Skocz do zawartości

[Koło] pytanie o obręcz


Tomeksup

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

No właśnie. Pytam, bo kiedyś się tego nie robiło.

 

Ostatnio miałem przygodę.

 

Miałem 15 letnią dętkę. Po napompowaniu do 40Psi na drugi dzień miałem już 35psi. Musiałem dopompować. Wkurzyłem się i kupiłem nową z kauflanda za 10zeta jakaś niemiecka i włożyłem. Zacząłem świrować i złapałem kapcia na terenie trawiastym z szyszkami. Niosłem rower 2 km na plecach. Włożyłem ponownie pierwszą dętkę. Na następny dzień chwytam rower i kapeć ! Hmm przebita? W domu ? Zdejmuję dętkę i pompuję, wkładam do wody. Zero dziury.

Wkładam ponownie tę samą do roweru i pompuję, zamiast 40 psi daję 45psi. Wentyl puszcza. Na następnym dzień lecę do wulkanizatora z tą przebitą. Robi facet za 3 zeta. Sprawdzam w wodzie. Ok. Wkładam do maszyny i pompuję. Następny dzień kapeć. Wnerwiony wyciągam koło. Sprawdzam 4 razy oponę pod kątem obcych ciał. Nic nie ma. W feldze brak zadziorów. Pompuję pod wodą- dziura. WTF ! Skąd? Dochodzę do wniosku, że rozciąłem łyżką podczas zakładania. Montuję w tej pierwszej nowy wentyl. Lecę z drugą dziurą w oponie nr 2 do wulkanizatora, facet robi i nie komentuje. Przychodzę, montuję, za godzinę kapeć. Wk....y! Wyciągam i wkładam pod wodę. Dziura na brzegu łaty. Leci a właściwie sączy się powietrze. Czasem w ogóle przestaje. Teraz włożyłem tę po wymianie wentyla (dostałem gratis). Nie wkładam koła. Czekam do rana i sprawdzę czy trzyma ciśnienie.

 

Chyba przeciera się na rantach otworów, w których są zagłębione nyple.

 

Jaka jest wasza opinia ?

 

Napisano

No właśnie. Pytam, bo kiedyś się tego nie robiło.

 

Jak świat światem to nawet na starym Jubilacie i tamtejszych obręczach opaski być musiały. 

 

Oklej wew obręcz najlepiej dobrą taśmą izolacyjną do elektryki. Zakładaj dętkę lekko napompowaną bo wtedy minimalizujesz jakikolwiek problemy typu "przyszczypanie". 

Napisano

Ja zwykle robiłem to izolacyjną tak jak pisze beskid i dawało radę. Sprawdź czy nie ma na złączeniu obręczy jakiegoś zadzioru , u mojej mamy był i przecinał dętkę. Zakleiliśmy go taśmą i jest dobrze.

Napisano

A te dziury to w którym miejscu? od wewnątrz? Zawsze w tym samym? Jak zakładasz oponę to logo producenta powinno być zawsze nad wentylem. Dzięki temu jeżeli wiesz w którym miejscu masz dziurę w dętce to po przyłożeniu jej do opony od razu wiesz gdzie szukać przyczyny.

Napisano

Były dwie dziury w odstępach 10cm. Obwiniam ostre brzegi przy wpustach na szprychy. Mam taśmę. Odtłuściłem obręcz kleję. Jedna warstwa wystarczy? Czy dziurę na wentyl zakleić i zrobić przebicie pod wentyl ?

Napisano

 

 

Okazało się, że ta taśma już ma dziury na wentyl. Felgi oklejone i założone. Teraz testować.

Taśma na obręcz ma , myślałem że chodzi Ci o izolacyjną.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...