Rejver Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Mam problem z moimi Elixirami, mam je już od roku i przyszła pora na ich odpowietrzenie i przy okazji wymianę klocków. Cała procedura odpowietrzania przeszła w 100% prawidłowo ale jak się okazało tylny hamulec nie działa prawie wcale i ma niewielki wyciek płynu hamulcowego w miejscu wskazanym na zdjęciu (dot zniszczył nawet w tym miejscu trochę lakieru). http://zapodaj.net/ee4bb6fc9507a.jpg.html Od zakupu tylny hamulec działał jakby był lekko zapowietrzony ale nie przeszkadzało to w jeździe więc się tym nie przejmowałem a teraz jest znacznie gorzej. Odpowietrzyłem też przedni hamulec i ten działa prawidłowo. Czy to coś poważnego, da się temu jakoś zaradzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 To wyciek z gniazda tłoka podającego płyn do układu. Rozwiązaniem jest serwis/wymiana tłoka z uszczelką/wymiana hamulca, który ogólnie jest kiepski jakościowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejver Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Można to naprawić w zwykłym serwisie rowerowym czy potrzebny będzie specjalista ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rkopec16 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 można, taki tłok kosztuje około 100zł, taki używany i sprawny hamulec również 100zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekguma Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Czego używasz do odpowietrzenia hampli, masz jakiś gotowy zestaw czy samoróbka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejver Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 Czego używasz do odpowietrzenia hampli, masz jakiś gotowy zestaw czy samoróbka? Mam zestaw firmy 4yourbike ale raczej zestaw do odpowietrzania nie jest przyczyną cieknącego hamulca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejver Napisano 13 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Zabrałem się dziś za rozkręcenie całej klamki hamulcowej żeby zobaczyć co się z tym tłoczkiem dzieje ale nie wiem jak mam go wyciągnąć, robię wszystko tak jak jest to opisane w manualu do tych hamulców ale nie mogę go wyciągnąć z korpusu klamki. Może ktoś wie jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekguma Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Mam zestaw firmy 4yourbike ale raczej zestaw do odpowietrzania nie jest przyczyną cieknącego hamulca Raczej nie, szukam sprawdzonego zestawu do odpowietrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Zabrałem się dziś za rozkręcenie całej klamki hamulcowej żeby zobaczyć co się z tym tłoczkiem dzieje ale nie wiem jak mam go wyciągnąć, robię wszystko tak jak jest to opisane w manualu do tych hamulców ale nie mogę go wyciągnąć z korpusu klamki. Może ktoś wie jak to zrobić? Wyciągnąłeś pierścień Seghera który trzyma tłok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shivetay Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 (edytowane) Hej hej.Ja się podłączę do tematu.Otóż odpowietrzyli mi hamulec w serwisie (Elixir 1 model z 2013) i po odbiorze wszytsko było ok, ale podczas jazdy i hamowania, hamulec zrobił się miękki. Zauważyłem, że przy śrubce w mantece jest wyciek. Wymieniłem uszczelkę, odpowietrzyłem cały układ (w sumie to od nowa zalałem, bo hamulec bo 1,5h jazdy nie istaniał) wszytsko zgodnie z Avid bleed procedure, zrobione zestawem do Avidów, ale klamka jest miękka. Wczoraj znowu odpowietrzałem i dalej nic :/Dość mocno zastanawiam się nad wymianą na wyższy model, ale trochę dygam, że będzie to samo :/ Zastanawiam sie również, żeby wyminieć klamki, ale też trochę dygam, że jak rusze przednią to coś padnie Edytowane 15 Marca 2016 przez shivetay Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kristofer37 Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Hamulce Avid Elixir 3 - jak powinno być, bo nie wiem, czy wymienia się parami klocki, czy można np. przód albo tył, tylko jak wtedy wygląda skok klamki skoro np. z przodu są nowe klocki, czy zmienia się skok klamki i jest mniejszy w przednim hamulcu, a klamka od tylnego hamulca ma większy skok i wtedy jest nam nieporęcznie hamować równomiernie tyłem/ przodem, a może po wymianie, niezależnie których klocków skok obydwóch klamek ma być taki sam albo zbliżony. Proszę uprzejmie o wyjaśnienie, oraz do czego służy w klamce śrubka na imbus. Z góry dzięki za wyjaśnienie ww. wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 Wymieniasz jak chcesz,tzn te zużyte . Nie musisz tego robić parami. Skok klamki pozostaje taki sam. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 24 Maja 2016 Udostępnij Napisano 24 Maja 2016 O ile cofniesz tłoczki przed wymianą okładzin to skok powinien byc taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.