Skocz do zawartości

[masa] policzyłem dwie Meridy :)


Xsystoff

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio jeden z forumowiczow (pozdrawiam, bo pewnie znajdzie ten temat :wink:) zwazyl swoj rower i z teoretycznych 11.5 kg wyszlo w rzeczywistosci 12.3 kg. Postanowilem zweryfikowac wage dwoch Merid, ktore stoja w domu. Posiedzialem troche w internecie (5 godzin), sam zwazylem tez kilka czesci i o to efekt.

 

Jeden rower jest moj (ten na po lewej stronie), drugi mojego ojca (strona prawa). Na czarno zaznaczona waga tylko i wylacznie realna, nie brana z katalogow. Na czerwono szacunkowa (nie znalazlem tych czesci mimo usilnych staran). Mysle, ze w rzeczywistosci bedzie sie raczej zgadzac. Jesli znacie wagi niektorych czesci to bardzo prosze o dopisanie sie w tym temacie. Chetnie tez poznaw wasze uwagi, moze zrobilem gdzies blad.

 

 

masa.jpg

 

edit:

RST powinno byc na czerwono (masa szacunkowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm, suma wag wydaje się być nieco za niska.

 

Mój waży bez rogów, koszyczka na bidon - około 12,6 kg (ważone 2 rózne wagi).

 

A ma też osprzęt w podobnej wadze Deore/Acera,

opony też okolice 570 g

kiera tez podobna 164 g

amorek ponoć w okolicy 2250 g już z rurą.

 

i ma lżejsze

 

- sztyca carbon 230 g - a wiec około 100 g lżej

- pedały 260 g - a wiec 100 g lżejsze

- dętki 2*170 g - tez wiec nieco lzejsze 50 g

- siodło 260 g, a wiec tez około 100 g lżej

 

A wiec tu już mam 350 g mniej!

Do tego sporo sprzetu waży nam tak samo lub bardzo podobnie (deore, acera, manetki, opony, kiera, mostek itp). Wiec suma podejrzewam bedzie nieco wieksza ;)

 

PS. ile ważą twoje koła (bez opon i dętki) ? Moje przód 1 kg.

 

(chwyty masz chyba nieco cięzsze, licząc obie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hymm, suma wag wydaje się być nieco za niska.

Pisz, ktory rower masz na mysli.

 

Mój waży bez rogów, koszyczka na bidon - około 12,6 kg (ważone 2 rózne wagi).

Podaj mi link do rozpisanych wag, ew. specyfikacji, to mi ulatwi troche porownanie.

 

A ma też osprzęt w podobnej wadze Deore/Acera,

Domyslam sie, ze chodzi o drugi rower. Z acery to tam tylko przerzutka, jest sporo LX-a i troche X-9, wiec

troche wagowo pewnie wychodzi lzej na napedzie. Sama korba (hollowtech) z suportem da pewnie duuuzo oszczednosci na wadze.

 

 

amorek ponoć w okolicy 2250 g już z rurą.

Wlasnie za chiny nie moge znalezc Gili. Thomash mowil o ~2400 (zwazone 2200 ma zwykla Gila, dodajac oleum i blokade pewnie wyjdzie cos kolo tego).

 

A wiec tu już mam 350 g mniej!

Do tego sporo sprzetu waży nam tak samo lub bardzo podobnie (deore, acera, manetki, opony, kiera, mostek itp). Wiec suma podejrzewam bedzie nieco wieksza ;)

Zaloze sie, ze 350 gr jestem do przodu na korbie z suportem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja korba wazy 840 niby - tu jestes do przodu 180 g dopiero ;)

 

Rozpiske dam przy okazji, nie mam jej na pc i online.

 

Porównywałem ogólnie oba twoje biki, bo gdyby ten lżejszy miał cięzszego amorka, to byłby w podobnej wadze jak ten drugi i jak mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie zmień wage mojego amorka na 2210.

 

Na allegro zarzeka sie ze to 2150 już z rurą, ale w tescie bików w gazecie widziałem 2210 g.

Goleń dolna : Magnesium - niby :)

 

Więc mam bika z 3 lekkich materiałów:

alu, carbon, magnezium :D

 

http://www.allegro.pl/item115020628_sr_sun...cenowy_hit.html

 

http://www.bikemarket.cz/product.php?IDpro...32296db16efee81

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Merida 590 z błotnikami, licznikiem, pulsometrem, tylną lampką itp. po zważeniu wychodzi 12,7kg plus-minus 0,2kg na błędy wagi łazienkowej :033: Teoretycznie powinna ważyć 12,2 bez gadżetów, więc wydaje mi się, że nie pomyliłem się zbyt dużo. Mam większość części lżejszych od Twoich. Na amorze - Reba, jestem 250g do przodu, na przednim kole ponad 300g.

Zna ktoś realną wagę ramy Kalahari 590?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podliczyłem i poważyłem swoje A4

 

i wyszło mi tak:

http://images4.fotosik.pl/133/f44c579e65387c95.gif

 

 

f44c579e65387c95.gif

 

Na czerwono sa częsci, które wymieniłem w A4 na lżejsze (i chyba na lepsze)

 

zaś niektóre częsci musiałem podawać na oko, np: częsci z kół.

 

Moje koła ważą np: przód 1,72 kg

więc odejmujśc -570opona - 132 g detka, - 650 obrecz - 138 piasta - 60 zacisk = zostaje ledwo 170 g na szprychy i nyple ....

 

co przecież jest bzdura chyba?

 

Dlatego podałem tam wagi nieco większe, a tym samym, coś tez musi być lżejsze w innych częściach, bo suma wag częsci zgadza się z wagą ogólną ...

 

Pytanie na koniec, co teraz byście odchudzili - i jaką część proponujecie.

Ale ceny nowych części jakieś rozsądne, jak wiem że można amorek R7 wstawić, ale to nie ta bajka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba , suport , kaseta jak dla mnie.

 

 

Korba LX FC-M570

Suport Deore octalink ( 68/113mm + sruby do suportu u mnie 284g wyszlo )

Sram 5.0 11-28 np. albo cos szosowego nie wiem jakie przelozenia lubisz

 

Masa linek + pancerzy bedzie zdecydowanie wieksza niz 100g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe LX (mech. korbowy) nie są zintegrowane już i waga całości koło 900 g ? Wtedy bym z 250 g przyoszczędził ...

 

np:

 

http://allegro.pl/item126456020_korba_deor..._gwarancja.html

 

bo ja rozumiem, że koleś sprzedaje 660 + 260 g = razem te 920g?

 

Linki + pancerze nie ważyłem, kierowałem się tym ile napisano wyżej i tym ile mi resztówki zostało ...

 

Gdzieś widziałem, że moje obrecze moga ważyć jednak 560 g (a nie 650) i wtedy faktycznie szprychy z nyplami mogły by miec swoją normalną masę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowe LX (mech. korbowy) nie są zintegrowane już i waga całości koło 900 g ?

Ja nie mam zintegrowanych, ale moje to stary model, pozniej chyba juz wypuszczali zintegrowane (od Holowtech II ?). Musialbym poszukac w katalogu, a teraz nie mam go pod reka.

 

bo ja rozumiem, że koleś sprzedaje 660 + 260 g = razem te 920g?

Tak, to juz jest waga korba + suport.

 

 

 

Gdzieś widziałem, że moje obrecze moga ważyć jednak 560 g (a nie 650) i wtedy faktycznie szprychy z nyplami mogły by miec swoją normalną masę.

650 to bardzo duzo, nie sadze, zeby tyle wazyly.

 

 

Teraz to zostala Ci juz korba i amor. Ja bym najpierw zainwestowal w amortyzacje, a z napedem poczekal az go zajedziesz i pozniej wymienil korbe, suport i ciezkawa kasete. Tanio mozna dostac Manitou Marsa (chyba tak sie zwie) co ma realne 16XXg, ale jest juz dosc wiekowy.

 

edit:

wlasnie mam takiego lx-a jak pokazal wookie, tylko, ze u mnie nie ma otworow na oslonke (i nigdy jej nie bylo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio mozna dostac Manitou Marsa (chyba tak sie zwie) co ma realne 16XXg, ale jest juz dosc wiekowy.

Ostatnio chyba dość ciężko dostać jakiś starszy i dobry amortyzator. Marsy ważą od 13xxg do 1450g ;). A poza tym ważne żeby trafić dobry, regularnie serwisowany, żeby potem za nowymi częściami nie latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio chyba dość ciężko dostać jakiś starszy i dobry amortyzator. Marsy ważą od 13xxg do 1450g :). A poza tym ważne żeby trafić dobry, regularnie serwisowany, żeby potem za nowymi częściami nie latać.

Ano, wlasnie o to chodzi. Swoja mlodosc ten sprzet ma juz za soba i latwo trafic mine ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używanych amorków raczej bym nie chiał, chyba ze odbiór osobisty :D

 

Czemu polecacie LX starego, ze względu na cene?

 

ps. moje hamulce ważą 210 g

http://allegro.pl/item126155339_hamulce_av...reme_shop_.html

 

waga w katalogu także 210 g, i teraz pytanie, to waga przód + tył?

 

W spisie policzyłem 420 g ale chyba przesadziłem :P

 

Będe chyba musiał nanieść poprawki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet 210 ? ;] Marzyciel , na kolo 210 wiec lacznie 420 na dwa kola jak sam napisales.

 

Czemu stary coz ja wole osobno suport i korba , jakos sporo osob narzeka na te zintegrowane wiec sam odpuscilem sobie zakup takich. Ten LX jest bdb , na forum LB po polerce mozna nieco z waga zejsc , ma 2 blaty alu mozna maly wywalis jaks ktos jezdzie 2x9 badz 2x8 np. Ja mam wlasnie w planach wypolerowanie , srubki alu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu polecacie LX starego, ze względu na cene?

Ja kupilem, bo byl tani. No i w porownaniu do Suntoura sztywny i lekki.

 

waga w katalogu także 210 g, i teraz pytanie, to waga przód + tył?

To waga hamulca na jedno kolo.

 

W spisie policzyłem 420 g ale chyba przesadziłem :P

Nie przesadziles. Zreszta to i tak wynik ok.

 

Będe chyba musiał nanieść poprawki :)

Nie ma tak latwo :wink:

 

edit:

wookie drugi raz mnie uprzedziles o sekudny :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...