Skocz do zawartości

[hamulce] Falująca tarcza, która jest prosta

GreatAnubis

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

jestem wciąż początkującym, dlatego wszelkie Wasze uwagi są dla mnie cenne :) Czytam forum od pewnego czasu, ale dopiero teraz sytuacja zmusiła do rejestracji. Sklep w którym kupiłem swój drugi już rower (poprzedni oddałem synowi): Kross Hexagon R4 27.5 a przestał być dla mnie wiarygodny jakiś czas temu. Nie wiem czy to jest moja wina czy ... W czym problem.

Po miesiącu od zakupu roweru zauważyłem iż tarcza hamulcowa (wg mnie) dość mocno faluje, ocierając się delikatnie naprzemiennie o obie szczęki. Udałem się więc do sklepu/serwisu celem diagnozy/naprawy. Usłyszałem, że "no faktycznie tarcza jest krzywa ale takie za 3k też potrafią być krzywe". No OK. Ale rower ma miesiąc a już ma wadę, proszę naprawić. Rower zostawiłem na 2 dni. Po owych dwóch dniach sprawdziłem tarczę i faktycznie falowała znacznie mniej. Już sie nie ocierała i wyrażnie nie dotykała szczęk. Tak jeździłem do soboty (15.08.2015). W sobotę przejechałem maraton wokół jeziora Miedwie (58km). (Ważna uwaga, oba koła podczas przewożenia sa demontowane). Wieczorem wróciłem do domu, skręciłem rower i prowadząc go usłyszałem miarowe tarcie. Szybka diagnoza... znowu tarcza faluje mocno i ociera szczęki w ten sam sposób co kiedyś.