lordsabril Napisano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 Witam, jestem posiadaczem Krossa Levela A2, który według producenta waży 13,6 kg bez pedałów. Właśnie teraz wymieniłem koła na Shimano MT35, a opony i detki na Continentale. Opony to race kingi o wadze 680 kg jedna. Koła wg Shimano ważą lekko ponad 2000g. Co ciekawe waga tych kół jest bardzo podobna jak fabrycznych co w połączeniu z ciezszymi hamulcami (hydrauliki zamiast v-ek) zwiekszylo mi nieco wagę roweru zamiast ją zmniejszyc. Następnym moim zakupem bedzie amor na ktorym chcialbym jak najwiecej wagi zbic i myslę o RS Sidzie. Koła dopiero kupiłem więc nic z nimi nie robie, ewentualnie opony zmienie na rocket rony ja te się zniszczą co da mi 400 gramow oszczednosci. Co najlepiej zmienić w następnej kolejności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 (edytowane) Najwięcej możesz zyskać na amorze. Tylko moim zdaniem głupio zrobiłeś. Lepiej byłoby kupić inne, lżejsze koła, a słabszy amor (np. zamiast SIDa Recona - różnica 400g, albo jak już max light to Manitou R7). Nie pamiętam oryginalnej specyfikacji Levela A2, ale u mnie w Hexagonie X3 dużo ugrałem na wymianie kokpitu (ok. 300-400g). Wymiana korby i suportu na Hollowtech też da dużo. Poza tym opony. 680g to kowadła. Nie wiem gdzie jeździsz, ale dla porównania Schwalbe Smart Sam 26 drut waży ok 550g, a Geax Sagurao 26" kevlar 525g. Widzisz, że tu też da się ugrać sporo. Edytowane 19 Sierpnia 2015 przez Moorzyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lordsabril Napisano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 Jeżdzę wszędzie i na maratonach też. Dlatego wziąłem race kingi bo maja niskie opory toczenia i są ogolnie polecane. Ale może faktycznie powinienem opony lzejsze ogarnac wczesniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 Zdecydowanie zacząłeś wymianę od złej strony. Nie wiem czy coś juz zacząłeś w tym kierunku robić od czasu założenia wątku czy nie, ale najpierw weź się za koła. Jeżeli chcesz amora, co jest zrozumiałe, to wybierz może rebę albo epicona. Zapłacisz znacznie mnie, kultura pracy powinna być wystarczająca moim zdaniem, a oszczędzone pieniądze przydadzą się potem. Jednak pierwszą rzeczą są koła. Najważniejsza jest masa rotująca. Lekkie kapcie, lekkie koła i powiedzmy zalanie mlekiem jeżeli się ścigasz. Nie wiem jak wygląda to teraz, ale w zeszłym roku jak przesiadałem się na 29er i sprzedawałem swój rower na części to ciężko było sprzedać koła z racji dużej konkurencji. Dużo ludzi sprzedaje swoje lekkie części z 26tek więc stosunkowo prosto znaleźć coś ciekawego co pozwoli Ci jeździć znacznie szybciej w ciekawych pieniądzach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2015 Udostępnij Napisano 13 Września 2015 (edytowane) Dużo ugrasz na komponentach Krossa: kierownica + mostek to kowadła, ze sztycą jest lepiej ale też ciężka, siodełko też można wyhaczyć nieco lżejsze. Ale tak jak piszą poprzednicy, jak masz kasę to najłatwiej będzie zbić przez amor + koła. PS: Nie wiem jakie dętki Conti kupiłeś ale są one ciężkie, podejrzewam że kupiłeś te "standardowe" a one ważą około 200g, dla porównania Maxxis Ultra Light ( chyba nic nie pomieszałem) ważą około 130g Edytowane 13 Września 2015 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lordsabril Napisano 14 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2015 W tym temacie nic nie robiłem jeszcze, tak jak mówiłem koła na razie zostawie, dużo bym na nich stracił bo raczej drogo ich nie sprzedam, a są wytrzymałe, w każdym razie mogłem trafić jeszcze gorzej. Co do amora, pewnie reba będzie okej, czasem są okazje na allegro. w następnej kolejności zmieniam napęd więc tutaj też będzie oszczędność bo biorę dwurzędowy deore/xt. Co do kokpitu, myślałem żeby kupić karbonowy fsa, chiński, podobno nie jest zły i trochę osób na tych podróbach jeździ. Lekko licząc, 1 kg na amorze, z 300 gramow na secie i 300 na napedzie, jest roznica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lunatic Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Też mam Levela A2 (2012) i chciałbym wymienić kilka oryginalnych części na nowe i lżejsze: kierownica, mostek, sztyca(Boplight Team), może jeszcze rogi, siodełko(jakies SI/SM) zyskując na tym na początek ok 500g. Za koła może wezmę się w przyszłym sezonie jeśli budżet pozwoli. Czy te części Boplight będą dobrym wyborem i na czym jeszcze można by zejść z wagi nie inwestując za dużo na początek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 (edytowane) Tak, jak napisane wcześniej, sztyca itd to są pierdoły. Ja preferuję taką kolejność: opony, dętki, koła, amortyzator, korba. A jak już musisz, to nie szukaj jednego producenta, np. sztyca Gubbike Ultralight zabiją wagą i ceną, najlżejsza i rozsądna cenowo kierownica w tamtym roku to była Amoeba Scud (znalazłem ja w sklepie ctbike), mostek w tym roku wziąłem PRO LT. Z siodełkiem to uważaj, bo po zmianie możesz zaraz odmieniać, jak się tyłek nie dopasuje - jak masz wygodne i nie waży 0,5 kg, to bym nie ruszał. EDIT: O, są jeszcze 4 sztuki Conti 26x2.2 RaceKing Supersonic po 109 zł/sztuka, może ktoś skorzysta: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=5610964310 . 2 sztuki już do mnie jadą, podobno ~450g każda. Edytowane 24 Września 2015 przez paul997 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lunatic Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Hej, dzięki za szybką odp. Opony i dętki jak najbardziej w moim zasięgu obok ww. częsci, które chcę zmienić. Na wymianę kół i amortyzatora mnie na razie nie stać i dlatego zabieram się do odchudzania trochę od innej strony niż radzi większość...Muszę wszystko poważyć i przekalulować jak to będzie cenowo wyglądało. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś ciekawe propozycje niedrogich lekkich części to proszę pisać. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 2 sztuki już do mnie jadą, podobno ~450g każda. Właśnie dojechały, zgodnie z obietnicą sprzedawcy 450g (+-2g) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Większość radzi zaczynać od opon i kół nie dlatego, że jest tam do zbicia najwięcej wagi, ale dlatego że taką zmianą najbardziej się odczuwa. Jeżeli nie mieszkasz na 10 piętrze w bloku bez windy to nie poczujesz aż tak zejścia z wagi 0.5kg na rurkach. Jeżeli miałby to być karbon to jeszcze miałoby to wymierne korzyści ze względu na komfort, bo jak pewnie wiesz karbon pracuje i tłumi niewielkie drgania. Jeżeli chodzi o alu to jest to tylko zbicie masy. No chyba, że chcesz szerszą kierownicę, mostek o innym kącie czy sztycy z offsetem czy bez no to wtedy nie odzywam się i wymieniaj jak jest Ci nie wygodnie. W innym przypadku poczekaj, nie śpiesz się z wymianą i weź lepsze koła, bo to pozwoli Ci jeździć szybciej, lepiej przyśpieszać, fajniej skręcać.na wymianę wszystkich rurek wraz z siodełkiem potrzebujesz około 400zł. W tej cenie możesz zacząć szukać jakiś koł albo przez zimę dozbierać drugie tyle i rozejrzeć się chociażby za używanymi mavicami a to już będą fajne kółka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Jakie miałeś koła fabrycznie? Obręcze MTR3 + Piasty Joytech? Jeżeli tak, mógłbyś podać wagę? Niestety nie mam wagi a jestem bardzo ciekawy ile ważą ( mam takie u siebie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benek196 Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Jeżeli mówisz o kołach takich jak w A2 z 2013 to te ważą odpowiednio 1181g tylne i 921 przednie. Waga bez zacisków które ważą 126g komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lordsabril Napisano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Wreszcie zmieniłem amor, udało mi się wyrwać magurę durin o wadzę 1444 g bardzo tanio, masa zeszła o 1 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Daj zdjęcie sprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moorzyn Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 To teraz jeszcze jakieś fajne koła [emoji14] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Wideł dość egzotyczny, także nawet nie dziwne że cena mogła być niska. Sprawdzałeś przed zakupem temat serwisu/części do niego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lordsabril Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Nie sprawdzałem, ale generalnie opinie o nim są dobre, pewnie pojade z nim do serwisu na przegląd. Zdjęcie niebawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lordsabril Napisano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Oto zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lunatic Napisano 3 Marca 2016 Udostępnij Napisano 3 Marca 2016 Czy koła Mavic Crossride UB V-brake będą dobre do roweru o którym mowa w temacie czy w tej cenie można wyrwać coś ciekawszego? I czy jak ważę ok 80 kg to 20 szprych nie będzie za mało i wytrzymają w terenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gdy Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 mam jedno pytanie : kupiłeś rower żeby wymienić cały rower ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lunatic Napisano 4 Marca 2016 Udostępnij Napisano 4 Marca 2016 1. Rower ma już kilka lat i zwyczajnie chciałbym coś w nim zmienić. 2. Jak trochę poczytasz w tym dziale to zobaczysz że to co ja chcę zrobić to wierzchołek góry lodowej przy tym co robią inni. 3. A nawet jeśli tak to co? Nie za Twoje pieniądze to robię więc w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
morganfriman Napisano 12 Marca 2016 Udostępnij Napisano 12 Marca 2016 Dobra dobra gdzie zdjęcie roweru? I co z dalszymi zmianami? Kolega też miał A2 i czekam z niecierpliwością co tu się będzie działo żeby mu pokazać że SIĘ DA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lunatic Napisano 24 Marca 2016 Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Zrobiłem tak jak pisałem bo od dawna chciałem wymienić rurki i proszę mnie nie rugać, że zacząłem od d strony Tym bardziej, że trafiłem dobre okazje i nie mogłem nie skorzystać:Kierownica + mostek Truvativ Team (314 g)Rogi + sztyca Boplight Team (273 g)W efekcie jest -451g na wadze (13,6 kg)Niedługo wymiana opon ~500g(Karma/Mezcal), dętki Schwalbe Extralight już czekają i rozglądam się też za kołami ~1700 g.Po tych zmianach rower powinien ważyć ~12,8 kg. Widelec to już bardziej odległy temat ale jak się uda to będzie <12 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moize Napisano 28 Marca 2016 Udostępnij Napisano 28 Marca 2016 Nie wiem dlaczego, ale temat korby jest prawie że pomijany. Korbą na hollowtechu, zejdziesz cholernie na wadze, radziłbym po kołach właśnie tym się od razu zająć. Przykładowo LX/SLX używany to naprawdę nie duży wydatek, ale wagowo zyskasz na tym bardzo dużo. Na przykładzie LX/SLX, suport plus blaty plus oczywiście korba, zyskujesz kolejno około 400 gram lub około 650, w stosunku do oryginalnej korby z krossa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.