pesti Napisano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 Witam serdecznie Jestem w trakcie zamawiania i wymiany paru gratów do mojego CX i pomyślałem, że przy okazji może też nowe hamulce zamontuję. Póki co mam Tektro CR520, z których to jestem dość umiarkowanie zadowolony (dobre klocki ratują sprawę). Czy wymiana na Shimano CX50 lub CX70, lub ewentualnie na jakieś Avidy ma sens? Rower to CaadX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 Śmiem stwierdzić, że wymiana raczej nic nie zmieni. Naiwnością byłoby wierzyć, że jakieś minimalne różnice w konstrukcji szczęk będą miały wielki wpływ na siłę hamowania. O Shimano CX50 nawet ostatnio kolega tutaj wypowiadał się niezbyt pochlebnie - nie mógł wyregulować by hamowały przynajmniej przyzwoicie. Twoje hamulce są ok i jedyne co możesz cudować to z klockami lub ewentualnie obniżyć wieszak poprzecznej linki prawie do samej opony - zmieni się rozkład sił i teoretycznie powinno to mocniej dociskać klocek do obręczy. Nie bez powodu też coraz więcej nowych rowerów przełajowych ma już hamulce tarczowe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pesti Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Faktycznie, wystarczylo wyregulowac i na dobrych klockach wszystko dziala niezle. Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2015 Jeżeli wymienił byś klamki na hydrauliczne (kwestia kompatybilności z przerzutką), albo zamontował przejściówkę z linki na hydraulikę, to mógł byś pomyslec nad Magura 33 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pesti Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 A to juz za duzo pieprzenia. Ale kolejny rower na pewno kupie z tarczami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 A propo CXów ... Mieliśmy na warsztacie ciekawy przypadek. Canondale Caadx w rozmiarze 48 lub 50 na heblach rival. Tył jęczał niemiłosiernie, zmieniane klocki 5 razy, i 3 tarcze. Nic nie pomaga. Pomogło zamontowanie stopki Czyli usztywnienie ramy w tymże miejscu. Wada konstrukcyjna oczywiście wg. canona u nich działa świetnie. Uważajcie na to. Rama nie może być za delikatna jeżeli ma tarcze nawet 140mm. Na początku jest super, zanim sie klocki nie dotrą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 27 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Już gdzieś czytałem, że to nie najszczęśliwsze rozwiązanie z tymi SAVE stays'ami w tych Caadax'ach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pesti Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Chodzi o tarcze? Bo u mnie nic nie gra Ja generalnie z tego CaadX'a jestem bardzo zadowolony. Lekki jest przede wszystkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team adamos Napisano 28 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2015 Przecie Puklus napisał, że chodzi o tarcze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 Tak ale małych rozmiarów ram, bo tam kąt widełek jest taki dziki że wpada w wibracje. Większe jak 52 w górę nie wykazują problemów. Tyczy se to modelu 2015. poprzednie miały tarcze mechaniczne a to inaczej działa i nie było problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.