matek1212 Napisano 15 Sierpnia 2015 Napisano 15 Sierpnia 2015 Witam posiadam rower kross hexagon x6 z obręczami 559x17c. Aktualnie posiadam oponki Schwalbe Hurricane Performance 26x2.0, jednak zastanawiam się nad czymś cieńszym. Generalnie chodzi mi o to żeby uzyskać mniejsze opory toczenia i większą prędkość na asfalcie na którym w większości się poruszam (ok. 90% asfalt, reszta drogi leśne i polne, ale w większości ubite, piasek zdarza się rzadko). Tak więc poszukuję czegoś na asfalt, ale żeby również zjechanie na ubitą drogę leśną nie spowodowało udręki. Z góry dziękuję za pomoc
matek1212 Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Napisano 16 Sierpnia 2015 Dobra zrobiłem sam mały research i wychodzi na to że dość dobre opinie mają Kenda Kwest i teraz pytanie jaką szerokość lepiej wybrać 26x1,5 czy 26x1,25? Czy jest duża różnica w szybkości i oczywiście komforcie pomiędzy tymi dwoma szerokościami?
Alsew Napisano 16 Sierpnia 2015 Napisano 16 Sierpnia 2015 Hurricane jest bardzo szybki mimo swojej szerokości... i tak naprawdę niewiele możesz ugrać przechodząc na coś węższego... Większą wadą Hurricana jest jego waga niż szerokość, więc ubolewam osobiście nad tym że nie ma wersji zwijanej. Sam swego czasu szukalem opony 26x1.75 ale wszystkie jak dla mnie są za ciężkie... Jak już bardzo chcesz spróbować i poczuć różnicę na asfalcie na plus to polecam Maxxis Detonator 26x1.5 http://allegro.pl/maxxis-detonator-26x1-50-60tpi-70a-kevlar-opona-i5223520552.html lub Schwalbe Kojak 26x1.35 http://allegro.pl/opona-schwalbe-kojak-26x1-35-drutowa-i5563188700.html (ewentualnie jest też 2.0)Tylko musisz się liczyć z tym że na szutrowej drodze już nie będzie tak wesolutku, a i komfort ucierpi(nie mówię o Kojaku 2.0). Obstawiam że różnica w średniej prędkości na asfalcie pomiędzy Hurracainem a Detonatorem, zakladając ten sam wysilek, to 1-1.5km/h, a Kojak 1.35 może 2km/h będzie szybszy... Ale na nierównym chodniku już Hurricaine wygrywa. Warto? Dobra zrobiłem sam mały research i wychodzi na to że dość dobre opinie mają Kenda Kwest i teraz pytanie jaką szerokość lepiej wybrać 26x1,5 czy 26x1,25? No za 25 zl to cudów nie ma . Jak już to 1.5 bo różnica liczona w promilach, a rower będzie jakoś jeszcze wyglądal Jak idziesz w stronę tzw. opon trekkingowych to mogę polecić coś z wyższej pólki http://allegro.pl/opona-vittoria-randonneur-pro-26x1-50-kevlar-bs-i5482223410.html A tak na koniec, masz coś do poczytania... http://roweroweporady.pl/schwalbe-cx-comp-test-opony/ Uwzględnij to że Hurracan jest dużo bardziej szosowy niż Cx Comp...
matek1212 Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Napisano 17 Sierpnia 2015 Kurcze to daliście mi teraz do myślenia, miałem nadzieję ze da się więcej wyciągnąć z opon jeszcze
Kiciok Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 A ja do takich obręczy wziąłem detonatory 1.0 i jestem zadowolony
matek1212 Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Napisano 17 Sierpnia 2015 Tylko że boję się że jak wjadę nawet w delikatny teren to na 1,0 już nic nie ujadę. Czytałem teraz o wymianach kół na 28" ale nie wiem czy jest jakikolwiej sens, czy jest to opłacalne
Alsew Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Czytałem teraz o wymianach kół na 28" ale nie wiem czy jest jakikolwiej sens Pewnie że jest , pod warunkiem że dorzucisz jeszcze kasy i kupisz ramę na 29 Tylko że boję się że jak wjadę nawet w delikatny teren to na 1,0 już nic nie ujadę. To są opony do szosy, ujedziesz, ale to jest masakra więc teren lepiej omijać z daleka Pomijam to jak wygląda rower mtb, z wielkim amorem, na laczensach o szerokości 25mm
robertrobert1 Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Detonatory to opony typowo tylko na szosę i byle grunt powala ich na kolana. Proponuję się rozejrzeć za oponką continental Travel Contact. Są dostepne w wersji 1,75 i 1,95 i moim zdaniem idealne są na trasach mieszanych terenowo-asfaltowych.
matek1212 Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Napisano 17 Sierpnia 2015 Z taką szerokością to przypuszczam że różnicy między Hurricane a tym Continentalem nie poczuję. Te Detonatory by mnie interesowały, po chodnikach raczej nie jeżdżę, ale właśnie leśnie i polne się zdarzają w ok 10% więc mógłby już być problem, a szkoda
Alsew Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Z taką szerokością to przypuszczam że różnicy między Hurricane a tym Continentalem nie poczuję. Też tak myślę tym bardziej że Conti są cięższe... Te Detonatory by mnie interesowały, po chodnikach raczej nie jeżdżę, ale właśnie leśnie i polne się zdarzają w ok 10% więc mógłby już być problem, a szkoda To kup ale szerokość 1.5 Pamiętaj o tym że opór stawia glównie bierznik a nie szerokość, a na to jak opona przyspiesza wplyw ma to jaka jest waga opony i z jak twardej mieszanki zostala zrobiona
Kiciok Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Jeździliście w detonatorach 1.0 Panowie? Ja śmigam drugi sezon. Wiadomo większość asfalt ale zdarzają się drogi polne, zarośnięte trawą, jakiś piasek czy coś, ani jednej wywrotki Jeżdżę na ok 5,5bar nabite. Też mnie straszyli, że będzie tragedia, a wcale tak źle nie jest.
matek1212 Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Napisano 17 Sierpnia 2015 Zachęcająca opinia, na pewno, warta brania pod uwagę. Ale taka cieńka opona do mojej obręczy bez problemu by weszła? I jak to wygląda? Wprawdzie wygląd dla mnie nie jest najważnieszy, ale czy nie wygląda to jakoś śmiesznie?
Kiciok Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 U mnie masz - kliknij rower w profilu i spójrz. Też mam obręcz 17mm i siedzi idealnie. Gratis: https://dl.dropboxusercontent.com/u/15031538/IMG_20140527_230810.jpg Kenda khan 1.5 vs detonator 1.0
matek1212 Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Napisano 17 Sierpnia 2015 O dzięki wielkie, o to mi chodziło, teraz to juz sam muszę się zastanowić, ale te detonatry bardzo mnie interesują. Oglądając Twój rower zauważyłęm że mamy podobne wyposażenie, chodzi mi o tą torbę podsiodłową, pewnie na narzędzia i dętkę i to na komórkę. Tylko pompkę mam w innym miejscu . A i zapomniałbym, jeśli bym wybrał detonatory 1.0 to jakie dętki potrzebuję? Bo do 1,5 wejdą jeszcze standardowe.
Kiciok Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Do 1.0-1.25 jest sporo dętek zależnie od zaworu. Ja kupiłem z maxxisa na preste ostatnio jako zapas, bo jedną przebiłem. Na 2 barach przejechałem po tłuczniu kolejowym :/ no i snejk Aktualnie z podsiodłówki zrezygnowałem na rzeczy sakwy pod sztycę, ale to inna bajka. Zastanów się, ja też myślałem dość długo, ale.. jak miałbyś kupować najpierw 1.5 potem myśleć, że to jeszcze za mało, to lepiej od razu 1.0. Uwierz, że wcale tak tragicznie nie jest na polnych drogach.
Alsew Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 nie wygląda to jakoś śmiesznie? Wygląda to zupelnie naturalnie jak opona jest węższa od lagi amortyzatora Pytanie podstawowe jest takie. Po co komu rower mtb którym strach wyjechać na szutrową ścieżkę? Może lepiej zamiast wydawać 200 zl na wymianę opon i dętek, dolożyć trochę i kupić rower szosowy??? Za 700-800 zl można czasami wyhaczyć ciekawą używkę.
Kiciok Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 4x więcej to jest "trochę". Nie mam pytań. Zapytaj o opony szosowe, to się dowiesz, że lepiej kupić rower
Alsew Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 4x więcej to jest "trochę". Nie mam pytań. Biorąc pod uwagę że MTB na 1.0 wyglada jak Conchita Wurst, do tego po przejściu na takie opony za chwile koledze zabraknie biegów i będzie wymieniać caly napęd, póżniej przerzutki bo skoki pomiędzy przelożeniami będą za duże do komfortowej jazdy, na końcu jeszcze wypadalo by wywalić amortyzator bo ma 2,5kg i nie ma sensu na asfalcie, a rower nadal ma się nijak do szosy a na szutrze idzie stracić zęby, to 600zl różnicy = TROCHĘ.
Kiciok Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 Wszystkie opierasz na swoim guście i domysłach. Nic więcej. Szkoda gadać. Idź odradzać niektóre amorki, bo kolorek nie taki
Alsew Napisano 19 Sierpnia 2015 Napisano 19 Sierpnia 2015 Wszystkie opierasz na swoim guście i domysłach. Nic więcej. Szkoda gadać. Może nie jeżdzilem na Detonatorach 26x1.0 ale mam rower szosowy z oponami Vittoria Randonneur 700x28 i wiem jak się jeżdzi na 'cieniasach' w różnych warunkach... I na pewno Detonatory nie są bardziej 'terenowe'. Kolega w swoim Krossie ma 42 T na największym blacie korby, nie bez powodu w szosie są 52-53 zęby, nie bez powodu także w rowerze szosowym są mniejsze interwaly pomiędzy blatami na kasecie. Jeśli komuś aż tak bardzo zależy na osiągach roweru na asfalcie, to rezygnacja z 2,5 kg amora raczej jest oczywistością... Tyle jeśli chodzi o moje 'domysly', a o gustach przyjmijmy że się nie dyskutuje...
Shmitt Napisano 19 Sierpnia 2015 Napisano 19 Sierpnia 2015 Osobiście śmigam na Schwalbe racer maraton 1,5 zwijana. Co prawda na asfalcie i utwardzonych drogach daje radę, lecz piasek jest mordęgą dla tych opon, albo też nie potrafię jeździć na nich po piaszczystej ścieżce - zwyczajnie nie trzyma trakcji.Nie wiem jakie felgi pytający posiada, czy tez koła. Ja nie mam jakiś szczególnie lekkich i tylne koło z oponą z kasetą waży nieco ponad 1800 gramów.Jednakże to o wiele mniej niż to co miałem poprzednio firmowo w rowerze... Moje odczucie to "latanie" na miarę kół 26 calowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.