MagicznyKrzysztof Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Witam wszystkich Do jazdy po mieście mam złożonego single-speeda z ramą, do której mogę wsadzić jedynie hamulce mocowane jednopunktowo (tylko jedna, jedyna śruba trzyma hamulec na ramie). Powoduje to problem z siłą hamowania - jest dosyć niska. Zwracam się więc do was z pytaniem - co mogę z tym zrobić? Montaż jakiegokolwiek innego typu hamulca raczej nie wchodzi w grę: - vbrake - nie mam pivotów i nie będę ich dospawywał (powód: rama aluminiowa oraz ewentualne koszty takiej operacji), nie mam zamiaru też wchodzić w jakieś przejściówki mocowane na opaski zaciskowe (można znaleźć na ebayu) - tarczówka - jak wyżej, nie mam gniazd i nie będę dospawywał / dokupywał przejściówek (tutaj trzeba byłoby też wliczyć koszt nowej piasty i przeplecenia koła - czyli ze 100 złotych, a przy rowerze złożonym za niecałe 400 to trochę przesada ) - ostre koło - nie chcę się w to pakować - torpeda - słabo hamuje, poza tym jest to system zero-jedynkowy - hamulec rolkowy - również bardzo niska siła hamowania Z wiadomych mi opcji pozostaje hamulec szosowy. W sumie to mogłaby być ciekawa opcja, ale hamulce szosowe są krótkie. Mam tutaj na myśli odległość w pionie od mocowania do ramy (śruba) aż do obręczy / klocków. Nie znalazłem takiego, który sięgnąłby. Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? W tej chwili mam zamontowany taki hamulec: http://allegro.pl/hamulec-szczekowy-tylny-do-roweru-turystycznego-i5565326002.html Pytanie - czy zmiana na taki http://allegro.pl/hamulec-caliper-tektro-984a-r-tyl-slr-fv-krakow-i5172378319.html cokolwiek by poprawiła? Konstrukcja wydaje się identyczna, więc raczej efekt byłby taki sam, no ale nigdy nie wiadomo. Druga sprawa - jaką klamkę mogę zamontować, by wybierała jak najwięcej linki i wywierała jak największy nacisk na klocki? Obecnie mam zamontowaną klamkę vbrake, całość jest wyregulowana na milimetry, ale siła hamowania i tak jest taka sobie. Jak mi coś / ktoś nagle wyskoczy "przed maskę", będę musiał kłaść rower. Czy mam jakieś opcje, którymi mógłbym poprawić ten temat? I ostatnia kwestia - czy poza w/w, ktoś z was widzi jakieś inne opcji i / lub kierunki, w których mógłbym pójść? Rozważałem wymianę ramy, ale poniżej stówki nie znalazłem niczego sensownego i jednocześnie z pivotami na vbrake / gniazdami na tarczówkę, nie mówiąc już o podobieństwie do obecnie używanej przeze mnie ramy (aluminium pod koła 28", lekka, fajna - wymontowana z Kettlera Alu Rad: http://berlin-berlin.annoncen.org/export/20100416231829.jpg ). Z góry bardzo dziękuję wszystkim za uwagi i pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Pozwolę sobie podbić temat - czy któryś z forumowiczów ma pomysł, co można by tutaj zadziałać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Obręcze alu czy stal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Ten hamulec co masz obecnie na 99,99999999999% wygina się jak ciśniesz klamkę hamulca i najprawdopodobniej dlatego nie hamuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Dzięki za wasze odpowiedzi Obręcze alu czy stal? Aluminium (Stars Circle). Ten hamulec co masz obecnie na 99,99999999999% wygina się jak ciśniesz klamkę hamulca i najprawdopodobniej dlatego nie hamuje. Mówisz o tym, że hamulec i klocki przekręcają się pod kątem do obręczy? Tak to, niestety, działa i nie widzę sposobu, by tutaj coś poprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 No ten odcinek blachy do której jest przykręcony klocek wygina się i dlatego nie ma siły. Radą na to jest zmiana hamulca na mocniejszy i tu nie ma co oszczędzać, bo od hamulców zależy życie Twoje jak i innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 No ten odcinek blachy do której jest przykręcony klocek wygina się i dlatego nie ma siły. Radą na to jest zmiana hamulca na mocniejszy i tu nie ma co oszczędzać, bo od hamulców zależy życie Twoje jak i innych. Okej, tylko czy istnieje taki hamulec? Przypominam - montaż na jedną śrubę, otwór jest centralnie nad oponą. Piwotów brak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 http://allegro.pl/shimano-tiagra-br-4600-i5601902048.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 W hamulcach szosowych, co napisałem już wcześniej, odległość od śruby montażowej do klocków jest za mała jak na moje potrzeby. Ja potrzebuję co najmniej 75 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Wybacz, nie doczytałem. Zobacz taki hamulec: http://allegro.pl/szczeka-hamulcowa-tyl-weinmann-type-1024-g35-i5560567223.html akurat ma 2 sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Jesteś pewny, że taki hamulec będzie dobry? Bo wygląda bardzo licho Wizualnie bardziej przekonuje mnie coś takiego http://allegro.pl/szczeki-hamulcowe-alhonga-caliper-hj-714ag-57-75mm-i5524141747.html, ale sam już nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Wygląd to raczej mało ważny aspekt przy hamulcach. Alhonga to nie jest zbyt dobry producent. Przynajmniej w moim odczuciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Przez "wygląd" oczywiście mam na myśli solidność wykonania i spodziewaną jakość działania (na tyle, na ile takie rzeczy można ocenić na oko), nie czy mi kolor będzie pasował do ramy Przy czym, tak jak pisałem, to bardziej w formie pytania. Jeśli Weinmanny będą się dobrze sprawdzać, to chętnie je wezmę, choćby były najpaskudniejsze na świecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Te Alhonga z wyglądu w ogóle mnie nie przekonują. Tylko, że liczy się twardość materiału, im twardszy tym mniej się będzie wyginał. Te weinmany na pewno będą lepsze od tego co masz, ale czy będą bardzo dobre to nie wiem. Jeszcze są takie: http://allegro.pl/hamulce-tektro-r559-czarne-dlugie-ramiona-romet-i5500489288.html tylko drogie i nie wiem czy 73 mm by wystarczyło W Twoim przypadku też to, że potrzebujesz długich ramion działa na niekorzyść - im dłuższe tym łatwiej się gnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Niee, kupowanie hamulców za 180 zł do roweru złożonego za <400 raczej mija się z celem. Rower specjalnie jest złożony z jak najtańszych części, służy tylko do jeżdżenia po mieście, żeby w razie kradzieży była jak najmniejsza szkoda. Spróbuję szczęścia z tymi Weinmannami - majątku nie kosztują, a w razie czego zawsze mogę je zwrócić. Kontynuując temat hamulców - w tej chwili mam taką klamkę http://allegro.pl/klamka-ham-lewa-v-brake-grip-shift-synchro-d78-i5585304405.html (ta jest lewa, no ale wiadomo o co chodzi). Czy mogę ją wymienić na jakąś inną, żeby brała więcej linki i dodatkowo zwiększała nacisk na klocki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 możesz spróbować do kompletu: http://allegro.pl/klamki-hamulcowe-weinmann-szosa-kolarka-i5603778919.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2015 Nie, nie. Ja mam prostą kierownicę, a tutaj są klamki do kolarzówki. Nie da rady. Chodzi mi po prostu o uzyskanie maksymalnego nacisku na klocki (naciągu linki). Można coś więcej niż klamka vbrake tutaj zapodać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 http://allegro.pl/dzwignie-klamki-hamulca-tektro-ostre-kolo-bmx-cz-i5597352800.html te są przeznaczone do hamulców U-brake i caliper więc powinny mieć odpowiedni uciąg linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Dzięki. Kupię w takim razie te Weinmanny. Jeśli dalej będzie mało, dorzucę klamkę. Dam znać, jak całość się sprawuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Alhonga Alhongą, ale niestety zaciski to nie jest klucz do sukcesu. W przypadku jakichkolwiek hamulców obręczowych, podstawowym elementem wpływającym na jakość hamowania to klocek i obręcz (jakość powierzchni i centryczność). Ze szczęk więcej się nie wyciśnie. Szczęka dual piwot to wszystko co możesz ugrać - są trochę silniejsze niż szczęka klasyczna. Wszystkie proponowane, to dual piwot na szczęście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przmor Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Z tym torpedo to cos ci sie pomieszalo, jakie zero-jedynkowe dzialanie? Tak mocno jak cisniesz do tylu tak mocno hamuje a co do sily hamowania to zablokowac tylne kolo zaden problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Wszystkie proponowane, to dual piwot na szczęście. No te weinmanny z aukcji niestety akurat nie są dualpiwotami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MagicznyKrzysztof Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Z tym torpedo to cos ci sie pomieszalo, jakie zero-jedynkowe dzialanie? Tak mocno jak cisniesz do tylu tak mocno hamuje a co do sily hamowania to zablokowac tylne kolo zaden problem. Być może faktycznie przesadziłem z tą zero-jedynkowością, natomiast pozostaję przy swoim stanowisku, że z torpedy jest bardzo kiepski hamulec. No te weinmanny z aukcji niestety akurat nie są dualpiwotami. Trzeba było mówić wcześniej, a nie jak już kupiłem Rozumiem, że mnie wkopaliście w zakup, który nie rozwiąże moich problemów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Nie pękaj i tak nic innego nie miałeś do wyboru w tych pieniądzach. Na pewno będą lepsze od tych co masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 @@Garlock, Zaiste nie są. Przeoczyłem link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.