firefly Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Podczas serwisowania amorka epicon 2011 LOD pojawił się problem - dolny imbus w prawej goleni (tam gdzie jest tłumik olejowy) wkręca się tylko kawałek, nie ma żadnego punktu oporu. Opiszę jak to wyglądało: 1. Położyłem rower kołami do góry, założyłem dolne lagi 2. Docisnąłem lekko (kompresując amor), żeby ta tulejka z gwintem od tłumika dotknęła otworu na dolny imbus - słowem żeby gwint imbusa miał się czego złapać 3. Pilnowałem żeby amorka nie "rozciągnąć" z powrotem, żeby tulejka z gwintem mi nie uciekła, i wkręcałem imbus 4. Czuć było, że się wkręca w gwint, ale po paru obrotach zaczął się kręcić, nie występuje żaden opór końcowy sugerujący że śrubka została dokręcona. Jednocześnie czuć, że imbus złapał gwint, bo nie da się go wyciągnąć nie wykręcając o parę obrotów. 5. Tłumik działa, blokada skoku działa, ale nie działa teraz pokrętło do regulacji tłumienia - po wsadzeniu go w imbus nie da się go przekręcić (przynajmniej ręką, większą siłą nie próbowałem żeby nie uszkodzić) Co jest grane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 19 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 (edytowane) Zrobiłeś ten problem że dokręcając śrubkę jednocześnie odkręcałeś ten środek imbusowy służący do regulacji i teraz mówiąc szczerze ta rurka popychacza nie styka się z dolnymi lagami, natomiast ten środek regulacyjny co jest w środku tej rurki popychacza. Musisz odkręcić to z powrotem. wyciagnąć całkowicie kartridż z góry odkręcając korek. Potem imbusem zakręć do końca ten środek w popychaczu. Często mam takie przypadki że gwinty się psuja na tej śrubce. Najlepiej sobie tą śrubkę przegwintuj narzynką M8 standardową i zobacz czy ci lekko się wkręca do tego popychacza. jeśli lekko się będzie ta śruba wkręcać to wyciagnij do końca ten popychacz z kartridża i z góry amorka wsadz go na nowo. jak popychacz sięgnie dna to wtedy wkręcaj śrube. Pamiętaj żeby wtedy ta śrubka imbusowa była zakręcona. Jak ci się uda zakręcić śrubę do oporu to wtedy korek z góry zakręć do korony, a od doły wcisnij te pokrętło z imbusikiem i wtedy możesz już się bawić pokrętłem Edytowane 19 Sierpnia 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.