LuSzTi Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Witam. Szperam już po tym forum oraz po szosa.org.pl od około miesiąca w poszukiwaniu pierwszej szosówki. Uszczegóławiając - szukam szosóweczki z geometrią ramy typu endurance, czyli takiej gdzie bliżej w pozycji jazdy do roweru trekingowego. Szukam czegoś z ratio stack to reach w okolicach 1,55. Niestety nie wszyscy producenci podają te dwa wymiary. Kasa jaką mogę wydać to ok 4000-4500 zł. Wstępnie znalazłem z pomocą forów: Canyon Endurance AL. 6.0 https://www.canyon.com/pl/road/endurace/endurace-al-6-0.html - S-to-R - 1,549 dla rozmiaru M Cube Peloton Race http://www.cube.eu/en/bikes/road-race/peloton/cube-peloton-race-blacknwhitenred-2015/ - tutaj dziwna sprawa z rozmiarami, ale dla rury podsiodłowej 540mm (rozmiar 58) S-to-R to 1,547 Giant Defy 1 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/defy.1/18819/76288/#overview - S-to-R - 1,535 dla rozmiaru M/L Merida Ride 300 http://www.rowerymerida.pl/produkt965/ride-300-rower-merida.html - trochę drogo jak na osprzęt ale S-to-R - 1,576 dla rozmiaru 54 W czasie czytania forów pojawiły się jeszcze takie typy w tematach o szosach endurance, lecz producenci nie podają wymiarów stack i reach: - Kellys ARC 50 http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/szosowe/arc-50#.Vc-boPntnxp - Author Aura 55 http://en.author.eu/road/bike-models/author-bicycle-aura-55-2015-ua42838501 - Bulls Harrier http://www.bulls.de/pl/bikes/show/harrier/ Czy ktoś może powiedzieć coś o geometrii tych rowerów? Może jakiś inny ciekawy model o geometrii endurance? Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuSzTi Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Kurcze....nikt nic nie pomoże? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Feris565 Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Witam. Zobacz może Defy Advanced, Carbonowa rama i chyba Tiagra. Model 2015. Pooglądaj też kolekcję 2016 Giant bicycles, zwróć uwagę na Defy 1 Disc. Pozdr Canyon już też pokazał kolekcję 2016. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuSzTi Napisano 20 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Dzięki za odpowiedź, przejrzałem ofertę Canyona - w zasadzie nie wiele się zmieniło Defy advanced robi się już drogo przy Shimano 105, Tiagra jakoś do mnie nie przemawia :/ Zależy mi na 11 rzędowej kasecie. Z ciekawostek - napisałem do BULLS o podanie Reach i Stack dla ich rowerów - odesłali mnie do sklepów w Niemczech. Zapytałem Kellysa na ich FB o Stack i Reach to odesłali mnie strony z opisaną geometrią, gdzie takich wymiarów nie ma Napisałem do Authora - w ogóle nie odpowiedzieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Feris565 Napisano 20 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Witam Wejdź jeszcze na Rose i pooglądaj ofertę. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Budżet masz jaki masz więc nie ma co za bardzo przebierać. Jesli Bulls i Author olały Ciebie to Ty olej ich. Pozostaje Cube i Canyon. Za Canyonem przemawia niższa (przynajmniej "na papierze") waga i sztyca 27,2, która pewnie będzie bardziej komfortowa niż 31,6 w Cube. To juz mniej ważne, ale kolejny bonus dla Canyona to opony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crux Napisano 25 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Cześć, Podepnę się pod temat bo również myślę o Endurance AL 6.0. Będę wdzięczny za odpowiedź: 1. Czy rama endurance a więc względnie wygodna jest jakoś specjalnie "wolna" to jest czy opory powietrza są dużo większe niż na "sportowej" ramie? Czy po dołożeniu lemondki dalej będę tym gorszym w sensie oporów? Czy jako amator jestem w stanie to odczuć? Czy ta rama ma faktycznie duże znaczenie? Obecnie mam crossa, który generuje potworne opory >35km/h, ale nie mam oczywiście lemondki. 2. Czy obecna cena 4350 za AL 6.0 może spaść na jesieni czy raczej nie ma co na to liczyć? 3. Czy jest jakiekolwiek uzasadnienie na wydanie 1700zł więcej za Endurance CF? No przecież nie dla 450g mniej? Rozumiem, że AL jest sztywniejsze, więc czy ktoś kto jeździł na aluminium i karbonie może powiedzieć, że to rzeczywiście ma odczuwalne znaczenie? 1700zł to sporo kasy więc wolał bym ja zostawić na TT w pewnej nieokreślonej przyszłości Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.