Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

oj tam najwięcej zyskałby na wymianie amorka (ale to już conajmniej 500zl)- pewnie jakiś suntour 2,5kg jak nie więcej, więc na dobrym amorku zyskałby ok. kilograma ;) i do tego porządną pracę

Napisano

Tak, ale licząc cena-waga, jest to duża różnica, oszczędniej zmienić wpierw korby(po za tym sztywność napędu znacznie wzrośnie). Oczywiście za wymianą amortyzatora idzie bardzo ważna rzecz, czyli praca, waga przodu, a jeśli chodzi o sztywność to w momencie wymiany osi na 15 lub 20, wzrasta ona znacznie, jednak wszystko obija się o kwestie finansowe.

Napisano

laga czy 28 czy 32 ma dosyć podobną sztywność czyli dość słabą. Sztywna oś jak sama nazwa wskazuje, bardzo dużo daje. Ale za tym idzie kupno piasty (w przypadku 15mm nieco droższa inwestycja i jeśli chodzi o amortyzator i piastę w stosunku do osi 9 i 20). Myślę że jeśli chodzi o przednią piastę na sztywną oś, bez wahania brałbym używaną. Łożyska w takiej piaście rzadko się psują (wytrzymują bez problemu 2-3 sezony), nie ma tam gwintów do zerwania (chyba że ktoś jest takim agentem że urywa gwinty w mocowaniu na tarczę) a całość jest po prostu skomplikowana tak jak budowa cepa. 

Napisano (edytowane)

mówiąc że 28 32 nie ma większej różnicy mocno się pogrążyłeś ;) tak się składa że miesiąc temu przesiadłem się z dość sztywnego amorka 28 na "zwykły" 32 i różnica w sztywności jest kolosalna... przecież to aż 4mm różnicy średnicy... i nie mówię że sztywna oś nie poprawia sztywności, piszę tylko że nie ma sensu w tym przypadku na siłę iść w sztywna oś, bo zwiększona sztywność w tym przypadku nic nie da.

Edytowane przez piciu256
Napisano (edytowane)

Jest to nie wielka różnica, a praktycznie żadna. W stosunku do sztywnej osi, gdzie nie wyobrażam sobie żadnego mtb bez niej to już w ogóle. Prawda jest taka czy chcesz czy nie, jeśli ktokolwiek posiada rower do jakiejkolwiek dyscypliny i idzie raczej w stronę jazdy wyczynowej, tzw ''miękka oś'' nie ma prawa bytu. Oczywiście jeśli chodzi o mtb.

Edytowane przez moize
Napisano

a powiedz mi proszę jaki masz amortyzator (a raczej jaki miałeś wcześniej) i jaki rozmiar koła? skoro "miekka oś" nie ma racji bytu to jakim cudem w kolarstwie "wyczynowym" przyjęło się coś takiego jak RS First? ten amortyzator gnie się na potęgę ;) a mój na kołach 26" i zwykłym szybkozamykaczu przy użyciu siły (a w tej płaszczyźnie występują małe siły podczas jazdy) udaje mi się odchylić koło (lewo prawo) maksymalnie o 1mm, na goleniach 28mm gięło się wyraźnie mocniej, bez problemu 2mm odchyłu koła (koło to samo co teraz)

Napisano

generalnie wróciłem na to forum po kilku latach, ponieważ co chwila kiedy cokolwiek googlowałem, trafiałem na nie z powrotem i bzdury które tutaj czytałem przyprawiają mnie o ból głowy. A ty widze jesteś strasznie nie reformowalny skoro mówisz o amortyzatorach które produkowano przeszło 2 dekady temu. Bo rozmawiamy tutaj o miękkiej osi, więc chyba nie chodzi ci o nowego firsta.

Napisano

tak chodzi mi o nowego rock shox first- odpowiedziałem że skoro niby potrzeba jak największej sztywności, nawet jeśli jej nie brakuje to jakim cudem coś tak giętkiego jak ten first ma rację bytu ;)

Napisano (edytowane)

ciekawe od kiedy usd są giętkie. Może i nie mają boostera, jednak są to dość sztywne konstrukcje. Po za tym rozmawiamy tutaj o osiach a nie braku boostera, choć i tak traf chciał tak że poruszyłeś temat usd, którego sam posiadam.

Edytowane przez moize
Napisano

To widzę nie zmieniłeś jeszcze w takim razie sztycy,korby,pedałów,

Po za tym te chwyty mialem i są niewygodne :D

 

PS. Serio masz siodło pod takim kątem ? xD musisz się nieźle zapierać o kierownice

Mam tą sztyce w szufladzie i wiem ,że regulacja jest kiepska,ale próbuj :D

Napisano

Dzięki @moize za radę dot. korby, ta na razie jest w dobrym stanie ale w przyszłości wezmę to pod uwagę!

 

@piciu256 o amorku pisałem, że zajmę się nim później, tu jest bardzo dużo do urwania ale ma to też swoją cenę, która na chwilę obecną jest dla mnie za wysoka...

 

Czytam natomiast post kolegi @llancer po raz chyba piąty i za cholerę nie wiem ocb!?

Napisano

a ja wiem ze amorek to raczej dość odległa inwestycja- na razie koła masz ciężkie ;) to w sumie był trochę off topic, tak trochę dyskusja się wywiązała ;) chyba chodzi mu ze siodło masz trochę do przodu pochylone zamiast poziomo

Napisano

To widzę nie zmieniłeś jeszcze w takim razie sztycy,korby,pedałów,

Po za tym te chwyty mialem i są niewygodne :D

 

PS. Serio masz siodło pod takim kątem ? xD musisz się nieźle zapierać o kierownice

Mam tą sztyce w szufladzie i wiem ,że regulacja jest kiepska,ale próbuj :D

 

No właśnie trudno rozszyfrować do kogo piłeś i co w ogóle miałeś na myśli pisząc, że nie wymieniłem sztycy, korby i pedałów podczas gdy sztyca i pedały wymienione. A jeśli chwyty były dla Ciebie niewygodne to Twój problem, ja takiego nie mam po prawie 5000 km. Jestem też bardzo ciekawy skąd wiesz pod jakim kątem mam siodełko skoro nigdzie o tym nie pisałem i co mam wg Ciebie próbować regulować? Może sztyca też była dla Ciebie niewygodna ale widać nie wszyscy muszą mieć takie problemy jak Ty.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...