Skocz do zawartości

[rower] Spec Stumpjumper HT Comp Carbon / Grand Canyon CF SL 29 8.9


Yaskier

Rekomendowane odpowiedzi

Taki dylemat mam:

 

1. Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29 2015

2. Grand Canyon CF SL 29 8.9 2016

 

Wymiary: Wzrost 187 cm, noga 90cm. 

Teren: 90% Śląsk, Zagłębie, Jura (asfalt, szutry, las, drogi pożarowe, lekki teren), 10% Beskidy.

Przebieg: 500 - 1 000 km miesięcznie.

Jazda: bardziej dynamiczna niż turystyczna, bez startów w zawodach, pozycja raczej agresywna (ale bez przesady - dyskopatia).

Budżet: 9 000 zł

 

Plusy i minusy:

 

1. Spec

+ marka, sentyment (sprzedałem właśnie Stumpjumpera FSR, piekny rower), rama, cena promocyjna za 2015 r, przymierzony rozmiar L (pasuje), dostępny od teraz, Reba, bliski serwis Speca, sztywne widły

- hamulce Magura (nic o nich nie wiem), napęd 2x10 (może być mało na asfalt i ciche kapcie), waga ok 11,0 kg

 

2. Canyon

+ SRAM GX (2x11 w cyfrach wygląda obiecująco), masa 10,3 kg, DT SWISS X 1700, sztywne widły

- hamulce Sram Guide R (nic o nich nie wiem), brak możliwości przymiarki (jestem pomiędzy L a XL z tendencją do L), czas oczekiwania, papierowe Continentale (doświadczone na sobie), SID (czy nie za twardy do mojej jazdy).

 

Wybór ograniczyłem do tych dwóch choć po głowie kołacze mi się jeszcze Superfly i może Cube, jeszcze robię rozpoznanie. Szukam raczej okazji wyprzedazowych, czyli rocznik 2015 (nie dotyczy Canyona i Radona).

 

W ogóle to miałem dylemat czy warto tyle pakować w rower HT. Rozważałem opcję przełajki za 3 000 zł (Anyroad 2) i do tego HT do 6 000 zł na ALU (muszę mieć coś na rzadkie wypady w góry). Ale z drugiej strony taki Anyroad 2 będzie dużo lepszy na płaskim od w/w typów?  

 

Zależy mi na kompletnym rowerze. Mam mało wolnego czasu i wolę go przeznaczyć na jazdę niż modzenie roweru ;)

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spec ma 36 blat na 11 kaseta, Canyon 36/10. Niby jeden ząbek  :002: ale jest różnica.

Co do SID-a, no właśnie. Wagowo plusów nad Rebą już nie ma, sztywność chyba ta sama, Rebę ujeżdżam już z 8 lat (dual air) i lubię, SID-a nie znam, ale mam wątpliwości czy charakterystyka mi będzie odpowiadać.

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sid może być do takiego zastosowania całkiem trafnym wyborem ale jak wspomniałem nie ręczę, że będzie się zadowolonym tym bardziej po Rebie Dual Air. Na góry bym go absolutnie nie polecił. 

 

Czy coś w stylu przełajki?? Pytanie czy jak stukasz prawie 1K miesięcznie to taki chyba jednak skromny budżet wystarczy i czy ten Giant to dobry wybór. Ja mam poważne wątpliwości. Nie wiem czy nie lepiej ewentualnie na przełajkę dać więcej a MTB ze średniej półki nie konieczne nawet za 6K. Tylko tu problemem może być preferencja osprzętowa no i marka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anyroad 2 wpadł w oko z dwóch powodow:

- geometria bardziej turystyczna jak na przełajówkę

- cena, w razie nie trafienia z typem mniejsza potencjalnie strata

A te dwa powody mają bezpośredni związek z moim kręgosłupem, który swoje przeszedł i nie wiem jak zniesie brak amortyzacji, większe ciśnienie i mniejszy profil.

 

Nie mam bezpośredniego doświadczenia z przełajówkami, szukałem czegoś na wypożyczenie do testów, ale bez skutku póki co. Jest szansa, że będę mógł pośmigać na Anyroad 2 za kilka tygodni. Zdaje sobie sprawę z istnienia m.in. tutaj Grupy Wyznawców CroMo :) (których darzę szacunkiem) operujących producentami i modelami z innej planety, boję się jednak eksploracji tej egzotycznej działki, bo czas na research to jedno, a brak przymiarki to druga istotna sprawa..

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do MTB. Do dwóch powyższych opcji dorzucam

 

3. Trek Superfly 9.8 XT 2015

http://www.freesport.pl/rowery/6/2015/Mountain/Sportowe_27_5_29er/Superfly_9_8_XT/22/126/922

O ile znajdę go jeszcze w moim rozmiarze. Póki co faworyt.

 

4. Stumpjumper Elite Carbon World Cup 2015

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/archive/2015/stumpjumper/stumpjumper-elite-carbon-world-cup#specs

Mogę kupic w dobrej cenie, nieco ponad budżet. Pytanie czy jest sens, martwi mnie jeden blat z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Treka dopiero bede szukać, wiec ofert jeszcze nie mam. Wlasnie blat 38 jest dla mnie ideałem w tym konfigu. Plus pełen osprzęt XT.

 

Co do Gianta jezeli chodzi o tego http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/xtc.advanced.29er.1/24519/89328/#specifications to widzę małe problemy: nowa kolekcja=mniejszy upust plus czas oczekiwania, drogi w serwisie Fox, drogi w utrzymaniu napęd. Ale nie skreślam, sprawdzę kiedy mozna go dosiąść.

 

Spece mają identyczną ramę, przy czym World Cup nie ma możliwości montażu przedniej przerzutki. Gdybym śmigał tylko po nizinach pewnie bym brał i wymienił blat na cos większego. Ale rower ma tez służyć sporadycznie w górach. Nie rozważałbym tej opcji gdyby nie naprawdę dobra cena. Nie wiem tez jak z serwisem Sida z Brainem, tez co roku 500zł czy jak to wyglada?

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Gianta to nie ma czegoś takiego u nich jak nowa kolekcja to drogo. Rabaty ustalasz indywidualnie i są bardzo wysokie. Sam nowy napęd XT jest sporo tańszy od odpowiednika Srama. Do tego na bank trwalszy bo masz 2-blat. Serwis Fox'a nie wyjdzie wcale drożej niż to co trzeba zrobić przy Sidzie. Jak coś to skup się na tym czy po prostu Ci się podoba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem sie do XTC z bieżącego roku. L za mała, poszukam jeszcze XLki. Sama rama wyglada na niezłego spaślaka, Stump przy tym to filigranowe patyczki. Tak czy inaczej mimo 2016 roku modelowego wyjściowy rabat jest na naprawde niezłym poziomie, także wrzucam na short listę. Problemem moze byc czas realizacji, ale to bede wiedział jutro.

 

Jeszcze pytania mam dwa:

- Rama w tym secie jest dla mnie najważniejsza, osprzęt sie zużyje i sie zmieni. Czy da sie określić ktora z nich (Spec, Trek, Giant, Canyon) jest lepsza względem innej i dlaczego?

- Ważniejsza od tylnej przerzutki jak wiadomo jest masa rotująca :) Ktore z rowerów wypadają korzystniej od reszty? W sieci niewiele na temat akcesoriów firmowanych producentem ramy mogę znaleźć. Opony i tak wrzucę Furious Fredy na start.

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dosiadłem dziś Treka Superfly 7 2015 w rozmiarze 19,5 i wydawał mi sie lekko za mały, ale to moze złudzenie. Do ogranicznika sztycy miałem zapas ok 3cm, przekrok wystarczający, ale na wyższy bym sie nie odważył, jedynie długość sprawiała wrażenie nie tej, byc moze dołożenie sztycy z offsetem by pomogło czy odwrócenie mostka, nie wiem.

Ale to nie zmienia faktu, ze 9.8 XT 2015 w tym rozmiarze nie znalazłem a droższy rok modelowy 2016 jest poza budżetem.

 

Na datę dostawy Gianta XTC czekam, ale wiem, ze to nie bedzie szybko. I nie wiem jak mi XL spasuje, L za mała (sztyca wysunięta na max).

 

Na razie ze sprawdzonych organoleptycznie pozostaje Spec Stumpjumper Comp Carbon 2015 ale w cenie 9000zł wydaje się być mało atrakcyjną opcją w stosunku do konkurencji. Mam wrażenie, ze utknąłem :)

 

PS. Jak w listopadzie ubiegłego roku kupowałem Stumpjumpera FSR bardzo mi pomogliście tocząc tu żywiołową dyskusję :) Nie wiem czy to FS bardziej przyciąga uwage od HT, czy to przez okres urlopowy, ale brakuje mi opinii kilku pozostałych wyjadaczy :) A za dotychczasowe wsparcie, zwłaszcza Tobie Beskid, bardzo pięknie dziękuję :)

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już tutaj kiedyś napisałem, że jak bym miał wydać tyle kasy na HT 29er to na 120% był by to Spec. Tylko raz na takim jechałem więc moja wiedza jest taka sobie ale mam opinie innych, którzy nie bez powodu wybierają Speca. Te rowery doskonale się "prowadzą" co je wyróżnia z pośród reszty. 

Uważam, że 9K za karbon z takim osprzętem i tej firmy to wcale nie jest żle o ile nie pomyliłem specyfikacji. Wywalił bym tylko manetki na XT i kasetę na cokolwiek z Shimano. Łańcuch też "na śmietnik". Cała reszta w tym koła są na bardzo przyzwoitym poziomie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielasz moje dotychczasowe doświadczenia i pierwotnie ten Spec mi podchodził, gdyby nie nagła oferta na Stumpjumper Elite Carbon World Cup 2015 za niewiele ponad 1000 zł więcej. Gdyby nie ten jeden blat z przodu juz bym kręcił kilometry :) I z tej perspektywy Comp wydaje sie byc oferta najwyżej niezłą ;). A i tak w Compie brakuje mi jeszcze dwoch zębów na blacie..

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości , dlaczego pozbyłeś się SJta FSRa ? Z dyskopatią , bez startów w zawodach ...jak dla mnie idealny wybór :) 

Żeby nie było ot za dużego , Guide R : bardzo mocne hample ,z genialną modulacją .Mam ponad 90 kg "masy startowej " , dawały radę w bikeparkach. Z tym że nie widzę sensu ładowania ich do roweru XC, przerost formy nad treścią 

 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie udźwignąć dwoch rowerów po 10k każdy, a dla mojej jazdy sam Stump FSR to za mało (mam jeszcze HT na małej kiszce już złomka na zimę, jeździłem nim w sumie cześciej, a to bez sensu). Ale kiedyś sobie Stumpa FSRa znowu kupie :) Nie mam mu nic do zarzucenia. No moze poza hamulcami wlasnie - Formuła C1 :)

 

A skoro o nich mowa to jak te Magury MTS w Specu? Jak czytam to tylko Shimano i Shimano..

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teren: 90% Śląsk, Zagłębie, Jura (asfalt, szutry, las, drogi pożarowe, lekki teren), 10% Beskidy.

 

 

azda: bardziej dynamiczna niż turystyczna, bez startów w zawodach, pozycja raczej agresywna (ale bez przesady - dyskopatia).

 

Kup Epica,ht każdy będzie kopał po tyłku.Kilka kliknięć i masz sztywniaka,kilka dalej i jest kanapa.Kąty w zasadzie odpowiadają ściganckim ht,o których tu mowa,różnica 1,5-2kg wagi przy takim stylu jazdy to akceptowalna cena za komfort.

Podjeżdża jak rakieta-gwarantuję,w dół łatwiejszym szlakiem też mu nic nie brakuje,jeden z nielicznych FS którym można też cisnąć po asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Magur MTS w moim Stumpjumperze Compie 2015. Generalnie fajnie hamują, bo mają fajną modulację lepszą niż shimano. Za to nie miłosiernie wyją niezależnie od warunków. Jeśli chodzi o rower to geometrię ramy jak i samo wykonanie mogę polecić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Epica,ht każdy będzie kopał po tyłku.Kilka kliknięć i masz sztywniaka,kilka dalej i jest kanapa.Kąty w zasadzie odpowiadają ściganckim ht,o których tu mowa,różnica 1,5-2kg wagi przy takim stylu jazdy to akceptowalna cena za komfort.

Podjeżdża jak rakieta-gwarantuję,w dół łatwiejszym szlakiem też mu nic nie brakuje,jeden z nielicznych FS którym można też cisnąć po asfalcie.

 

Fakt, Epica rozważałem rok temu podczas zakupu Stumpa FSR. Jeździłem na L przed sklepem i pasował. Znalazłem nawet jednego Compa w L w cenie ok 9 000 zł z 2014 roku. Czyli w budżecie.

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/archive/2014/epic/epic-comp-29#specs

Oprócz wagi (różnica chyba bliżej 2kg) która nie wiem jaki ma wpływ (nie jeździłem dłużej lekkim rowerem) martwią mnie również koszty serwisu - niebo a ziemia w porównaniu z HT z Rebą.

 

Hamulce Magura MTS wypadają zatem równie blado jak Formula C1., Pech, że w obu maszynach akurat takie siedzą :)

 

Póki co skłaniam się w kierunku Speca HT, ew. Epic. Dzięki za pomoc.

Edytowane przez Yaskier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem co mnie interesuje, ale... Też mam 187 / 90cm i waham się między L a XL, teraz mam coś pomiędzy. Na pewno muszę przymierzyć się do obu. Inna sprawa że kusi mnie jeszcze Scott Scale 920, tu raczej na pewno XL. W ogóle to tyle dylematów... Jak już ustalę budżet, zawężę wybór to założę swój temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...