lubelaczek Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 Mogę kupić takie cacko za 1500zł: http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/rowery/mtb_650b_hardtail/lapierre/42717/raid_127_129_disc/2 Co o nim sądzicie ? Koła 29.
Charvel Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 Przyjrzyj się Kand Comp eR 29 - lepsze przerzutki, manetki, hamulce, korba - oczywiście kosztuje ciut więcej - 17xx pln.
Uthazis Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 Kolego w tej cenie znajdziesz lepsze rowery, takie jak np. owy Kands przedmówcy. Wystarczy trochę poszperać i się znajdzie Pozdrawiam
lubelaczek Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Napisano 12 Sierpnia 2015 Zapomniałem dodać, że ten lapierre ma z tyłu przerzutkę deore. Cała reszta według specyfikacji. No dobra, wiadomo, że się znajdzie coś lepszego, ale one są droższe. Z przesyłką wyjdzie około 1800zł. Ten mogę kupić za 1500zł. Poszukuję roweru uniwersalnego, który głównie będzie służył jako wozidło do pracy i od czasu do czasu (w przerwie od jeżdżenia szosówką) wypady do lasu, czy gdziekolwiek gdzie nie pojadę szosą. Na początku brałem pod uwagę rockridery w cenie 800zł i 1200zł, oraz lazaro integral v3/kands maestro w cenie 1400, więc już nie chcę stawki podbijać. Zaproponujcie coś w cenie 1500zł lub lepiej niższej. Te kandsy oraz lazaro są mi znane i wiem, że cena/jakość wychodzi przyzwoicie. na tym lazaro nawet jeździłem. Ten lapierre również nie jest drogi. Gdybym miał rezygnować z tego lapierre to bym bardziej brał pod uwagę lazaro integral v3 (lub v2) lub kandsa maestro, a nie tego kandsa za 1800zł. Według mojego porównania, ten lapierre jest tylko 100zł droższy od integral v3, a ma mechaniczne tarczówki, większe opony, lepszy amortyzator i wystarczający osprzęt (tzn, po prostu chciałem mieć kasetę, a nie wolnobieg). Poza tym, jest to rower jednak markowy i mam go w sklepie pod nosem. Lazaro biorę pod uwagę, ale choćby sam wygląd i malowanie lapierra są kuszące (Lazaro mniej mi się podoba wizualnie). Co masz na myśli pisząc, że lepsza korba ? Tzn. w czym jest lepsza ? Co do osprzętu, to wiem, że jest lepszy lepszy w kandsie, z tym, że uważam, że dla mnie wystarczy ten osprzęt co jest w lapierre (grunt, że ma kasetę, a nie wolnobieg). Raczej proszę o takie opinie: 1. Koła (moim zdaniem baardzo ważna częśc roweru). Czy ten lazaro v3 będzie miał lepsze niż lapierre ? Bo o kołach w tym rowerze zbyt wiele dobrego nie słyszałem (w sumie to ten lazaro tylko osprzętem się wyróżnia). O kołach w Lapierre nie wiem nic. 2. Hamulce. Uważacie, że zamontowane w lapierre będą słabe ? Wiem, że ten Kands 29 ma hydrauliczne, więc pewnie są lepsze. Pytam po prostu, czy po prostu spełniają swoje zadanie i są w miarę bezawaryjne (linkę raz na jakiś czas mogę podciągnąć, ale raczej nie chciałbym mieć problemów z regulacją). 3. Rama w lapierre nie jest cieniowana, sprawy nie są zbyt ładne. Z tego co widziałem, to w lazaro też nie wygląda ona najlepiej i nie jest lekka. Proszę o porównania do rowerów w cenie 1500zł lub tańszych, bo wiem, że nie trudno znaleźć lepszy rower w wyższej cenie. To 1500zł to i tak dla mnie maks, bo drogim bałbym się jeździć do pracy.
Piotrek383 Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 Lapierre bardzo kiepski, nie dałbym za niego 1500 zł... To już tańszy Kands Comp-Er 29 jest lepszy -> http://allegro.pl/mocny-i-szybki-kands-comper-29-sh-acera-okazja-i5590636479.html
lubelaczek Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Napisano 12 Sierpnia 2015 Ale ja nadal nie wiem, czemu on jest kiepski Konkrety proszę. Ten, którego podlinkowałeś, ma V-Brake. Lapierre ma mechaniczne tarcze. Osprzęt ma niewiele lepszy (ten lapierre ma dodatkowo deore z tyłu, więc w sumie to nie wiadomo, czy osprzet lepiej wychodzi w kandsie). O amortyzatorze w kandsie nic nie wiem (ale nie ma np. blokady, więc chyba raczej jakiś tańszy niż w lapierre) O takich rzeczach jak koła nie wiem nic. Rozjaśnicie mi trochę ? Szanuję wasze zdania, ale są one bardzo ogólnikowe. Prosiłbym raczej o bardziej precyzyjne odpowiedzi.
Charvel Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 Tzn, że w lapierre masz korbę tourneya, a w kandsie altusa - gdyby to była jedyna różnica pomiędzy nimi, to nawet bym nie wspominał o tym, ale generalnie w kandsie masz trochę lepszy napęd.
Florek Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 Dobre V-brake nie będą odstawały od tarczówek mechanicznych najniższych półek, a takie są właśnie zamontowane w Lapierre. O komforcie zmiany biegów decydują w głównej mierze manetki, a nie sama jakość przerzutek. W Kandsie są znacznie lepsze. Ponadto wsadzenie do Lapierre Deore, biorąc pod uwagę że manetki to totalny badziew zakrawa na jakieś kuriozum. Nie będzie to działało precyzyjnie. Wsadzenie tak dobrej przerzutki do słabej reszty to typowy zabieg marketingowy, żeby zaświecić nazwą. Co zabawne - Kands/Lazaro i inne tego typu marki też to robią, pakując np. Alivio i oszczędzając na reszcie komponentów. Ale ważniejsze jest, żeby osprzęt był w miarę równy. Koła w obu rowerach wypadają podobnie, dość słabo zresztą. Tak jak amortyzatory. Oba to raczej odbijaki, o porównywalnie niskiej klasie. Z tym, że trzeba zauważyć iż XCT w Lapierre ma 100mm skoku, a ten M3030 75mm, czyli bardziej do jazdy trekkingowej niż terenowej. W Kandsie, co już kolega zauważył lepszej jakości jest napęd. Z jakiegoś powodu w specyfikacji Lapierre'a w ogóle nie podają modelu kasety, co też zastanawia. Tak pokrótce.
lubelaczek Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Napisano 12 Sierpnia 2015 , że w lapierre masz korbę tourneya, a w kandsie altusaNo to rozumiem. Ale w jaki sposób będę widział różnicę ? Czy korba tourneya jest bardziej awaryjna ? Czy hamulce tarczowe i lepszy amor to zbyt mała zaleta, żeby zrównoważyć ten gorszy osprzęt ? . Na ustawkach dobrzy zawodnicy jeżdżą na jakichś starych sorach czy clarisie (często rowery ze stalową ramą ważące 10kg) i jakoś im to nie przeszkadza, żeby mnie objechać, mimo, że mam nową szosę na osprzęcie 105 (5700 - 10 rzędów). gdyby to była jedyna różnica pomiędzy nimi, to nawet bym nie wspominał o tym, ale generalnie w kandsie masz trochę lepszy napęd.No to tyle to wiem, że napęd jest z wyższej półki w lazaro integral v3 / kands maestro. Niewiele lepszy jest w kands comper 29 (który jest 200zł tańszy). Ale z drugiej strony lazaro integral v3/kands maestro mają: gorszy uginacz, hamulce v-brake (czyli zakładam, że mechaniczne w lapierre są lepsze). To jest kwestia kompromisów. Ja osobiście wolałbym mieć lepszy uginacz, lepsze koła, lepsze hamulce, a osprzęt "jakokolwiek aby działał i miał kasetę, a nie wolnobieg". No i jeszcze dochodzą takie mniej ważne rzeczy jak choćby siodełko, które moim zdaniem fajniejsze jest w lapierre, a także uchwyty na kierownice (to coś gumowe, za co się trzyma) czy po prostu wygląd. - gdyby to była jedyna różnica pomiędzy nimi, to nawet bym nie wspominał o tym, ale generalnie w kandsie masz trochę lepszy napęd.A poza napędem ? Bo napęd to nie jest jedyna cecha roweru. Są jeszcze Koła, hamulce, uginacz. Co o tym możecie powiedzieć ? Bo cały czas mówicie o osprzęcie, który faktycznie jest lepszy, a o reszcie milczycie Btw. Akurat korby w lazaro lubią być problematyczne z tego co mi wiadomo. Ponadto wsadzenie do Lapierre Deore, biorąc pod uwagę że manetki to totalny badziew zakrawa na jakieś kuriozum.Z tego co mi powiedzieli, to po prostu mieli w dobrej cenie deore, więc je wsadzili. Co zabawne - Kands/Lazaro i inne tego typu marki też to robią, pakując np. Alivio i oszczędzając na reszcie komponentów.Wiem o tym. Ten Alivio i cena to jedne (według mnie) zalety lazaro i kandsa. ą. Tak jak amortyzatory. Oba to raczej odbijaki, o porównywalnie niskiej klasie. Z tym, że trzeba zauważyć iż XCT w Lapierre ma 100mm skoku, a ten M3030 75mm, czyli bardziej do jazdy trekkingowej niż terenowej.Dlatego ja skłaniam się ku temu o skoku 100mm. Niby oba są twarde, ale jakoś bardziej mi podchodzi ten górski. Mam rower szosowy, więc chcę coś bardziej terenowego. Z jakiegoś powodu w specyfikacji Lapierre'a w ogóle nie podają modelu kasety, co też zastanawia.Mogę skoczyć i sprawdzić jaką ma kasetę W każdym razie, czy Twoim zdaniem rowery są w jakiś sposób porównywalne, czy według Ciebie lazaro integral v3 jest zdecydowanie lepszy od tego lapierre ? Co do vbraków - w deszczu chyba jednak będzie jakaś różnica ? Poza tym, jak mam wydać tyle kasy, to wolę już pod tarcze. W razie czego łatwo mógłbym założyć hydrauliki jakby się wysłużyły (chyba, że nie widzicie tutaj sensu)
Florek Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 czy według Ciebie lazaro integral v3 jest zdecydowanie lepszy od tego lapierre ? Ale co ma piernik? Lazaro Integral V3 to rower crossowy, a ten Lapierre to w teorii MTB 29''. Przede wszystkim musisz zdecydować jaki rower chcesz, do czego ma służyć i jakie są Twoje preferencje, a potem pod to wybierać. Jeśli miałbym porównywać sam osprzęt to Integral jest oczywiście lepszy od tego Lapierra, ale co Ci to da, jeśli masz zamiar iść w teren (nie mówię o leśnych ścieżkach)? Crossem za wiele nie pojeździsz, choćbyś tam wsadził XTR.Natomiast jeśli masz takie zdanie na temat tych dwóch powyżej, a z Twoich postów mam wrażenie, że Lapierre Ci się po prostu podoba (a to też jest argument), plus Twoje zdanie na temat siodła, skoku amora itd., to bierz Lapierre'a, zmienisz sobie manetki na sensowniejsze żeby to jakoś pracowało np. Alivio i będziesz latał. Wielkiej różnicy między nimi wtedy nie wyczujesz, bo sorry ale różnica między korbą Altus a Tourney, to nie jest jakiś kosmos. I tak - w czasie większego deszczu, kiedy obręcze są całkiem mokre tarczówki mechaniczne będą hamować lepiej niż V-brake tej klasy co w Kandsie. Przetestowane, bo w moim Krossie miałem słabe mechaniczne tarczówki Tektro Aquila.
lubelaczek Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Napisano 12 Sierpnia 2015 Ale co ma piernik? Lazaro Integral V3 to rower crossowy, a ten Lapierre to w teorii MTB 29''. Przede wszystkim musisz zdecydować jaki rower chcesz, do czego ma służyć i jakie są Twoje preferencjeWolałbym tego lapierra, Bo ma koła 29 z terenową oponą i większy skok. Ponieważ koła ma duże i ma blokadę amora, to na normalnych (ścieżka rowerowa czy zwykła droga) też nie będzie zły (w porównaniu do górskich z kołami 26 - tak to widzę). Normalnie jeszcze szosą, więc chcę mieć coś dla odmiany - coś coś bardziej terenowego. Natomiast w dużej mierze ten rower będzie używany jako dojazd do pracy, więc tutaj cross też by dał radę (więc biorę pod uwagę crossa, ale bardziej skłaniam się ku 29er - o ile w tej cenie ten wydatek ma sens). Jeśli miałbym porównywać sam osprzęt to Integral jest oczywiście lepszy od tego Lapierra, ale co Ci to da, jeśli masz zamiar iść w teren (nie mówię o leśnych ścieżkach)? Crossem za wiele nie pojeździsz, choćbyś tam wsadził XTR.Dlatego skłaniam się ku lapierre. Koledzy wyżej dawali linki do kandsa 29 (ale droższego) i innego kandsa w cenie 200zł mniejszej (na v-brake, z takim sobie osprzętem i chyba słabszym amorem. tzn niewiele o nim piszą, ale nie ma blokady i pewnie ma mniejszy skok). Moim zdaniem, spośród tych rowerów 29, lapierre jest dobrym wyjściem. A co Ty o tym sądzisz ? Czy biorąc pod uwagę parametry techniczne i cenę, ten lapierre wychodzi słabo w porównaniu do tych kandsowych 29 ? Natomiast jeśli masz takie zdanie na temat tych dwóch powyżej, a z Twoich postów mam wrażenie, że Lapierre Ci się po prostu podoba (a to też jest argument), plus Twoje zdanie na temat siodła, skoku amora itd., to bierz Lapierre'a, zmienisz sobie manetki na sensowniejsze żeby to jakoś pracowało np. Alivio i będziesz latał. Wielkiej różnicy między nimi wtedy nie wyczujesz, bo sorry ale różnica między korbą Altus a Tourney, to nie jest jakiś kosmos.Zgadza się. Lapierre jest po prostu ładny, o czym pisałem wcześniej. Tylko, jeśli jest tak, że ten górski lapierre to "badziewie", z którym mam mieć tylko problemy, nie jest warty swojej ceny, to już bym się jakoś z tym pogodził, szukał lepszych alternatyw. Jeśli ten lapierre miałby nadawać się na teren* tak samo jak cross lazaro (choćby ze względu na osprzęt), to szukałbym innych opcji, lub wziąłbym crossa lazaro i odpuścił lasy . *(ten teren to będzie po prostu las, trochę piachu, korzenie - żadnych ekstremalnych skoków czy zjazdów) Btw. Czy ewentualna zamiana manetek (tylko manetek, bez kasety czy korby) na jakieś acery (bo zdaje się, że alivio to już 9 rzędów), to "jakość napędu" wzrośnie ? Ma sens taki zabieg ? Mógłbym w sklepie zapytać, czy takie coś by przeszło - może by chcieli zamienić manetki za jakąś opłatą.
Florek Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 więc biorę pod uwagę crossa, ale bardziej skłaniam się ku 29er - o ile w tej cenie ten wydatek ma sens Ma sens, jeśli chcesz jeździć też w terenie. Kupowanie crossa w teren, jeśli masz szosę i na niej jeździsz dla mnie ma mały sens. Dlatego skłaniam się ku lapierre. Koledzy wyżej dawali linki do kandsa 29 (ale droższego) i innego kandsa w cenie 200zł mniejszej (na v-brake, z takim sobie osprzętem i chyba słabszym amorem. tzn niewiele o nim piszą, ale nie ma blokady i pewnie ma mniejszy skok). Moim zdaniem, spośród tych rowerów 29, lapierre jest dobrym wyjściem. A co Ty o tym sądzisz ? Czy biorąc pod uwagę parametry techniczne i cenę, ten lapierre wychodzi słabo w porównaniu do tych kandsowych 29 ? Tańszego Kandsa, tego do którego link wrzucił Piotrek - porównałem w poście #8. Droższy, czyli zakładam, że ten:http://allegro.pl/mocny-mtb-kands-comper-29-hydraulika-hit-2015-i5583025994.htmlJest zwyczajnie lepszy. Moim zdaniem na tyle, że uzasadnia wydanie tych dodatkowych paru zł i stosunek jakość/cena jest wyższy niż zarówno w tanim Kandsie jak i w Lapierre. Masz już to całe Alivio z manetkami Acery, masz minimalnie lepszy amor XCM vs XCT, czyli też ma 100mm skoku, porównywalnie słabe koła, również hample tarczowe (najtańsze hydrauliki Shimano) i trochę lepszy napęd za 116 zł więcej. W porównaniu do niego Lapierre wychodzi słabiej. Czy słabo? Tak jak napisałem - odczujesz to głównie przy manetkach i kultury pracy zmiany biegów. Jakości napędu raczej nie przy takiej amatorskiej jeździe. Sam musisz zdecydować, czy wolisz dołożyć i mieć rower o trochę lepszych parametrach, czy wziąć tańszy, trochę gorszy, ale za to taki, który Ci się podoba i który równie dobrze będziesz mógł upgrade'ować jeśli taka będzie wola. Ja zdecydowałbym się z tych dwóch na Kandsa. Jeśli Ty wybierzesz Lapierre, to też nie będzie Cię można krytykować. Nie jest tak, że jeden to szajs, a drugi to cud nad Wisłą. Tylko, jeśli jest tak, że ten górski lapierre to "badziewie", z którym mam mieć tylko problemy, nie jest warty swojej ceny, to już bym się jakoś z tym pogodził, szukał lepszych alternatyw. To nie jest badziewie. Jest to normalny rower na komponentach niskich grup, ale nie marketówka. Powinieneś spokojnie móc go użytkować zgodnie z przeznaczeniem bez większych frustracji. Da radę jeździć, da sobie radę w terenie, o ile nie będziesz nim skakał, uprawiał downhillu, czy innych ewolucji do których po prostu nie jest zaprojektowany. A piszesz, że nie będziesz. Jeśli ten lapierre miałby nadawać się na teren* tak samo jak cross lazaro (choćby ze względu na osprzęt), to szukałbym innych opcji, lub wziąłbym crossa lazaro i odpuścił lasy . Lapierre lepiej nadaje się na teren niż jakikolwiek cross, ze względu na samą swoją specyfikę. To jest rower do tego celu. Tak jak najtańszy i najgorszy traktor lepiej sobie poradzi na polu niż superdrogi i supernowy Mercedes, ale zaprojektowany do jazdy po asfalcie. Btw. Czy ewentualna zamiana manetek (tylko manetek, bez kasety czy korby) na jakieś acery (bo zdaje się, że alivio to już 9 rzędów), to "jakość napędu" wzrośnie ? Ma sens taki zabieg ? Mógłbym w sklepie zapytać, czy takie coś by przeszło - może by chcieli zamienić manetki za jakąś opłatą. Wzrośnie jakość i kultura pracy przy zmianie biegów. Sam napęd zostanie jaki był, bo to nie napęd będziesz zmieniał. Alivio na 100% było kiedyś na 8s, ale teraz już nie produkują bodaj. Czyli Acera.
lubelaczek Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Napisano 12 Sierpnia 2015 Jeśli Ty wybierzesz Lapierre, to też nie będzie Cię można krytykować. Nie jest tak, że jeden to szajs, a drugi to cud nad Wisłą.Chodziło mi o to, czy ten rower lapierre jest warty w swojej ceny. Tzn. wiem, że ten kands jest lepszy i droższy, a ten lapierre słabszy i tańszy. Z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że oba są dobre w swojej cenie. W każdym razie, rower zakupiłem. Bardzo mi się podoba, chociaż wiadomo, że nie jedzie tak lekko, tak jak szosa. Bardzo dziękuje za bardzo konkretne odpowiedzi
Piotrek383 Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 No to nic tylko życzyć miłego użytkowania
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.