Ink Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 Witam, po renowacji roweru - nie wiem jak było przed - drży mi cały rower. Drżenie jest niezależne od pedałowania. Ewidentnie dzieje się to w okolicach tylnego koła. - ośka tył nowa, piasta nasmarowana i w dobrym stanie - brak luzów - opony nowe - dętki nowe, tylna ma łatkę - nie wiem czy może mieć to wpływ - tylne koło jest trochę scentrowane, obręcz jest trochę zmęczona życiem. Opony przysłali mi zwinięte w ósemkę, nie wiem czy to kwestia uszkodzonego drutu. Mogę zrobić podmiankę ale proszę o inne sugestie, gdzie może leżeć problem. Z góry dzięki za pomoc.
nesk83 Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 zmien detke na taka bez latki... i sprobuj... acz ja mysle ze to wina scentrowanego kola ze rower wpada w wibracje... moze jest nie tylko zorane na boki ale takze przyjzyj sie mu z boku czy nie jest gdzies plaskie.... ew. opona nie haczy o nic? obrecz? klocki? itp...
Ink Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Napisano 18 Sierpnia 2015 Dętki zamówiłem i będą pod koniec tygodnia pewnie. Hamulce ustawiłem na tyle daleko, że nie ocierają. Koło ma też lekkie jajo. Sam nie umiem tego wyprowadzić na tyle żeby wyprostować a serwisant na urlopie. Jak stwierdzić, że obręcz jest do wymiany?
Mod Team michuuu Napisano 18 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 18 Sierpnia 2015 Jeżeli łatka na dętce ma powodować takie efekty co przemysł gumowy by ręce zacierał. Jak opona źle się ułożyła na feldze to spuść powietrze, nasmaruj ranty felgi jakimś detergentem np. płynem do naczyń i dmuchnij więcej niż normalnie. Opona powinna wskoczyć gdzie trzeba. Przed napompowaniem można trochę ułożyć rękoma oponę.
Ink Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Napisano 18 Sierpnia 2015 Rozmawiałem z wulkanizatorem i on też uważa, że to nie kwestia dętki. Układałem rękoma oponę. Po 2 wystrzałach i 1 laczku - stare opony miały luźny drut i dętka wyszła między obręczą a oponą zakładałem dętki bardzo ostrożnie. 30% powietrza sprawdzałem czy dętka nie wystaje, odbijanie koła o ziemię, przejechanie 100m, kolejna atmosfera w dętkę, kolejne 200m, dalsze ciśnienie. Teraz mam ok. 3-3,5 atm a jutro podjadę dopompować, bo nie mam kompresora.
Ink Napisano 20 Sierpnia 2015 Autor Napisano 20 Sierpnia 2015 Panie i panowie, pytanko ;-) Obecnie koła są krzywe i ważą ponad 3kg. Cały rower z tymi koła mi co są ma ok.11kg. Czy warto zmienić koła na takie i urwać 1kg? http://allegro.pl/kola-28-szosowe-rodi-stylus-pod-wolnobieg-qr-sl-i5350547155.html - 150zł - 1980gr. http://allegro.pl/kola-szosowe-28-mach1-m-310-36szpr-kaseta-tanio-i5594415233.html - 120zł ale na kasetę 2350gr Droższe póki co nie wchodzą w grę. Z tego co widzę, to takie koło 300zł, też ważą ok.2kg.
Mod Team michuuu Napisano 20 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 20 Sierpnia 2015 Cały rower z tymi koła mi co są ma ok.11kg Dobrze zważyłeś? Bo z wagą jesteś w strefie ścigaczy o małe co. Jaki to rower?
Ink Napisano 20 Sierpnia 2015 Autor Napisano 20 Sierpnia 2015 Raleigh Sensor. Nie mam precyzyjnej wagi, więc ważyłem na łazienkowej Fota jeszcze ze starą owijką. Druga fota już po wymianie. Nie jestem w stanie ustalić rocznika roweru ale na piastach jest wybite 88. Może orientujesz się? A jeszcze znalazłem na maszynach za 170zł coś takiego, cięższe o 50gr - 2030gr. Co myślicie? http://allegro.pl/kola-28-na-szose-rodi-stylus-czarne-maszynowe-wol-i5283287257.html#no_lightbox
Mod Team michuuu Napisano 20 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 20 Sierpnia 2015 Nie wiem dlaczego ale wbiłem sobie. że to mtb.
Garlock Napisano 21 Sierpnia 2015 Napisano 21 Sierpnia 2015 A jeszcze znalazłem na maszynach za 170zł coś takiego, cięższe o 50gr - 2030gr. Co myślicie? Te są pod wolnobieg. Ja jak bym wymieniał to już celowałbym w takie pod kasetę. Tylko sprawdź rozstaw haków z przodu i z tyłu. Bo ty możesz mieć 100mm przód i 130mm tył. A te tylne które linkujesz są pod rozstaw 135mm i ich nie włożysz.
Ink Napisano 21 Sierpnia 2015 Autor Napisano 21 Sierpnia 2015 No niby tak, ale u mnie jest wolnobie 5 rz. Rower chcę zrobić na oryginał. Jeśli bym chciał przejść na kasetę to dochodzi zakup klamkomanetek, a to już poważny wydatek, tylnej zmieniarki, kasety i na 90% rama ma za wąski rozstaw.
Garlock Napisano 21 Sierpnia 2015 Napisano 21 Sierpnia 2015 na 90% rama ma za wąski rozstaw To do tych co linkowałeś rama ma na 99% za wąski rozstaw. Możesz z tyłu mieć nawet 126mm rozstawu haków. P.S. Fajny ten Sensor, w pierwszej chwili myślałem, ze jest młodszy. Przydałoby się do niego to magiczne pudełko z dotykowym panelem
Ink Napisano 21 Sierpnia 2015 Autor Napisano 21 Sierpnia 2015 Sprawdzę to jak odkręcę koło. Samo pudełko mam, na razie zdemontowane. Czekam na oryginalny licznik - tam są 3 przyciski - to nie te czasy ;-) Problem w tym, że jest to wyskalowane w milach Super sprawą są hamulce, nie trzeba trzymać za barana żeby hamować
Garlock Napisano 21 Sierpnia 2015 Napisano 21 Sierpnia 2015 Problem w tym, że jest to wyskalowane w milach Da się do tego przyzwyczaić (sprawdzone na własnej skórze). Po prostu zapamiętaj, żeby w zabudowanym nie przekraczać 40 mph a poza miastem 60 mph i powinieneś spokojnie uniknąć mandatów za prędkość
Ink Napisano 22 Sierpnia 2015 Autor Napisano 22 Sierpnia 2015 Postaram się nie przesadzić ;-) Zastanawiam się czy uwzględniając, że km ma 0,625 mili, zakres licznika pozwala na ustawienie tak, żeby pokazywał km. Nie miałem czasu, żeby odkręcić koło ale piasty mam 100mm przód i 130mm tył. Znalazłem takie koło na kasetę, ma taką samą szerokość co to pod wolnobieg - 135mm. Nie wiem dlaczego myślałem, że piasta pod kasetę ma 140mm. http://www.######.pl/product-pol-35871-Kolo-tylne-28-szosa-obr-Rodi-Stylus-piasta-joytech-8-9-srebrne.html Komplet wychodzi 14zł drożej, więc żadna różnica + koszt kasety. Manetki są bezstopniowe, więc najwyżej największych zębatek bym nie używał. Kusi mnie 11T z tyłu. I chyba najsensowaniejsza byłaby podkładka i 7rz.? Użyłbym 5, może 6 zębatek.
Garlock Napisano 22 Sierpnia 2015 Napisano 22 Sierpnia 2015 Nie miałem czasu, żeby odkręcić koło ale piasty mam 100mm przód i 130mm tył. Czyli masz współczesny standard szosowy. Manetki są bezstopniowe, więc najwyżej największych zębatek bym nie używał. Powinny spokojnie złapać 6 rzędów, może nawet 7. Czasami można lekko podpiłować opory i łapią nawet 8 rzędów. A zawsze można za 3 dychy kupić SL-Y20 i masz 7 biegów i to indeksowane. https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/manetki-klamkomanetki-rowerowe/szosowe/p,manetka-sl-sy20-prawa-i-lewa-2-7rz-plynna-indeks-mocowana-na-rame-shimano,8013.html I chyba najsensowaniejsza byłaby podkładka i 7rz.? można 7, zawsze w przyszłości można przejść na 8. Obecnie jest dobry moment, żeby szukać używanych klamko-manetek 8 biegowych. Ludzie przechodzą na napędy 10 czy 11 biegowe i wymieniają klamki.Jak kupiłem prawą 105 za niecałe 3 dychy. Z lewymi jest większy kłopot. Ale komplet 105 za stówę można znaleźć
Ink Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Napisano 23 Sierpnia 2015 Powinny spokojnie złapać 6 rzędów, może nawet 7. Czasami można lekko podpiłować opory i łapią nawet 8 rzędów. A zawsze można za 3 dychy kupić SL-Y20 i masz 7 biegów i to indeksowane. https://www.centrumr...imano,8013.html Nie sądziłem, że takie manetki można jeszcze kupić można 7, zawsze w przyszłości można przejść na 8. Obecnie jest dobry moment, żeby szukać używanych klamko-manetek 8 biegowych. Ludzie przechodzą na napędy 10 czy 11 biegowe i wymieniają klamki.Jak kupiłem prawą 105 za niecałe 3 dychy. Z lewymi jest większy kłopot. Ale komplet 105 za stówę można znaleźć Przemyślę temat, bo jeśli małym kosztem mogę zrobić 10-kg szosę, z 7-8 przełożeniami, z czego najbardziej ciekawą opcją jest 11T z tyłu, to gęba mi się cieszy Dziękuję za pomoc.
Ink Napisano 26 Sierpnia 2015 Autor Napisano 26 Sierpnia 2015 Ink, dnia 22 Sie 2015 - 3:15 PM, napisał: Nie miałem czasu, żeby odkręcić koło ale piasty mam 100mm przód i 130mm tył. Czyli masz współczesny standard szosowy. No jednak nie. Zmierzyłem starą ośką po wyjęciu koła - 126mm. Pozostaje szukanie czegoś na 130mm i rozgięcie haków ramy. Teraz same konusy można wepchnąć przy ustawieniu 130mm. Czytałem na innym forum, że jakiś magik wcisnął 135mm ale zmienia się geometria i druga sprawa - nie chcę uszkodzić ramy.
Ink Napisano 28 Sierpnia 2015 Autor Napisano 28 Sierpnia 2015 Przyczyną drżenia roweru było scentrowane koło. Pomogła wymiana 3 szprych i naciągnięcie pozostałych
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.