Emperor Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Cześć, w moim marzocchi 55 mam problem z ustawieniem odpowiedniego SAG-u. Sprawa wygląda tak że jeśli chcę osiągnąć SAG 25-30% to przy większej nierówności dobijam, a jeśli nabije go do ciśnienia żebym nie dobijał non stop to sagu nie mam wcale i amortyzator jest nie czuły. Jakie powinienem ciśnienie ustawić, a może coś jest zepsute? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Ochronę przed dobiciem (odpowiednia progresja) jest wykonalna zmieniając ilość oleju tłumiącego. Zwiększenie ilości wzmacnia progresję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 15 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 ja tu jeszcze widzę problem początkowego oporu uszczelek kurzowych bo to też przeszkadza w prawidłowym ustawieniu sag. Dawno robiłeś w nim serwis? Spróbuj sag ustawiać po psiknięciu na uszczelki np brunoxa albo silikonu w sprayu. Zmuś widelec do pracy kilkakrotnie go wginając i wtedy wsiadaj na rower przy jakimś murze na płaskiej nawierzchni i sprawdzaj sag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emperor Napisano 15 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Uszczelki wydają się być praktycznie nowe, mam wrażenie jakby za mocno ściskały golenie, planuje założyć mu gąbki nasączane olejem między uszczelki, tylko jak zdjąć uszczelkę kurzową? Czy może nie trzeba tego robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emperor Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Wyczytalem gdzieś że zbyt miękka sprężyna negatywna może powodować takie objawy, czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 16 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 W kwestii gąbek - warto je zamontować, bo poprawia to płynność w początkowej fazie skoku. Ja np w swoich marcokach mimo iż miałem/mam otwartą kąpiel olejową to i tak montowałem gąbeczki. W układzie z otwartą/półotwartą kąpielą smarowanie masz poniżej uszczelek olejowych więc te pierwsze 10/15 mm golenie pracują na smarze a z czasem jak smar zejdzie poniżej wargi na uszczelce kurzowej to na sucho. W temacie gąbeczek - uderz do Piotrka z Activii i zapytaj czy ma "gąbeczki olejowe" ale filcowe(dłużej trzymają olej). Co prawda po zamontowaniu gąbek smarujących nad uszczelkami kurzowymi będzie pojawiał się delikatny film olejowy na goleniach, ale jeśli po każdej jeździe będziesz wycierał amorek to nic mu się nie stanie(wiadomo do oleju lepi się brud). Jak zdjąć uszczelkę kurzową - no musisz rozdzielić golenie, inaczej się nie da. Ale jak już rozdzielisz to warto serwis zrobić jeśli umiesz to działaj, jeśli nie to pisz na priv i coś pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emperor Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 Można powiedzieć że rozwiązałem problem z SAGiem problem był taki że w ladze z komorą powietrzną nie było nawet 20ml oleju a producent zaleca 200 to 200 jest przesadzone gdyż naprawdę maxymalnie wchodzi ~180ml, przy 200 skok kończy się w połowie. No i teraz wygląda to tak że na początku jest miękki tak jak trzeba a potem twardnieje, jeszcze nie zdarzyło mi się go dobić, zawsze zostanie te 0,5cm na specjalne okazje. Czyli wychodzi na to że progresja była zerowa. Zamiast bawić się z gąbki posmarowałem uszczelki wazeliną techniczną ale po jednym dniu jazdy z powrotem susza, muszę chyba jednak zająć się gąbeczkami. Dzięki wszystkim za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 27 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 to jest kolejny dowód na to, że widelce od producenta wychodzą "suche" i po raz kolejny rację miał Tobo pisząc gdzieś kiedyś, że nowy widelec warto po zakupie rozebrać przesmarować i nalać właściwe ilości oleju. Wg zbieranych na forum opinii dotyczy to chyba już każdej marki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.