Skocz do zawartości

[Rama] Lakierowanie roweru

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Sprawa z pozoru banalna biorąc pod uwagę powierzchnię, ale zakamarki i liczne ruchome elementy sprawiają, że malowanie roweru nie jest już tak proste. Zależałoby mi na Waszych doświadczeniach związanych z odświeżaniem ramu roweru. Mój niestety ma spore blizny po starciu z transportem w PKP, które poza estetyką będą zapewne początkiem korozji. Ponieważ jestem całkowitym laikiem w tej kwestii i preferuje samodzielne bawienie się przy rowerze, to byłabym wdzięczna za porady jak przygotować rower do takiego przedsięwzięcia. Z góry bardzo dziękuję.

Napisano

mysle ze najtrwalszym sposobem na malowanie ramy bylo by rozebranie roweru na czesci, zdarcie obecnego lakiery i zaniesienie ramy do jakiejs lakierni proszkowej... wazne tez by zabezpieczyc wszystkie gwinty i wpusty by ich nie pokryli proszkiem...

Napisano

mozesz zabezpieczyc miejsca ktore narazone sa na korozje... odpryski itp... ale malowanie calej ramy moim zdaniem np. spreyem mija sie z celem... bo jest nietrwale... po roku rama bedzie wygladala gorzej niz obecnie wyglada... szkoda pieniedzy i czasu...

• Mod Team
Napisano

wszystko rozbija się o to czy masz doświadczenie w tej materii?

Zapomnij o malowaniu sprayem - producenci wciskają kit i taki lakier nadaje się co najwyżej do pomalowania słupków przy bramie wjazdowej.

Może znajdziesz mieszalnię lakierów która nabije Ci wybrany lakier do puszki (tak jak "firmowe" lakiery w sprayu). Lakier musi mieć odpowiednio dobraną ilość utwardzacza, musisz zachować odstępy czasowe. Podkład też nie może być ze sklepu budowlanego bo też musi mieć utwardzacz itd. Jeśli nie masz kompresora i pistoletu to najprościej będzie oddać do lakierni proszkowej.

• Mod Team
Napisano

no co do stołycy to pisz już na subforum regionalnym. Ja mogę polecić lakiernię w Olsztynie. Choć całkiem możliwe że spakowanie ramy i wysyłka w obie strony wyjdzie taniej niż w stołycy :)

Zarchiwizowany