DreamEvil Napisano 22 Sierpnia 2015 Napisano 22 Sierpnia 2015 Witam! Właśnie złapałem 3 gumę z rzędu w ciągu 1 tygodnia na oponie Schwalbe Durano S i dętkach także od Schwalbe, jestem trochę zażenowany tą sytuacją, więc chciałem kupić sobie coś, dla odmiany wytrzymałego i z w miarę sensowną ceną. Zastanawiam się nad kilkoma oponami, prosiłbym o radę odnośnie wyboru: 1. Continental Ultra Sport 700x23C 2. Maxxis Detonator 700x23 3. Michelin Lithion 2 700x23 / 700x25 Szczególnie mnie interesuje stosunek cena/wytrzymałość. Czyli cana za kilometr Bo np. wolę kupić opony za 40zł, które przejadą mi 2000km, niż opony za 200zł, które przejadą 4000 Moja waga to ok. 85kg Co do kółek, to posiadam "robione" carbonowe z szprychami Mac Aero 424, obręczą stożkową noname 50mm, na piaście novateca.
MrT Napisano 22 Sierpnia 2015 Napisano 22 Sierpnia 2015 Jaka jest konkretnie przyczyna zlapania gumy? Ja od kilku lat jezdze na oponach Michelin Pro4 Comp Service Course z dentkami Michelin Airstop i odpukac, nie lapie gum (max jedna na rok). Waze tyle samo co ty, kola pompuje na 8 bar. Co roku kupuje nowe opony i zakladam nowe detki. Przed instalacja dokladnie sprawdzam obrecz, opaske, myje obrecz w srodku. Opone i detke dokladnie pokrywam talkiem.
phoe Napisano 22 Sierpnia 2015 Napisano 22 Sierpnia 2015 Szosą jak jeździsz po asfalcie, to naprawdę bardzo rzadko powinieneś opony przebijać... może jak kolega wyżej wspomniał przyczyna jest w czym innym? Najszybciej to: - za mało powietrza i dobijasz - wbił się kolec czy szkło w oponę, którego nie wyciągnąłeś - opaska się przesunęła i przebijasz dętkę od strony obręczyJak zakładasz dętkę to koniecznie napompuj ją przed włożeniem - dużo lepiej się ułoży.
DreamEvil Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Napisano 23 Sierpnia 2015 Pompuję dętkę przed włożeniem do obręczy. Generalnie to ostatnia guma przelała czarę goryczy, bo pękła mi... w garażu. Tak po prostu, bez powodu. Poszedłem po rower i zobaczyłem, że nie ma powietrza, a godzinę wcześniej było. Pęknięcie, owszem, od strony obręczy, jednak dwa poprzednie były ewidentnie z winy opony. Dlatego chciałem wymienić całe ogumienie, wraz z opaskami itp. jednak nie wiem jakie opony kupić by miały dużą żywotność
Mod Team Puklus Napisano 23 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2015 Detki szosowe sie powinno dmuchać tak z 6-8bar. Sam nie wiele jeździłem na szosach jednak w moim otoczeniu za najlepsze uchodzą Cinti GP 2s
DreamEvil Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Napisano 23 Sierpnia 2015 Wszystki spoko, ale ja pytam o rade odnosnie tego jakie gumy kupic by byly wytrzymale. Umiem napompowac kolo, wiec skoro peka mi w ciagu tygodnia najpierw 2x przód, a potem tył, to szukam winy w ogumieniu, zwlaszcza ze za 2 razem w obu kolach zakladane bylo ogumienie w sklepie rowerowym. Potrzebuje nowych opon z naciskiem na ich zywotnosc, czy ktos poleci mi dobry, w miare niedrogi model? nie mowie, ze tanizna, bo spodziewam sie zaraz odpowiedzi w stylu "opony za 10zl nigdy nie beda dobre" tylko o opone, ktorej cena oddaje mozliwosci, bo nie sadze by gumy za 200zl byly az tak duzo lepsze od gum za 80. Z gory dzieki za pomoc.
Ink Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Kolega ma ten sam problem co Ty. W zeszłym roku na 500km, chyba 4 laczki. W tym roku na ścieżce rowerowej nie podniósł dupy na studzience i laczek z przodu i z tyłu. Jezdzi na 700x23 Vittoria Zaffiro. Nie wiem co jest przyczyną ale dętki typu Kenda, CST pękały się na szwach. Teraz założył dętki 700x25. Podobno b.dobre i odporne na szkło, rozcięcia i cały syf w mieście są Conti Gatorskin, z tym że ich cena to przesada. Z tego właśnie powodu zdecydowałem się na 700x25 i dętki takie same - trochę lepsza amortyzacja a rower ma służyć też do dojeżdżania.
DreamEvil Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Napisano 23 Sierpnia 2015 No ja tez bym sie sklanial ku 700x25 ale ciezko znalezc model ktory to oferuje, wiec kolka bede mial 23, a detki 25. Tylko nadal nie wiem jakie gumy wzoac by cena nie byla przesadzona i oddawala ich rzeczywista wartosc. Jezdze ponad 1000km miesiecznie, wiec mi sie przyda cos mocniejszego
phoe Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Schwalbe Marathon Plus, sprawdzona i wytrzymała guma, są ludzie co 15k km robią bez kapcia na nich. Schwalbe na filmiku po szkle i pinezkach na nich jeździ nawet. Durano w wersji wzmocnionej pewnie też będą dobre.
MrT Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Dalej nie napisales dlaczego zlapales gume. Detka zostala przebita przez drzazgę, kawalek szkla lub inny obcy element w oponie czy tez zostala przyszczypnieta przez obrecz? Ja po kazdej gumie sprawdzam detke i opone aby znalezc przyczyne. Dlatego dobrym nawykiem jest montowanie opony z logiem wypadajacym centralnie nad wentylem, latwiej wtedy znalezc miejsce przebica w oponie.
Loppix Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Osobiście jeżdżę na contilentalach i bardzo dobrze mi służą. Polecam Grand Prix 4000sII. I przy Twojej masie założyłbym opony 700x25c
Ink Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 700x25 ma Kenda, model K152 ciężkie gumy, ca.410gr ale powinny być wytrzymałe. Cena ok. 25zł za sztukę.
DreamEvil Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Napisano 23 Sierpnia 2015 Ostatnia guma to prawdopodobnie zsunięcie się opony, co spowodowało pęknięcie przy krawędzi obręczy. Ale to tylko utwierdza mnie w fakcie, że ogumienie nadaje się już tylko do wymiany (jakby starta do granic możliwości guma nie była wystarczającym dowodem )
Loppix Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 Jeśli masz ograniczony budżet to continental UltraSport ma bardzo dobry stosunek jakość/cena, choć ja osobiście polecam zainwestować w GP4000sII, to ważne że 4000... bo poprzednie modele były nie udane.
RafalxM Napisano 23 Sierpnia 2015 Napisano 23 Sierpnia 2015 jeżdżę na Continental Ultra Sport 700x23C i ten sam rozmiar Ultra Race mogę je polecić jeśli chodzi o wytrzymałość i 'amortyzację' - w tej cenie to chyba jedne z lepszych wyborów. w moim odczuciu są dużo lepsze niż Michelin Pro3 , która jest 2-3x droższa i dużo twardsza
DreamEvil Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Napisano 24 Sierpnia 2015 Dobra, zdecyduję się chyba na conti ultra sport, cena mnie przekonała, piszą o niej, że jest ogólnie ok, psuje się wizualnie, ale opona ma jeździć a nie wyglądać. Tylko teraz ostatni już dylemat: zwijana, czy drutówka? conti GP4000 super, ale 130zł za sztukę, to raczej cena nie dla mnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.