Skocz do zawartości

[oświetlenie] przednia lampka na miasto za 200-250zł


zbysz89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, szukam jakiejś dobrze świecącej lampki do miasta i obrzeżny, chciałbym aby nie tylko dobrze świeciłą ale także nie oślepiała innych, da rade w tej cenie taką znaleźć ?

Napisano

W tej cenie kupisz jakieś dobre światło takich marek jak Osram czy Philips np:

 

- https://www.motointegrator.pl/produkty/1376240-lampa-rowerowa-przednia-osram-ledsbike-fx35

- https://www.motointegrator.pl/produkty/386380-lampka-rowerowa-philips-saferide-led-bikelight-40

 

Poczytaj sobie specyfikację i wybierz tą która lepiej Ci odpowiada. One mają różne tryby świecenia, światłem rozproszonym i tzw długim. Zależy od baterii, ale jeden zestaw powinien wystarczyć na 5-7 godzin świecenia.

Napisano

Extraks,

Philips czy Osram to nie są jacyś świetni producenci lampek rowerowych. Raczej to co prezentują jest takie sobie, przynajmniej w stosunku cena/jakość.

Powiem tylko że 150lm za 200zł to beznadziejny wynik.

Napisano

Lumeny to nie wszystko, bo liczy się rozkład światła na drodze i pod tym względem Philips Saferide jest jedną z lepszych na rynku. Inna sprawa, że troszkę za drogie do ogólnych możliwości tych lampek (kwestia doboru trybów pracy i czasu działania).

 

Swoją drogą ten Osram łudząco przypomina Roxima-a RS3, którą można mieć za około 160zł lub mocniejszą wersję RX5 za 220zł.

 

http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=article&id=125%3Aroxim-rs3-rx5-cree-xp-e&catid=34%3Arowerowe&Itemid=55&lang=pl

Napisano

Ale temat jest o oświetleniu do miasta i okolic, autor nic nie wspominał o jeździe terenowej.

 

Mam Luxosa (tak wiem kupa kasy i w sumie przepłacone), który ma pewnie w okolicach 200-250lm, ale w zasadzie miażdży bocialarkę XML ustawioną na połowę mocy (czyli mają porównywalną ilość lm, pełnej nie używam bo nie ma sensu). Świeci szerzej i dalej, jedyny minus do lasu, to odcięcie więc nie podświetli niskich gałęzi, dodatkowo ciężko znaleźć kompromis między nieoślepianiem,  a dobrym zasięgiem (imo w latarce całkowicie niemożliwe).

Optyka w lampkach to jakieś 70-80% całej roboty, moc to tylko dodatek, bo co Ci po 1000lm jak będą skupione w mały placek.

 

Niestety lampki rowerowe mają gorszy stosunek ilości światła do ceny, ale odpłacają się kulturą oświetlenia.

Napisano

Jest jeszcze koszt projektu, badań i po prostu marża za lepsze rozwiązanie. Tak samo powinna dziwić cena polecanych latarek skoro to tylko przeróbki masówki z Chin.

Ta lampka nic nie zmienia w temacie, bo to nadal latarkowe skupienie i te 100lm więcej nie robi. Najlepiej przejechać się z lampką pokroju RX5, Core, Cyo, Luxos, żeby zrozumieć w czym rzecz.

Napisano

Co do rozkładu światła to spójrz na 3 ilustrację.

Zapewniam Cię, że moderzy latarek mają baaardzo małe marże. ;)

Napisano

Ja od siebie polecę latarkę od Grega. Jest prze kozacka. Na miasto super. A w terenie, 200m oświetlone, super się jedzie. Odblaski na słupkach z 500m widać. Mała, poręczna. Ma ogniwo, nie baterie. Wersja X1. Możesz dobrać lustro oraz szkło. Różne rodzaje promienia.  Miałem ją ostatnio w górach, w lesie, o 23.00. Czułem się jak bym niósł ze sobą własne słońce.

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11053

Mój zestaw:

Latarka EDC X1, LED XM-L2 U2 2C, refl. OP + szkło UCL, driver extended v2.1 w cenie 160 zł
Uchwyt rowerowy V1 (chiński, dobrej jakości) w cenie 12 zł
Akumulator Panasonic NCR18650B 3350mAh w cenie 44 zł
Ładowarka szybka, 2-kanałowa do ogniw 18650, w cenie 35 zł
w sumie: 251 zł -5% rabat poza allegro + 13 paczka priorytet = 251,45 zł

Napisano

Latarki taktyczne nie dają się do miasta. Świecenie sobie pod nogi nie ma większego sensu - marnowanie energii. Jedyny sens ma taki (po)twór: http://blog.bosorowerem.pl/?p=925

 

Mam B&M IQ2 Luxos i Roxima RX5. Każda z nich samodzielnie wystarcza do jazdy w ciemnych zaułkach, ale uzupełniają się rewelacyjnie ;) Oczywiście mówimy o oświetlaniu drogi. Na lampkę pozycyjną wystarczy de facto cokolwiek.

Na rynku jest jeszcze Mactronic Tripper. Strumień 500 lm i formowana wiązka. Nieźle.

Napisano

Ultrafire c8 daje bardzo podobną ilość światłą co X1 (nie wiem na czym polegała modyfikacja) W mieście osłonka przydaje się. c8 dużo bardziej oślepia od X1, która jako światła główne na rower nadaje się lepiej. 

Dzisiaj świeciłem na trybie ok. 35% czyli prawie 500lm kilkanaście metrów przed siebie i nie oślepiała. 

Pozdrawiam

Napisano

Co do rozkładu światła to spójrz na 3 ilustrację.

Zapewniam Cię, że moderzy latarek mają baaardzo małe marże. ;)

I wierzysz marketingowemu obrazkowi?

Tutaj masz jak to wygląda w rzeczywistości: http://www.light-test.info/index.php?option=com_content&view=article&id=126%3Afenix-bt10-bt20-cree-xm-l-lampa-rower&catid=34%3Arowerowe&Itemid=55&lang=pl

Czyli typowe latarkowe skupienie.

 

Od 40% do 240% bez dużego szukania dla Convoy S2.

 

Dzisiaj świeciłem na trybie ok. 35% czyli prawie 500lm kilkanaście metrów przed siebie i nie oślepiała.

Nie ma takiej opcji. Po prostu nikt ci nie zwrócił uwagi. Jak nie wierzysz to postaw rower lub poproś znajomego o potrzymanie, odejdź kawałek i popatrz w latarkę.

 

mmisiek9612

Fajnie tylko co to ma wspólnego z tematem?

IMO mocno przepłacona latarka.

Napisano

a no to że kolega szuka lampki to mu zaproponowałem.

IMO może i droga ale przynajmniej porządnie wygląda i działa, jakość wykonania i użyte materiały kosztują a nie jakiś chiński sh*t który spadnie i się rozsypie na cząstki pierwsze albo będzie się sam przełączać podczas jazdy.

Niestać mnie na kupowanie tanich rzeczy

Napisano

Na zdjęciu widać odcięcie w Bt10. Nie ma tak fajnego rozkładu na miasto jak lampki podane powyżej to fakt. 

a moją lampkę sprawdzałem w ten sposób, że sam odszedłem od roweru. Chodzi o to, żeby nie patrzyć się bezpośrednio na diodę 

Napisano

Gdzie ty tam widzisz odcięcie? Przecież to normalne latarkowe skupienie światła.

Nie patrzeć bezpośrednio w lampkę, czyli nie patrzeć na drogę? Niestety ale nasze ddr mają przeważnie 2-2,5m ciężko nie patrzeć tak, żeby nie widzieć lampki jadącego z naprzeciwka.

Dodatkowo walenie 500lm pod koło, to jakaś paranoja.

 

 

 

może i droga ale przynajmniej porządnie wygląda i działa

Tylko za tą cenę i przy takim skupieniu światła ma się porządną latarkę i przynajmniej dwa razy więcej światła.

Napisano

teoretyczne ilości lumenów chińskich producentów mnie nie interesują bo i tak latarka długo nie wytrzyma i będzie ciemno jak w dupie za przeproszeniem.  Dotego tutaj w cenie masz dobrej jakości uchwyty (nawet dwa), i ładowanie poprzez usb nie muszę bawić się w wyciąganie i podłączanie akumulatora, tylko podłączam kabelek do gniazda i wszystko

Napisano

Również polecam B&M ixon core. Do miasta nawet za dużo. Spokojnie da się jechać w totalnej ciemnicy poza miastem. Do lasu trochę za mało, ale to właśnie przez dobre odcięcie. Jest bardzo dobrze wykonana i niewielka. Minus i plus w zależności od poglądów to wbudowany akumulator ładowany USB. Ja polecam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...