Miki_Mouse Napisano 21 Sierpnia 2015 Napisano 21 Sierpnia 2015 Hej! Mój pierwszy post na tym forum :-) Jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o rowery i ich podzespoły, więc nie będę się wymądrzał tylko oddam się w wasze ręce. Obecnie mam rower, który kupiłem jako nowy 2.5 roku temu. Rowerek kosztował ok. 1200zł i ani razu nie widział serwisanta, a jedyne co było w nim wymieniane to łańcuch, opony i dętki (przeze mnie). Rower stoi cały rok na zewnątrz. Pada na niego deszcz, śnieg, śnieg czasami topnieje, wpływa woda we wszystko po czym zamarza :-). Rowerek jeździ po betonie, żwirze, śniegu i od biedy lodzie ze żwirem. Cały rok. Nie jeździ po soli (o ile to ma jakieś znaczenie :-)). Na dzień dzisiejszy raczej średnio nadaje się do jazdy. Pordzewiały i "posypały" się części które wydawało mi się powinny być robione z metalu, który nie rdzewieje. Mówię tu o śrubach regulacyjnych przerzutek, lince hamulcowej, tym "bębenku(?)" do regulacji linki hamulcowej itp. Tylna część mechanizmu zmiany biegów, ta która 'wystaje' (dolna, ruchoma, z dwiema małymi kołami zębatymi), jest wygięta (prawdopodobnie od niefortunego upadku) w kierunku koła i na dwóch ostatnich biegach wpada w szprychy. Biegi starałem się regulować, ale stale albo skaczą między 3/4 lub 4/5, do tego są głośne nawet po nasmarowaniu. Hamulce (te gumowe klocki) są juz starte, a może obręcz jest zużyta, sam nie wiem, w każdym razie hamuje niemalże nogami. To taki krótki opis jak doprowadziłem rowerek do ruiny i myślę, że swoje wysłużył :-P Taki to rower: http://www.biltemacykel.se/blogg/2010/07/cykeln-jag-valde-distance-28/ (rower marki rower - czyli produkt robiony tylko dla tego sklepu). Przyszedł czas na kupno kolejnego roweru. Rozumiem, że nie ma cudów, i wystawiając rower na takie nieprzyjemne warunki pogodowe będzie się zużywał szybciej niż garażowany i używany latem w ładną pogodę. Może są jakieś części, które mają większą żywotność od tych przedstawionych w opisie powyżej. Bardzo rzadko jeżdzę po błocie lu