Skocz do zawartości

Modernizacja napędu


smigaacz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Wszystkich

Pisze z pytaniem bo mam chęć cały czas modernizować swój rower http://www.unibike.pl/crossfiregts.php

 

i pomysłem że napęd mógłby lepiej chodzić jeżdżę po lesie po piachach cisnę na ten napęd i słyszę trzaski kurczę 

 

co ciekawego można wstawić w nim mam na mysli korbę łańcych i kasetę żeby to lepiej chodziło ?

 

Wiem że jest zasada że rower winien mieć ten sam rodzaj osprzetu manetki przerzutki kasete i wszystko np z ALIVIO

 

Oni w oryginale pomieszali trochę dali cos z wyższej półki a reszte z niższej żeby porducentowi sie opłaciło

Wiem że dziś bym już składał rower nie kupował gotowy ale jest jak jest i nie zamierzam wydawac na nowy rower 

 

Więc pytam Was 

Napisano

Na trzaski najlepszym lekarstwem jest wyczyszczenie napędu :P Jeśli jednak o co innego chodzi, to opisz dokładniej, jaki efekt chcesz osiągnąć.

 

Mieszanie różnych grup to nic złego, a wręcz bardzo opłacalny proceder. Tego nie ma co się bać, tylko trzeba wiedzieć co z czym warto pomieszać ;)

 

Jeszcze podaj budżet na modyfikacje ;)

Napisano

Po pierwsze, to popraw temat inaczej może zostać usunięty. Po drugie, powiedz ile twój rower z obecnym napędem na przejechane km i jak często czyścisz napęd. Po trzecie, używaj znaków interpunkcyjnych :) . No i oczywiście tak jak napisał Shiryu, podaj ile kasy chcesz przeznaczyć na modernizację.

 

 

Napisano

Co z tym tematem nie tak Nie moge go chyba już poprawić ? Podp.

Rower mam nowy od kwietnia przejechałem nim 800 km Napęd czyszczę po każdym przyjeździe po każdej wycieczce w której dominował piach czyli lasy pola

Po drogach jak jeżdżę to czyszczę rzadziej. Okazuje się że nie do końca dobrze kupiłem jeśli chodzi o typ roweru bo wychodzi na to że jeżdząc po lasach potrzebuje MTB nie crossa

więc przerabiam opony juz wymieniłem Myślę o lepszym napędzie gdyż zawsze cos tam strzeli i nie jest to taka twardość materiału jak powinna. HG41 to słaby 

Mówię o kasecie łańcuchu przedniej korbie Amortyzator tez bym chciał mieć z możliwością blokady - przydaje się przy stromych podjazdach.

Budżet może do 500 zł nie wiem czy to starczy Proponujcie jeśli warto dopłacić więcej za jakość to ok

 

Dziękuję za pomoc Sławek

 

Napisano

http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/

 

Masz praktycznie nowy rower, może zanim zdecydujesz się na wymianę napędu to poczytaj na forum jak o niego dbać. Według mnie dokładne czyszczenie , smarowanie i regulacja powinna pomóc. 

 

 

 

Okazuje się że nie do końca dobrze kupiłem jeśli chodzi o typ roweru bo wychodzi na to że jeżdząc po lasach potrzebuje MTB nie crossa

 

Nie koniecznie , to zależy po jakich lasach jeździsz i jak po nich jeździsz :) . Jeżeli jednak się okaże że faktycznie wolisz MTB to według mnie lepiej będzie wymienić cały rower niż bawić się modernizację obecnego. 

Napisano

i ja podziele zdanie budzika... w 500zl sie na pewno nie zmiescisz

jesli narzekasz na naped... to wg. mnie korba ze zintegrowana osia jest sztywniejsza niz ta montowana 'na kwadrat' ( nie mialem stycznosci z octalinkiem ale tez ponoc lepszy od kwadrata )

amortyzator to wzialbym jakiegos raidona na poczatek ale to juz koszt Twojego przeznaczonego budzetu

 

poza tym wszystkim nasuwa nie jedno pytanie patrzac na specyfikacje Twojego bajcykla... masz tam zamontowany SR SUNTOUR NVX ze skokiem 75mm jak wymienisz na cos innego z wiekszym skokiem np. 100mm to czy geometria ramy Ci sie zmieni?

Napisano

Ok Panowie 

rozumiem i dziękuje ale idea kupna tego roweru miałoby uniwersalny do wszystkiego nawet żeby dziecko wsadzić w fotelik tak wiem w sumie nic już nie zrobię ale może uda mi się go na tyle dopieścić żeby chodził w miarę dobrze i zaspokoił moje potrzeby 

Z natury jestem pe-denatem i dbam żeby wszystko cykało jak w szwajcarskim zegarku Zastanawiam sie może oddac go do serwisu gdzie mi  dobiora odpowiednie komponenty i od raqzu to sprawdzą najlepiej na terenie Poznania.

Szkoda go sprzedawać 

 

a jak lepiej kupić nowy MTB czy tez składać z części ?

Jaki Mtb polecicie do 4000 tys. Czy za tę cenę już można coś pięknego dostać

 

Wszelkie sugestie bardzo wskazane Fakt uczę się rowerów Wróciłem po latach do jazdy dlatego troche mi umknęło 

 

Jeszcze raz dziękuje za okazałą pomoc

Sławek 

 

 

Napisano

Co do polecenia roweru MTB to załóż temat w odpowiednim dziale, tylko tym razem zgodnie z zasadami obowiązującymi na tym forum. A co do twojego napędu to tak jak Ci napisałem wcześniej, wysil się trochę i poczytaj tematy związane z czyszczeniem , konserwacją i regulacją napędu. Do tego żeby wszystko ładnie i cicho chodziło nie potrzebujesz oddawać roweru do serwisu.  Tym bardziej wymieniać w nim komponenty, z crossa rasowego mtb nie zrobisz i według mnie to jest zbędne wydawanie pieniędzy. 

I na Litość Boską zlituj się i zacznij pisać po polsku !!!

Napisano

Jeszcze mam jedno pytanko do Ciebie. W innym temacie zauważyłem że do czyszczenia łańcucha używasz nafty do lamp. A czego używasz do smarowania łańcucha ?

Napisano

Tak dobrze zauważyłeś nafta jest bardzo dobra sprawdź sam.

 

Obecnie czyli latem jak jest ciepło do smarowania łańucha używam suchych smarów w sprayu z dodatkiem między innymi teflonu np: Sonax Professional oraz Motorex Dry-lube. Stosuje też Rolhoffa napęd naprawdę cicho po nim pracuje, ale łapie kurz szybciej niż poprzednicy.

Niedługo testować będę FL Ceramic Wet Lube ponoć bdb i uniwersalny. Może źle smaruje łańcuch i inne elementy nie wiem/

Praktykuje że po przyjeździe z lasu rower myje delikatnie polewając go wodą osuszam a potem smaruje od razu na drugi dzień ponownie - może gdzieś ten smar tez nie dochodzi. Staram się wszystko smarować łącznie z przerzutką oraz kółkami w przerzutce.

 

Nie wiem też ale na 3 dolnych zębatkach z tyłu kasety i największej z przodu strasznie łańcuch chrobocze próbowałem ustawiać regulację napięcia linek, skrócenia łańcucha o 2 ogniwa ( kolega poradził ) i nic się nie zmienia, więc przyszła myśl o wymianie napędu bo ten rower nie jest z górnej półki i z pewnością osprzęt też nie jest taki jak powinien być Może sam oceń po specyfikacji.

 

Wiem że dziś nowy rower bym składał z części bądź dopłacił większy budżet albo udał się do kogoś kto się profesjonalnie zna i doradziłby a tak koszt sprzedażny i kupna nowego spowoduje straty w portfelu. Nie chcę narzekać bo to fajny rower ale tak jak wspomniałem jestem pedantem i chce żeby chodził wzorowo.

 

Napisano

 

 

Staram się wszystko smarować

 

I może tu popełniasz błąd. Wyczyść jeszcze raz wszystko dokładnie ( łańcuch , korbę , kasetę i kółka przerzutki ) , odczekaj aż nafta odparuje. Jak za szybko nałożysz olej to może stracić swoje właściwości smarujące. Później nałóż po jednej kropli na każde ogniwo łańcucha i odczekaj jakiś czas, ja z reguły smaruje wieczorem i rano przed przejażdżką wycieram łańcuch suchą szmatką. 

 

 

Pamiętaj żeby nie smarować kasety , korby i kółek przerzutki.

 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...