Skocz do zawartości

[koła] All Mountain 29"


wojtas7

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie mam w swoim HT/trail koła Bontrager 29", waga około 2200 gramów, szerokość wewnętrzna obręczy 23mm. Jeżdżę na oponach tej firmy XR3/XR4 2,3.
Jeżdżę zawody enduro (szkoleniowo:-)) oraz trudne maratony (trilogy).

Szukam na przyszły sezon lżejszych kół, obecne zostawiłbym na treningi/enduro, gdzie nie ma zbyt dużo podjazdów, natomiast na dłuższych dystansach jakby mi się udało zejść na kołach pół kilograma na pewno byłoby to odczuwalne. Idę też w stronę szerszych obręczy - 28-30mm wewnętrznie byłoby spoko.

Co oferuje rynek?

- Roval Traverse Fattie, karbon >6000zl, ~1500 gramów, alu ~1800 gramów >2000zł

składanie u kołodzieja, obręcze Ryde Trail, ZTR Arch EX, może coś z WTB.

Pytanie o najlepszy wybór, czy Rovale składane w fabryce będą lepsze od zaplatanych w PL, ile szprych, co oferuje jeszcze rynek w tej dziedzinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na cenę tych kół spodziewam się przemyślanego,mocnego,trwałego systemu.........(obręcz,piasta,szprycha,zaplot).

Przechodzę do "customizacji" i.......widzę dopłatę 65usd za.....obręcze ZTRa...........i po systemie.

 

Wracając do tematu : jeżeli maratony,nawet po cięższym terenie,stawiam na nudę : ZTR (FlowEX albo nawet ArchEx (trochę wąskie,bo 21mm wewn. mam takie ok 1700g,dają radę pod dupskiem 90kg z oponami 2,3cala) i piasty 350 na 32szprychy,przy tej ilosci szprych spokojnie starczą cieniowane Machy albo Pillary.

Taki zestaw jest relatywnie tani i serwisowalny na wszystkie strony częsciami dostępnymi u nas od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem to o systemie. To co oferuje i9 to ich autorski zestaw, od obręczy przez piastę po szprych, plus - tak jak mówiłem - customizację. Ta ostatnia jest na tyle szeroka, że obejmuje nawet podmianę obręczy na - nazwijmy to - mniej autorskie.

Customizacja to customizacja, nie jest obowiązkowa, ale jeżeli ktoś życzy sobie downgrade i jeszcze chce za to zapłacić, jego sprawa. Podobnie jeżeli chce mieć różowe szprychy, żółte piasy i zielone obręcze. Klasyka, tj. czarny i czarny z czerwonym, są w cenie (sprawdzone empirycznie).

 

Co do ceny, nie sugerowałbym się tym co jest napisane na stronie, tylko tym co powie polski dystry.  Czasem to dwa różne języki ;)

 

Nie zmienia to faktu, że koła nie są tanie, ale jeżeli dobrze rozumiem to co pisze autor, bieże pod uwagę znacznie droższe.  Oczywiście można taniej i powiedzmy rutynowo, ale jeżeli stać nas na Merca, po co brać Golfa.  Żeby nie było - decyduje wyłącznie autor.

 

P.S. Kółka jeżdżą u mnie drugi sezon. Nie wymagały jak dotąd żadnej ingerencji, serwis sprowadza się do stwierdzenia "nie wymagały ingerencji".

 

P.P.S. To nie są koła dla lubiących ciszę, wyją jak porąbane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Industry,bo temat ciekawy i mało opinii.

Jeżeli głośne - zaleta,dwa sezony bez grzebania-coś znaczy.

 

Osobiście stronę producenta zrozumiałem tak : Zrobiliśmy autorskie koła (czyli system),są doskonałe,kosztują 12000 dolców,ale jak ci mało dopłać jeszcze 65 to zmienimy obręcze na ZTRa........o cenie rynkowej ........100 dolców sztuka.......Czyli gdzie jest ukryta wartość tych kół,skoro relatywnie tanie obrecze wymagają dopłaty ? W piastach,szprychach,czy zaplocie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głównie w piastach, od tego zaczynali i z tego stali się znani. Jest to półka CK i już tylko to robi cenę.

 

Być może zastosowanie obręczy ZTR wymaga zmian w budowie piasty, stąd cena.  A być może to celowy zabieg marketingowy, po to aby ludzie brali przede wszystkim obręcze i9.  Nie wiem, wiem tylko że koła są świetne i unikatowe.  Tyle że to ostatnie nie każdemu pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
A ile wykartkowałeś razem z przesyłką, jeśli można? Dowalili cło? Inni pewnie też będą zainteresowani.

 

 

Ceny obręczy są podane na ich stronie. Targować poniżej <10 szt się nie da (próbowałem jakby co).

 

Najbardziej boli przesyłka 85$+ Dlatego najlepiej robić większe zamówienie (ja się zrzuciłem z wojtasem na dwa komplety). Za płatność PP liczą ~15$

 

Na cło wpadło ale to przewidziałem i dogadałem się wcześniej z LB

 

Wystawili fakturę na 0dpowiedni0 niższ@ wart0ść i od niej zostały naliczone koszta celna (wyszło ~200pln do podziału)

Grunt to się nie pucować się na cle z czego te części są. Obręcze rowerowe 29" i h00j  :teehee:.

 

Przy zamówieniu trzeba się uzbroić w cierpliwość. Fabrykacja i sprawdzenie trwa ok 2 tygodni + 7-10 dni przesyłka z odprawą.

 

Kontakt z LB jest wzorowy - pomagają, doradzają, ustalają indywidualnie jak mają być obręcze wykończone.

 

Coś jeszcze chcecie wiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...