Skocz do zawartości

[sztyca amortyzowana] Warto ? Pomoc przy zakupie


Kajmang

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam zamiar kupić sztycę amortyzowaną, ale niekoniecznie chciałbym wydawać ponad 200zł na te od Suntoura.

Czy da się kupić coś w okolicach 100-150zł, czy w tym przedziale cenowym są tylko atrapy?

Proszę o rady i ewentualnie linki do konkretnych modeli

 

Coś takiego znalazłem

 

http://m.ceneo.pl/28574774#tab=click

 

http://m.cyklotur.com/czesci/rowerowe-wsporniki-siodla-sztyce/amortyzowane/p,wspornik-siodla-sp-05-mcu-accent,42855.html

 

 

https://www.rowerystylowe.pl/p-5271/amortyzowana-sztyca-podsiodelkowa-post-moderne-atb

 

Proszę o pomoc

Napisano

Za ceną idzie jakość a skoro podstawowe modele od Suntour`a nie są jakoś cenione i wychwalane ... a raczej są kiepskie to ...

 

Sam sobie odpowiedz na pytanie czy warto .

 

Pozdrawiam

Napisano

Miałem tą sztyce accent,z drugiego linku, a raczej mój teść i niestety o amortyzacji możesz zapomnieć chyba że zjedziesz z krawężnika z tyłkiem na siodełku: ) to wtedy się ugnie , waga ok 500 gram: ) heh

Napisano

A na mniejszych niż krawężnik nierównościach (czyli standardowych) odczuję jakąkolwiek różnicę ?? Dodam, że jestem dość lekki - ok.60kg

 

Ta sztyca Humpert (z pierwszego linku) ma przeznaczenie 60-80kg, wiec może byłaby bardziej miękka przez to bardziej czuła i ogólnie lepsza? Co sądzicie?

Napisano

Wszystkie te sztyce są do d... ponieważ ich konstrukcja jest kiepska. Jeżeli chcesz koniecznie amortyzowaną to tylko suntour - jeżeli oczywiście waga nie ma dla Ciebie większego znaczenia.

Napisano

OK

Czyli rozumiem że tylko Suntour.

A za ile najmniej mógłbym dorwać taką sztycę? Nie spieszy mi się, jeśli warto mogę poczekać do zimy.

Dodam, że z racji małego budżetu w grę wchodzą również używki.

Napisano

Fizyki nie oszukasz, te  sztyce nie mogą działać poprawnie. 
Jeżeli Ci się spieszy to poustawiaj sobie alerty na allegro i rożnych sklepach. Największe wyprzedaże trafiają się w momencie gdy producent zaczyna sprzedawać nowszą wersje. 

Napisano

A tak się jeszcze zastanawiam czy ta sztyca nadaje się też do rowerów typowo MTB czy tylko dla miejskich, trekkingowych?

Mój rower to Cube Aim (chyba 2010).

Napisano

 

 

Mój rower to Cube Aim (chyba 2010)

 

Załaduj jakąś oponkę o szerokości 2,2 -2,3 dmuchnij ja na max 2,5 atm i olej sztyce. :)

 

Na krawężnikach tak czy siak trzeba dźwigać zadek żeby kół nie rozwalić :)

 

Pozdrawiam 

Napisano

A jaki byłby całkowity koszt operacji z tymi oponami?

 

Tak sobie jeszcze pomyślałem, że zamiast kupować sztycę za ponad 200zł mógłbym już znaleźć jakiegoś XCR'a za te pieniądze.

Obecnie mam XCM'a

Czy może nie warto kupować ani sztycy ani XCR'a (bo efekt będzie niezauważalny), tylko po prostu jak mi się obecne oponki zużyją to wymienić na szerokie?

 

Aha, i jak coś to jeżdżę też niemało po asfalcie także te oponki to nie takie idealne rozwiązanie

 

Ogółem co mi doradzicie żeby poprawić komfort jazdy?

Napisano

Generalnie "motosz się" niby niewygodnie pod zadkiem a teraz rozważasz amorek ...

Tanie rozwiązania to półśrodki.

Taki XCR to niewiele wyższa półka jak XCM będzie lepiej ale nie będzie szału.

Aby zapewnić kontrolę nad "komfortem" amortyzator musiałby mieć komorę powietrzna a nie stalową spreżynę ... a to zaczyna kosztować.

Nie do pominięcia jest fakt ze amortyzator ma zapewniać trakcję jak zrobisz go na "pluszowo" to stracisz trakcję, będziesz dobijał, przy hamowaniu będziesz nurkował.

 

Tania sztyca ... działa tak samo kiepsko jak tani amortyzator ... do tego szybko łapie luzy.

Kiepsko się jeździ gdy siodełko się kiwa na boki ... do tego bujające się siodełko mocno psuje efektywność pedałowania.

 

Jeżdżę na rowerach MTB bez tylnego zawieszenia i jakoś nigdy nie wpadłem na pomysł aby kupić sztycę amortyzowaną.

Jak trzeba to unoszę tyłek nad siodełko i lecę dalej.

 

W mieszczuchu gdzie przez wyprostowaną sylwetkę prawie cały ciężar ciała spoczywa na siodełku sztyca amortyzowana jeszcze gdzieś ma sens. Ale w MTB ... hmm.

 

Pozdrawiam

 

  

Napisano

To prawda trochę się "motam", dlatego proszę o pomoc was.

To prawda trochę się "motam", dlatego proszę o pomoc was.

To prawda trochę się "motam", dlatego proszę o pomoc was.

Generalnie mój cel: Zwiększyć komfort jazdy.(nierówności itp.)

Rower: Cube Aim (to MTB, ale używam go uniwersalnie dlatego chce go jakby "zrobić" pod siebie)

Nakład finansowy: Jak najmniejszy myślę że około 200zł

Moja waga: około 60kg

 

Co mi polecicie, doradzicie?

 

Jak na razie pojawiły się 3 opcje

1. Sztyca

2. Amortyzator XCM na XCR

3. Szerokie opony

Napisano

No OK to mamy 4 rozwiązania.

Teraz co zrobić? Które rozwiązanie wybrać? Wybrać jedno czy rozłożyć moje finanse na kilka rozwiązań?

 

Ps. Jeśli chodzi o siodełko to co możecie mi polecić? Chodzi mi tylko i wyłącznie o komfort, nad wagą itp nie będę ubolewał.

Napisano

 

 

Jeśli chodzi o siodełko to co możecie mi polecić?

 

Coś wygodnego ... ale z siodełkiem jest jak jest ... każdemu tyłkowi pasuje inne ...

 

Ja np. nie mam problemu z Selle Italia X1 zwykłe bez otworu, bardzo popularne u Canyona ... większość pierwsze co robi to właśnie je wymienia bo podobno jest niemiłosiernie niewygodne :).

 

Tak więc ... polecać możemy ale to nic nie wnosi bo akurat tobie może nie przypasować.

Tok myślenia >> szerokie >> grube >> żelowe też może nie rozstrzygnąć sprawy komfortu :).

 

Przy budżecie 200 zł możesz poszukać siodełka i ewentualnie zwiększyć rozmiar opony.

 

Za 200 ziko nie kupisz dobrej sztycy a tym bardziej dobrego amortyzatora.

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

Napisano

A na czym tak właściwie ten Twój "brak komfortu" konkretnie polega? Bo tak czytam i nie nadążam trochę. Najpierw sztyca, co by wykazywało na problemy z siedzeniem. Później amortyzator, a to już raczej z tyłkiem ma niewiele wspólnego ;). Sprecyzuj może bardziej w czym jest problem?

Napisano

 

 

Wybacz ale cenowo to nie jest dobra oferta.  SUNTOUR NCX sztyca amortyzowana WSPORNIK 27,2/31,6 (5593143561) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Niby 20 złotych taniej ale zawsze. Od tego allegrowicza zamówiłem już 3 rzeczy in postem i żadnych problemów , szybko przychodziło.  

U Activi jeszcze taniej  :)

 

http://www.activia.sgl.pl/cena/wsporniki-siodla-suntour/suntour-ncx/_wspornik-siodla-suntour-ncx-2015/188  

 

 

 

A na czym tak właściwie ten Twój "brak komfortu" konkretnie polega? Bo tak czytam i nie nadążam trochę. Najpierw sztyca, co by wykazywało na problemy z siedzeniem. Później amortyzator, a to już raczej z tyłkiem ma niewiele wspólnego . Sprecyzuj może bardziej w czym jest problem?

 

Dokładnie, sprecyzuj dokładnie jaki efekt chcesz osiągnąć. Może po prostu zły rower dobrany.

Napisano

W czasie jazdy czuję każdą nawet minimalną nierówność. Wiadomo, że można po prostu podnieść tyłek, ale przy stanie dróg w mojej okolicy musiałbym to robić nawet na asfalcie.

Zresztą, gdy nie siedzę na siodełku to wtedy obrywam po nadgarstkach.

Co do doboru typu roweru to może i powinienem mieć crossa/trekkinga, ale mam rower górski i się tego nie zmieni.

Napisano

No to może rzeczywiście zacznij od siodełka ale je musisz już dobrać indywidualnie.

 

Tak z ciekawości - jak długo jeździsz już na tym rowerze?

Napisano

Tak z ciekawości - jak długo jeździsz już na tym rowerze?

Mam ten rower od kilku lat, ale dopiero w te wakacje zacząłem "trochę" jeździć.

Może warto pomyśleć o dobrych spodenkach z wkładką.

Jakoś nie jestem przekonany do odzieży typowo rowerowej

Napisano

No OK to mamy 4 rozwiązania.

Teraz co zrobić? Które rozwiązanie wybrać? Wybrać jedno czy rozłożyć moje finanse na kilka rozwiązań?

 

Ps. Jeśli chodzi o siodełko to co możecie mi polecić? Chodzi mi tylko i wyłącznie o komfort, nad wagą itp nie będę ubolewał.ca 

Miałem tanią sztycę amortyzowaną i drogą. Różnica jest znaczna pod każdym względem - niezawodności, trwałości, sposobu działania.

Żeby taka sztyca działała musi być wykonana precyzyjnie, z dobrej jakości materiałów - inaczej łatwo złapie luzy, naciągnie brud co stępi jej pracę i ma sporą szansę się rozkraczyć.

Budżetowe rozwiązania są w tym przypadku złym pomysłem, zdecydowanie sobie odpuść. 

Wiele lat bawiłem się w korzystanie opon o dużej objętości z niskim ciśnieniem, to bardzo pomaga na filtrowanie drobnych nierówności, po których przejeżdża się bardziej sprężyście niż twardo. To stosunkowo tanie i sprawdzające się rozwiązanie.

Kupowanie amortyzatora który zbliżony jest cenowo/jakościowo/konstrukcyjnie do obecnego też jest mocno wątpliwe co do sensu. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...