Skocz do zawartości

[Koła] Jakie?


Mefju_

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka. Aktualnie te koła co są na zdjęciach były dwa razy w serwisie rowerowym na wymianie szprych. Gdy odbierałem je z serwisu wystarczyło niewiele czasu by pękły. Moje pytanie brzmi czy warto kupić jakieś nowe koła czy kolejny raz wymienić szprychy? Jestem w tym temacie trochę zielony. Także proszę bez głupich komentarzy. Dzięki i pozdrawiam. :)

 

 

2015-08-20%2015.22.50_zpswjgrjtrh.jpg

 

2015-08-20%2015.23.03_zpsm7jpnua1.jpg

 

2015-08-20%2015.23.20_zpskxunpfab.jpg

 

2015-08-20%2015.23.38_zpsx246wru2.jpg

Napisano

Czy rada abyś zmienił serwis jesli nie szkoda Ci pieniędzy jest głupim komentarzem? Szprychy pękają, bo są zbyt mocno naciągnięte i zbyt słabe... Przy normalnych szprychach jak się przesadzi z naciągiem to zwykle puszcza obręcz, ale na pewno nie po tygodniu.

Napisano

Witam. Planuję wymianę opon jednocześnie myśląc o odciążeniu roweru. Na tą chwilę jeżdżę na ciężkich Kenda Slant Six które ważą ok 800g. Nie chcę kompromisu między wagą a wytrzymałością. Czy to prawda że opony lżejsze, przez to, że maja mniej materiału, są gorsze pod względem wytrzymałości na przebicie i czy opony z kevlarem sa bardziej wytrzymałe od zwykłych? Chciałby zejść z masy, ale jednoczenie nie tracić na wytrzymałości opony na przebicia. Prosze o odpowiedź doświadczone osoby które nie zaczynają zdania od: Ja się nie znam, ale... Pozdrawiam

Napisano

Shmitt zmusiłeś mnie do merytorycznej odpowiedzi chociaż twoja odpowiedź jest, nie bójmy sie użyć tego słowa: Idiotyczna. Stać mnie na koła za 1000 zł, ale nie zawsze cena idzie za jakością i wytrzymałością. Opony które są ,,szybkie'', mogą być drogie i szybko się zużywać. Czy to znaczy że jeżeli nie zależy mi na oporach to mam kupic te opony? Nie. Pytanie brzmiało czy kevlarowe są bardziej wytrzymałe od zwykłych? Pytanie było kirowane do doświadczonych w tej dziedzinie. Shmitt zrób coś pożytecznego dla społeczności forum i nie pisz nic więcej i nie baw się trola.

Napisano

Kevlarowe nie są wytrzymalsze chyba, że mamy na myśli kevlarową wkładkę antyprzebiciową. Cięższe, grubsze opony są bardziej odporne na przebicie tylko dlatego, że np małe szkło nie będzie w stanie się wbić aż do dętki, ale gdy trafimy na pionowy kolec np. w lesie to i tak złapiemy kapcia i tak...

 

Jak masz dętki to wybieraj między wytrzymałością, a masą. Chcesz i to i to to rób bezdętki z tym, że w lekkiej oponie zawsze łatwiej rozedrzeć jej bok niż w ciężkiej.

 

Co do wytrzymałości na ścieranie to terenowe opony na asfalcie nie są zbyt szybkie i znikają szybko, bo po prostu nie używamy ich zgodnie z przeznaczeniem i nie ma co się o to burzyć :yucky: Szybka, wytrzymała asfaltowa opona nie ogarnie wilgotnego lub luźnego podłoża. Są opony uniwersalne, ale to zawsze jest kompromis...

Napisano

Shmitt zmusiłeś mnie do merytorycznej odpowiedzi chociaż twoja odpowiedź jest, nie bójmy sie użyć tego słowa: Idiotyczna. Stać mnie na koła za 1000 zł, ale nie zawsze cena idzie za jakością i wytrzymałością. Opony które są ,,szybkie'', mogą być drogie i szybko się zużywać. Czy to znaczy że jeżeli nie zależy mi na oporach to mam kupic te opony? Nie. Pytanie brzmiało czy kevlarowe są bardziej wytrzymałe od zwykłych? Pytanie było kirowane do doświadczonych w tej dziedzinie. Shmitt zrób coś pożytecznego dla społeczności forum i nie pisz nic więcej i nie baw się trola.

 

Oj oj... od razu jakiś troll a ja tak z głupia frant odpowiedziałem a tutaj juz wyzywanie od trolli - choć mnie to słowo całkowicie obce i nawet nie wiem skąd wzięło się.

Mój przykład jazd asfaltowych, czy tez z opon z gładszym bieżnikiem. Relacja: Zwijana  - drutowa.

Dwie zwijane w wadze jednej drutowej, Przyspieszenie i ogólnie jazda przyjemniejsza ,ale też przecież gdzieś musi być mniej materiału.. w tym przypadku na bokach.. Zahaczyłem o drogę a raczej ścieżkę gdzie były kamienie i później okazało się ,że na boku jednej z opon jest nacięcie - nie mylić z przecięciem.

Pytający zawsze może spróbować kewlarowych opon. uśmiech na twarzy będzie , ale myślę że zawsze będzie to okupowane trwałością.. Mnie zależało na wadze.

 

a co do ceny to najczęściej wysoki koszt związany jest z wagą danego elementu, w tym przypadku opony, która z pewnością trwałością grzeszyć nie będzie :)

 

Napisano

Lekkie/wyścigowe opony z reguły mają inną mieszankę niż te które służą do codziennej jazdy. Przyczepność jest lepsza (z reguły) za to trwałość gorsza.

Innym aspektem trwałości/wytrzymałości jest odporność na uszkodzenie w kontakcie z podłożem (śmieci na asfalcie, kamienie, korzenie itd w terenie). W większości przypadków mocne opony przeznaczone do agresywniejszej jazdy w terenie oscylują w granicach od 700 gramów. Gumy te równocześnie nie muszą się cechować trwałością bieżnika/długowiecznością. 

Znalezienie czegoś odpowiedniego to kompromis między potrzebami a realiami.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...