venom2000 Napisano 26 Października 2015 Napisano 26 Października 2015 Zostaję przy 100 i basta z czasem może zmienię na coś innego ale teraz mam ważniejsze sprawy do ogarnięcia finansowego
adriansocho Napisano 26 Października 2015 Napisano 26 Października 2015 Chyba macie rację, w takim razie przestanę na razie truć o tych 120 mm skoro się nie da. Ale jest pewien niedosyt, że można 140 a tu "tylko" 100 mm:) Swoją drogą teraz geometria pozwala też na wyczyny lekko krosiarskie:)
venom2000 Napisano 26 Października 2015 Napisano 26 Października 2015 Z czasem wszystko przyjdzie samo bo w planach jest Full
adriansocho Napisano 30 Listopada 2015 Napisano 30 Listopada 2015 To co napiszę można by uznać za jakiś heretyzm, ale mimo wszystko proszę o opinię (a może popełniłem błąd). Tytułem wstępu - zastanawiam się nad rowerem do maratonów nie tylko na Mazowszu i wydaje mi się, że mógłby to być rower o główce pod kątem nieco mniejszym niż w typowej krosówce. Siedzę i rozważam i patrzę na tabele rozmiarów przykładowych dwóch ram: Peak29 oraz Primal29, oba w rozmiarze L. I teraz, wychodzi na to, że w ramach o podobnej odległości osi zwiększenie skoku widelca o 20 mm to w wielkim przybliżeniu zmiana kątów (główki i podsiodłówki) mniej więcej o 1 stopień. I podniesienie suportu (w jeszcze większym przybliżeniu) o 10 mm. Peak29 ma geometrię podaną dla widelca o skoku 100 mm, Primal dla 140 mm. Kąty to odpowiednio 72 i 74 stopnie oraz 69 i 71 stopni. Suport = -69 i -49 mm względem wysokości środków kół. To znaczy, że gdy do Peaka włożę widelec 140 mm, to otrzymam ramę o kątach 70 i 72, tylko o stopień się różniących od Primala i z suportem na tej samej wysokości? Dobrze czy źle? A swoją drogą - nowy Primal 27,5+ ma o niebo bardziej uniwersalną geo (67 i 74 stopnie przy widelcu 140 mm) i bardziej pasuje do idei "Enduro HT" niż Primal 29". Sprawdźcie tutaj. Smutne.
sqr Napisano 30 Listopada 2015 Napisano 30 Listopada 2015 Też przed zakupem, porównywałem geometrie (jestem w trakcie składania Primala 29) Przy amorze 100mm kąty to 69,5 i 72,5 (uwzględniając obniżenie amora + zmianę sagu), więc otrzymujemy geometrię wręcz bliźniaczą (rownież odległości) do Scotta Scale`a. Właśnie to mnie skłoniło do tej ramy. Oprócz wagi, jest to fajny pomysł na maratony, a po zmianie skoku i do lepszych zabaw się nada.
venom2000 Napisano 30 Listopada 2015 Napisano 30 Listopada 2015 Na upartego Primalem można cisnąć maratony ale Adrian jeżeli chcesz mieć skok w tabeli wyników to zalecam jednak Peaka29,jest lżejszy,w miarę krótki ogon,rama typowa do XC swojego dopóki ujeżdżałem byłem mega zadowolony ale zachciało mi się czegoś innego i wylądowałem na Primalu i nie żałuję bo i na nim jazda jest miła
adriansocho Napisano 1 Grudnia 2015 Napisano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Oj, z tą dlugością ogona to jednak tabelarycznie Peak słabiej wypada... A do wykorzystania krótkich widełek i tak trzeba by mieć sztycę myk-myka, która waży. A z drugiej strony jest chęć zdystansowania się od dotychczasowych wyników na 16-kilogramowym fullu.... P.S. najchętniej bym wziął Peaka i przespawał główkę zmniejszając kąt o jakieś 3 stopnie, wtedy założyłbym widła 140 mm z minimalnym tylko podniesieniem się ramy:) Edytowane 1 Grudnia 2015 przez adriansocho
Colonel Napisano 3 Grudnia 2015 Autor Napisano 3 Grudnia 2015 (edytowane) Jak długi macie tylny przewód hamulca ? Edytowane 3 Grudnia 2015 przez Colonel
venom2000 Napisano 6 Lutego 2016 Napisano 6 Lutego 2016 No jak tam Wasze projekty panowie?? Chwalić się proszę ładnie
Colonel Napisano 7 Lutego 2016 Autor Napisano 7 Lutego 2016 Ja koniec końców miałem primala przez dwa miesiące i go sprzedałem Rama była ogólnie spoko aczkolwiek przy moim wzroście (190cm) jakby za krótka - ett - reach mógłby być tak o 20-40mm dłuższy, więc aktualnie mój wzrok idzie w kierunku Primala 27,5. BTW dziwię się, że velo nie odświeżyło primala 29 na ten rok.
venom2000 Napisano 7 Lutego 2016 Napisano 7 Lutego 2016 No właśnie,zrobili piękne kolorki dla 27,5 a 29 zostawili takie trochę smutnawe,Primal jest bardziej pod króciaków rama enduro robi swoje mnie pod pasowała,wymieniłem ostatnio rafkę na tylę na Rocketa V2 i dałem piastę NS Bikesa Pro cassete na sztywnym tyle 10x135 śmiga się pięknie,muszę jeszcze amorka wyczaić na zamiankę lub sprzedaż za SIDA na coś o skoku min 120mm
Colonel Napisano 7 Lutego 2016 Autor Napisano 7 Lutego 2016 Opchnij tego sida czym predzej :-) ja u siebie mialem wprawdzie xcr air czyli uginacz, aczkolwiek bylo mi dane testowac od kumpla suntoura aiona i generalnie mega ciekawy amor a cena zachecajaca.
venom2000 Napisano 7 Lutego 2016 Napisano 7 Lutego 2016 Teraz nie dam rady go opchnąć zbieram kasę na wyjazd do Szkocji i rower zabieram ze sobą ale coś wymyślę
sqr Napisano 7 Lutego 2016 Napisano 7 Lutego 2016 (edytowane) No ja już czekam na ostatnie części. Mam nadzieję ze w tym miesiącu go złożę, choć dużo się dzieje w życiu osobistym. Na razie taka mała zapowiedź w kiepskiej jakości: Edytowane 7 Lutego 2016 przez sqr
Colonel Napisano 7 Lutego 2016 Autor Napisano 7 Lutego 2016 Accent airplane ? Nie dt 533d zawsze to parę mm szerzej :-)
venom2000 Napisano 7 Lutego 2016 Napisano 7 Lutego 2016 Idziesz budżetowo widzę ale rafki Accenta są dobre i sztywne,bujałem się na nich 2 sezony w górach i wytrzymały,obecnie zmieniam na Rockety V2 Dartmoora,zmienię jeszcze amorka ale to jeszcze troszkę potrwa,Primal na sztywnych osiach z przody i na tyle prowadzi się zupełnie inaczej,jest bardziej zwinny
sqr Napisano 7 Lutego 2016 Napisano 7 Lutego 2016 No może kiedyś się skuszę na 10x135, ale teraz dopinam projekt. Z resztą wiadomo jak to jest, jednego się nie skończy a już się planuje, że w przyszłości ZEE, 10x135, kind shock czy inne tam . Co do DT to po prostu czytałem dobre opinie o airplaneach, a że dodatkowo były w przecenie i białe to się skusiłem . Tak na marginesie to planuję ustawiać rower pod jazdę, czyli na wyjazd w góry (raz może dwa w roku) Nobby nic 29x2,35 i zmiana skoku na 130/140, a po Mazowszu RoRo/RaRa i 100mm. Ewentualnie zmiana mostka jak mi nie podejdzie.
c1ach Napisano 7 Lutego 2016 Napisano 7 Lutego 2016 Łe, 2.35 to duży kapeć. Odkąd wyposażyłem rower w oponę kierunkową na przedniej osi i napędową na tylnej, do jazdy ścieżkowo-górskiej nie czuję potrzeby przekraczania 2.1 Stare Maxxisy leżą i się kurzą, a ja nawet na jesienne błoto wybrałem japońskie gumki w jedynym słusznym rozmiarze.
sqr Napisano 8 Lutego 2016 Napisano 8 Lutego 2016 Nobby nic jeszcze nie zakupiony, ale jestem praktycznie zdecydowany na niego. Widzę że masz fulla, w sztywnym duży balon daje jeszcze trochę komfortu, żeby nie powiedzieć amortyzacji, dlatego mnie kusi. Ale powiem ci że trochę mnie zbiłeś z tropu .
c1ach Napisano 9 Lutego 2016 Napisano 9 Lutego 2016 Faktycznie nie pomyślałem że mam fulla, człowiek się przyzwyczaja hehe Safety first jak to mawiają.
popio Napisano 8 Lipca 2016 Napisano 8 Lipca 2016 (edytowane) siemanko odkopie troszku bo jestem na etapie zastanawiania sie nad kupnem primala 29 czy przy dłuższym tułowiu i krotkiej nodze 82cm wew. rama w rozm 19 bedzie odpowiednia ? wzrost 185 , czy pasuje do tego primala sztywny widelec o skoku zblizonym do 100mm , jezdze po plaskim tereny nadmorskie. zastanawialem sie nad peakem29 ale zalezy mi na małym kątem podsiodłowki . Edytowane 8 Lipca 2016 przez popio
maciej762 Napisano 8 Lipca 2016 Napisano 8 Lipca 2016 Ta rama raczej pod wyższe widelce... 120-130. Sztywny widelec zniweluje Tobie kat podsiodlowej.
popio Napisano 8 Lipca 2016 Napisano 8 Lipca 2016 zniweluje czyli zwiekszy? peak odpada bo ma 74 podsiodlowke a ja szukam czegos blizej granicy 71
venom2000 Napisano 28 Sierpnia 2016 Napisano 28 Sierpnia 2016 Lato mija a nadal żadnych projektów nie widać moi drodzy panowie Zakupiłem ostatnio w rewelacyjnej cenie secik na przód a mianowicie SRAM 716 Hub with Stans ZTR Arch Ex Front Wheel 29 32H 15mm Black za jedyne 55 GB ,teraz czekam na jakieś promo z amorkami i sztycę myk myka
Colonel Napisano 29 Sierpnia 2016 Autor Napisano 29 Sierpnia 2016 Ja zamieniłem swojego primala na NS Djambo I jest moc przy 140mm mam kąt główki 66 stopni, rama ma obie sztywne osie i jest dłuższa.
Rekomendowane odpowiedzi