tipvip Napisano 20 Sierpnia 2015 Napisano 20 Sierpnia 2015 Witam, Moje M520 skrzypią, są dosyć stare bo z 2008 roku ale nie mogę ich wymienić bo w jednym jest zerwany gwint i jak rozkręce to ramię korby bym musial zmieniać a na razie nie ma takiej potrzeby. Próbowałem - mycie szczotką, płukanie wężem ogrodowym, smarowanie olejem do łancucha i WD40 - wszystko to pomagało na chwilę, za jakiś czas skrzyp powracał. Znacie jakieś lepsze metody?
tobo Napisano 20 Sierpnia 2015 Napisano 20 Sierpnia 2015 Ale co można zrobić jeśli np skrzypi oś wkręcona w ramię i tam generowany jest ten dźwięk a Ty tego ruszać nie chcesz, z podanych powodów? Poza tym z Twojego wpisu niewiele się da zrozumieć, co czym było do tej pory czyszczone i smarowane. Do przesmarowania w tym przypadku są: mechanizm łożyskowania pedału, oś/gwint pedału, do dokręcenia/wymiany jest blok w bucie. Można jeszcze próbować likwidować skrzypienie które generuje miejsce styku podeszwy z mechanizmem pedału.
BikerLight Napisano 20 Sierpnia 2015 Napisano 20 Sierpnia 2015 Szybki serwis to wykręcenie korpusu z osi, wyczyszczenie wszystkiego najlepiej jak się da i danie smaru tak by zapełnił mniej więcej 1/3 wnętrza korpusu. Podczas skręcania nowy smar wypchnie ten zużyty. U mnie skrzypiał bieżnik buta podczas kontaktu z korpusem, weź np. kawałek świecy i na szybko potrzyj bieżnik, może pomóc...
tipvip Napisano 20 Sierpnia 2015 Autor Napisano 20 Sierpnia 2015 no jak skrzypi gwint - to fakt nic nie zrobię nie rozkręcając. bloki w bucie dobrze dokręcone, na innych rowerach jeździłem skrzypu nie było. U mnie skrzyp pojawia się przy mocnym pedałowaniu pod górkę w fazie nacisku na pedał między 13-16 (patrząc na zegar). co robiłem do tej pory, otóż najpierw spóbowałem wymyć piasek wodą pod ciśnieniem - i pomogło ale miałem takie odczucie że póki pedał bym mokry skrzypu nie było jak tylko wysechł skrzyp powrócił. Próbowalem też smarować shimano PTFE, i ostatnio WD40 - pomogło ale też na chwilę. Smarowałem obydwie sprzężyny i części ruchome pedału (nie smarowałem osi) pomagały na chwilę te metody, więc chyba przyczyna w nich a nie w osi Szybki serwis to wykręcenie korpusu z osi, wyczyszczenie wszystkiego najlepiej jak się da i danie smaru tak by zapełnił mniej więcej 1/3 wnętrza korpusu. Podczas skręcania nowy smar wypchnie ten zużyty. U mnie skrzypiał bieżnik buta podczas kontaktu z korpusem, weź np. kawałek świecy i na szybko potrzyj bieżnik, może pomóc... a smar może być zwykły ŁT-43 czy lepiej tam dać jakiś bardziej specjalistyczny, np motorex 2000 bike grease.
BikerLight Napisano 20 Sierpnia 2015 Napisano 20 Sierpnia 2015 ŁT-43 nie używam z powodu praktycznie zerowej odporności na wymywanie, daj taki smar który masz i uważasz za najlepszy. Ale zacznij od najprostszego rozwiązania czyli WD40 czy parafina na podeszwę buta i blok, jeśli dźwięk który słyszysz to rzeczywiście skrzypienie...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.