buba88 Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Witam, rozkręciłem tylną oś, żeby przeczyścić i nasmarować łożyska. Jest ona zintegrowana z wolnobiegiem i nie wiem jak to rozkręcić. Wyczuwam luz ruszając osią i chciałbym się go pozbyć, przeczyścić wnętrze i nasmarować. Załączam zdjęcie, żeby było wiadomo o co chodzi
Garlock Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 A nie jest to czasem kaseta? Spróbuj odkręcić najmniejszą koronkę ( na 2 baciki) i wtedy zdejmiesz resztę. Bo mnie trochę wygląda jakbyś rozkręcił bębenek.
buba88 Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Napisano 23 Sierpnia 2015 Na 100% wolnobieg. Wygląda nietypowo bo to od tandemu z mechanizmem zmiany biegu szybki/wolny. Próbowałem w ten sposób, że wkładałem w tę szparę wkrętak i z drugiej strony próbowałem kręcić kluczem do rur, ale nie ruszyło się. Mechanizm tego wygląda tak, że gdy kręcę za oś ta jakby zębatka też się kręci, ale tak jakby w trochę innym tempie. Dodam jeszcze informacje, że jest to wolnobieg firmy Sachs-Maillard. Załączam zdjęcie zrobione od góry: I zdjęcie klucza, który znalazłem, tylko nie jestem pewien czy będzie dobry. Być może ktoś miał do czynienia z takim wolnobiegiem.
Hetman Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Będzie dobry, nawet mam taki klucz . To po prostu bardzo stary produkt.
buba88 Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Napisano 24 Sierpnia 2015 A powiedz mi jeszcze Hetman czy nie będę miał problemu z odkręceniem tego cuda? Masz może jakiś sprawdzony sposób?
Hetman Napisano 25 Sierpnia 2015 Napisano 25 Sierpnia 2015 Myślę, że tak jak z każdym innym wolnobiegiem. I tak samo, luzu nie skasujesz - za to nowy smar w środku pewnie się przyda po tylu latach. Bez wzięcia tego do ręki i spróbowania samodzielnie, ciężko jest powiedzieć więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.