Skocz do zawartości

[opony] Alternatywa dla Smart Sama.


robertrobert1

Rekomendowane odpowiedzi

Z pewnych względów poszukuję alternatywnych opon dla Smart Sama. Opona ma być do kół 26 w rozmiarze 1,5 lub co najwyżej 1.75.

Post jest skierowany do byłych lub aktualnych użytkowników Smart Samów, którzy jeździli także na innych oponkach w mieszanym terenie przy różnych warunkach atmosferycznych.

Specjalnie nie podaję ani na jakie dystanse ani na jakie trasy będzie przeznaczona gdyż chcę wyeliminować spamerów i teoretyków-doradców.

Na koniec dodam, że przez wiele lat użytkowałem Smart Sama w wersji 2,25 więc opinię mam wyrobioną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez uzytkowalem smart sama 2.25 przez jakies 5lat z tylu... tez mam o nich wyrobione zdanie... kapcia lapalem srednio co miesiac od czasu kiedy bieznik zaczal sie wyraznie gubic ( z przodu dalej posiadam i ma sie dobrze )

od roku jezdze na rocket ronie z tylu i zlego zdania o niej nie powiem poza tym ze niestety asfalt ja zjada w dosc szybkim tempie... i nie mowie o jakichs ekstremalnych hamowaniach a o normalnym uzytkowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga ma znaczenie?

Smart Sam Plus 2.1 vs. Marathon Plus Tour 1.75 - SS daje zdecydowanie lepszy komfort i mniej wymaga w piachu, MPT - szybszy na twardych nawierzchniach i wolniej się zużywa.

Smart Sam Plus 2.1 vs. Marathon Plus 1.5 - SS - jak wyżej do tego lepsza kontrola na szutrach, piaskach, trawach i tak dalej. Zalety MP objawiają się wyłącznie na asfalcie, nawet mokrym ;)

 

@edit

Mógłby jeszcze o Marathon Dureme, ale nie są już produkowane i dostępne są sporadycznie, niby 2.0, ale faktycznie mają 44 mm - póki co - moje ulubione opony. Jeszcze Continental TravelContact 1,75 - szybsza na ubitym, trwalsza, gorsza na sypkim i w błocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ... @wojtasin, nie porównujmy Smart Sama do CTC bo to całkowicie odmienny rodzaj ogumienia. :wallbash:

 

Marathon Plus Tour odpada. To opona pod sakwy na umiarkowany teren. Od lat użytkuje jego poprzednika czyli maraton XR.

 

Marathon Plus to niemalże semislick więc do SS daaaaaleka droga. :no:

 

Rocket Ron to typowa opona terenowa. ODPADA! :down:

 

Bardziej bym się kierował w kierunku Continental Race King Pro lub Continental Traffic

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@robertrobert1, Brałbym Traffic. W stajni Schwalbe nie ma alternatywy dla Smart Sama. Przenosząc doświadczenia z SS 2.25" na rozmiar znacznie węższy możesz się rozczarować. Miałem rozmiar 1.75, 2.1 użytkuję wciąż. 1.75 nie jest już tak trwała jak 2.1", ani tak przyczepna jak 2.1", szczególnie na mokrym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mklos1, owe oponki mają być oponkami dojazdowymi do pracy na sezon zimowy. Jeśli będzie zima podobna do poprzedniej to oczekuję od takiej opony

  • dużej szybkości na asfalcie
  • względnie dobrej przyczepności na nawierzchniach śnieżnych

Obecnie jeżdżę na slickach więc brak przyczepności na mokrym asfalcie czy lużnych nawierzchniach nie jest dla mnie najmniejszym wyzwaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SS 1.75 używałem właśnie w charakterze opony zimowej w rowerze trekingowym. Szybkości nie brakuje, nie mniej jednak z pewnym momencie klocki boczne stają się zbyt małe, aby wygrzebać się z zamarzniętych kolein po innych rowerzystach. Na rynku nie ma nic co by mogło sobie poradzić w takiej sytuacji - zakładając rozmiar opony, który przytoczyłeś na początku. Ja porzuciłem marzenia o prędkości, zmieniłem rower i oponę. Kenda Nevegal 2.4".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem jakie warunki jezdne panują zimą, przejechałem ich kilkanaście, i zdaję sobie sprawę, że teoretycznie trzeba byłoby mieć tyle rodzajów opon ile jest dni śnieżnych. :-D

SS to była także i moja zimowa opona dojazdowa. :-) Na dystansach do 20 km jest oponą bardzo dobrą i najbardziej uniwersalną. :-) . Jednak przy dystansach dłuższych rozmiar 2.25 zaczyna generować zbyt duże opory toczenia. :-( I z tego powodu mam 2 rozwiązania

1. Przejść na rozmiar dużo niższy czyli 1.75 albo nawet 1,5

2. Poszukać innej alternatywnej opony.

Ponieważ nie ma idealnych opon zimowych to rozważam także zastosowanie miksu oponowego by stwierdzić, która konfiguracja będzie lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbyłem trochę touru po warszawskich sklepach, bo co real to real :-), i zakupiłem Schwalbe Black Jack'a 1,9. Ta oponka w zupełności mnie satysfakcjonuje. :-)

W garażu wisi jeszcze kilka oponek

Smart Sam 2,25

Schwalbe Jimmy 2.1

Geax mezcal 2.1

Snow Stud 1,9

 

więc kombinacji mam mnóstwo :-) :-D :-D

 

Dziękuję za zainteresowanie i udział w dyskusji ;-) :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...