Skocz do zawartości

[pedały] skrzyp


tipvip

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Moje M520 skrzypią, są dosyć stare bo z 2008 roku ale nie mogę ich wymienić bo w jednym jest zerwany gwint i jak rozkręce to ramię korby bym musial zmieniać a na razie nie ma takiej potrzeby.

 

Próbowałem - mycie szczotką, płukanie wężem ogrodowym, smarowanie olejem do łancucha i WD40 - wszystko to pomagało na chwilę, za jakiś czas skrzyp powracał.

Znacie jakieś lepsze metody?

 

Napisano

Ale co można zrobić jeśli np skrzypi oś wkręcona w ramię i tam generowany jest ten dźwięk a Ty tego ruszać nie chcesz, z podanych powodów?

Poza tym z Twojego wpisu niewiele się da zrozumieć, co czym było do tej pory czyszczone i smarowane.

Do przesmarowania w tym przypadku są: mechanizm łożyskowania pedału, oś/gwint pedału, do dokręcenia/wymiany jest blok w bucie. Można jeszcze próbować likwidować skrzypienie które generuje miejsce styku podeszwy z mechanizmem pedału.

Napisano

Szybki serwis to wykręcenie korpusu z osi, wyczyszczenie wszystkiego najlepiej jak się da i danie smaru tak by zapełnił mniej więcej 1/3 wnętrza korpusu. Podczas skręcania nowy smar wypchnie ten zużyty.

 

U mnie skrzypiał bieżnik buta podczas kontaktu z korpusem, weź np. kawałek świecy i na szybko potrzyj bieżnik, może pomóc...

Napisano

no jak skrzypi gwint - to fakt nic nie zrobię nie rozkręcając.

bloki w bucie dobrze dokręcone, na innych rowerach jeździłem skrzypu nie było.

 

U mnie skrzyp pojawia się przy mocnym pedałowaniu pod górkę w fazie nacisku na pedał między 13-16 (patrząc na zegar).

co robiłem do tej pory, otóż najpierw spóbowałem wymyć piasek wodą pod ciśnieniem - i pomogło ale miałem takie odczucie że póki pedał bym mokry skrzypu nie było jak tylko wysechł skrzyp powrócił.

Próbowalem też smarować shimano PTFE, i ostatnio WD40 - pomogło ale też na chwilę.

 

Smarowałem obydwie sprzężyny i części ruchome pedału (nie smarowałem osi) pomagały na chwilę te metody, więc chyba przyczyna w nich a nie w osi


 

 

Szybki serwis to wykręcenie korpusu z osi, wyczyszczenie wszystkiego najlepiej jak się da i danie smaru tak by zapełnił mniej więcej 1/3 wnętrza korpusu. Podczas skręcania nowy smar wypchnie ten zużyty.   U mnie skrzypiał bieżnik buta podczas kontaktu z korpusem, weź np. kawałek świecy i na szybko potrzyj bieżnik, może pomóc...

 

a smar może być zwykły ŁT-43 czy lepiej tam dać jakiś bardziej specjalistyczny, np motorex 2000 bike grease.

 

Napisano

ŁT-43 nie używam z powodu praktycznie zerowej odporności na wymywanie, daj taki smar który masz i uważasz za najlepszy. Ale zacznij od najprostszego rozwiązania czyli WD40 czy parafina na podeszwę buta i blok, jeśli dźwięk który słyszysz to rzeczywiście skrzypienie...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...