verul Napisano 10 Sierpnia 2006 Napisano 10 Sierpnia 2006 Witam, co jest bardziej oplacalne, kupic gotowe kola firmowe (np mavic'a) czy skladac? Chodzi mi o to czy np za 1000zl zlozy sie lepsze czy moze lepiej kupic gotowe. Rozwazam na zime (przeceny) zakup CrossMax Enduro Mavic'a. Powiedzmy ze beda kosztowac 1300 do 1500 jak sie okazje trafi (za 1500 to juz dzis moge kupic, ale nie wiem jak duza to okazja). Czy mozna za te pieniadze zlozyc kola ktore beda od tych lepsze? Chodzi mi rzecz jasna o wytrzymalosc i wage (dokladnie w tej kolejnosci). Jak z tym jest? No i czy mozna zlozyc kola na mniejszej ilosci szprych niz 28? Bo nie ukrywam ze te CrossMax'y bardzo mi sie podobaja przez to ze maja po 18 i 20 szprych. Pozdrawiam
Iron Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 lepiej wg mnie złozyc kólka nic kupic gotowce. Wyjdzie taniej i lżej. Łatwiej o serwis złozonych kólek, i jego cena bedzie niższa niz w przypadku gotowców. ps Te koła to pod tarcze szukasz ? bo jesli tak to mozna sie wahac, jesli pod vki, to enduraki odpadaja, za ich cene złozysz kólka z ceramicznymi obręczami
manio49 Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Składać ! Coś takiego na przykład Piasty - komplet DT Cerit [259+109=378] Obrecze - Do V'ek - 819, Do Dysków - 819 disc Z tego co pamietam to jedna taka obrecz kosztuje koło 300 zł Wiec liczmy że 600 Szprychy - DT Comp [albo Revo w przypadku koła pod V'ki] Wychodzą troszke lżejsze koła, podobnie odporne i tańsze
wookie Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Przednia Cerit waga - 226g Tylnia Cerit waga - 443g Obrecz pod tarcze 1 szt tego Mavica to - pewnie z 470-480g Szprychy po 32 na kolo to z nyplami daje okolo - ok 360g srednio powiedzmy Lacznie wyjdzie komplet jakiejs ok 1950-2000g a to jest nie malo juz :] Osobiscie wolal bym kupic kolka Mavica , zwlszcza jak dobra cene mozna miec , sam chetni kiedys zakupie chyba ze sciagne piasty CK
verul Napisano 11 Sierpnia 2006 Autor Napisano 11 Sierpnia 2006 Szukam pod vki. Ale jestem sceptyczny do ceramicznych obreczy bo szytalem na forum opinie ze wcale nie sa takie swietne. Zakladajac ze mam 1300 do 1500zl na kola pod vki. To czy mozna kupic jakies lepsze gotowce niz te mavica enduro? Bo jak sie bedzie skladac to wyjda ciezsze. Chocby dlatego ze enduro maja 18 i 20 szprych a skladaki 32. Niewiem na co sie zdecydowac
manio49 Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 hm. może faktycznie lepiej crossmaxy. bo zakładam ze jesteś lekki to one bedą idealne.
verul Napisano 11 Sierpnia 2006 Autor Napisano 11 Sierpnia 2006 No lekki nie jestem. Ale przesadnei ciezki tez nie bo waze od 75 do 85kg (obecnie 78). Kola do XC sa zazwyczaj do 90kg. Wiec chyba powinny wytrzymac.
rainier Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Każdy gotowiec i tak staje się po pewnym czasie składakiem, Zawsze wymienia się z czasem 50% roweru
wookie Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Każdy gotowiec i tak staje się po pewnym czasie składakiem, Zawsze wymienia się z czasem 50% roweru Ale tu chodzi o kola nie rower wiec nie bardzo cie rozumiem ;]. Ale to w koncu kola do XC maja byc czy Enduro ?
Sixer Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Witam! Ja włąsnie też jeste w takcie składania koła i mam pytanie czy 20 gram robi wielką rożnicę bo jest obręcz za 150 zł 420 g. i jest za 89 440 g. czy warto przepłącać P.S ta obręcz za 89 zł to jest Mavic XM 317, a ta za 150 zł z Dt XR 4.1 tutaj linki do tych obręczy 150 zł 89 zł chyba weznę te za 89 zł P.S JAkieej długości sprychy wziąć do tej obręczy?? bo kompletnie się na tym ne znam aha bym zapomniał jestscze piasta XT http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=679
wookie Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Oprocz wagi liczy sie tez tez jakos obreczy.Poza tym to jest waga katalogowa wiec w rzeczywistosci bedzie zapewne inna , wyzsza. Mysle ze Mavic tez bedzie ok , cena katycznie sporo nizsza i jesli waga nie ma dla ciebie znaczenia to wez Mavic. www.google.pl - poszukaj jakiegos kalkulatora do szprych i poradzisz sobie , a i na przyszlosc moze sie przydac.
Sixer Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 jesli waga nie ma dla ciebie znaczenia to wez Mavic. www.google.pl - poszukaj jakiegos kalkulatora do szprych i poradzisz sobie , a i na przyszlosc moze sie przydac. A jeżeli by miałą to cy byś polecił ? Tak tylko ja mam bardzo szybki internet wię jakieś pólł godziny mi zejdzie :glare:
wookie Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 To bym myslal o Sun Rims UFO badz X517 dawnej , ok 400g a ufo mniej nawet sie trafialo , mialem i nie narzekalem na ufo , bylo na tyle. Cena ufo 150 zl mavica jak znajdiesz podobnie.
Sixer Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 Dzieki to poszukam Sun Rims UFO a jak nie znajde to tu się zapytam o linka THX
verul Napisano 11 Sierpnia 2006 Autor Napisano 11 Sierpnia 2006 Ale to w koncu kola do XC maja byc czy Enduro ?Do XC. One Enduro maja po prostu w nazwie. Niewiem, byc moze do Enduro rowniez sie nadaja i stad ta nazwa, w kazdym razie sa lzejsze i drozsze od swoich poprzedniczek (crossland i crossride). Tak sobie mysle ze chyba zle temat nazwalem. Moze powinienem nazwac "jakie kola do XC do 1500zl?" Czy jezeli wzialbym piasty XTR, szprychy DT Revolution, obrecze Mavic XM819 lub XC717 to czy takie kola beda porownywalne z tymi gotowymi mavicami? Ps: I czy da sie jeszcze kupic obrecze bez tych durnych rowkow kontrolnych?
Iron Napisano 11 Sierpnia 2006 Napisano 11 Sierpnia 2006 tak, np obrecze dt sa bez rowków kontrolnych. Jestem ciekawy co złozysz, bo sam niedlugo stane przed podobnym wyborem . czy jest sens sklada koła na obreczach bezdetkowych ? jaka jest realna waga takich opon? chyba wieksza niż opona + detka, z tego co widzialem ze zdjęć na wagach
verul Napisano 23 Sierpnia 2006 Autor Napisano 23 Sierpnia 2006 Zobaczcie to: http://allegro.pl/item122647004_super_okaz...ossmaxx_sl.html Zastanawia mnie dlaczego tak tanio. Czy warto ryzykowac i kupowac uzywane?
szakq Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 za 2 tysie nie cale mozna bylo kupic gotowe kolka DT na revolutionach Hugi i XR4.1 plus alu nypelki chyba prolock zeby zmiescic sie w budzecie wymieniamy piasty na ONYXy lub tylko tylnia na onyxa i bedzie dobrze oraz kolka dosc lekkie powinny wyjsc,takze inne obrecze mozna zalozyc to lzej wyjdzie choc moze nie tak mocno.ewentulanei jesli bedziesz sie z nimi jako tako obchodzil to mzoe cos takiego http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=874 ogolnie w tym sklepie jest sporo bardzo lekkich i markowych zestawow kol w dobrej cenie,nie tak dawno sam kupilem tam minimalnie uzywane koleczko przednie na DT onyx disc mavic x317(nie xm317)DT competition i alu nypelkach za 370 zł!!
szakq Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 btw nie wiem jak to real jest ale np ufo czy x517 sa wg producetow takowych do wagi chyba 75 czy 80kg ja waze ponad 90 a przy dt pisze ze nie maja ograniczen uzytkownika ja na razie nawet nie podciagalem szprych(mam ja na tyle)i przy 32 competitionach i zwyklym pleceniu nie ma problemow.mam wersje disc tak przy okazji a wersje do V-kow maja otworki kontrolne(nie rowek tylko kilka dziurek na obwodzie)
skrzynia Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 btw nie wiem jak to real jest ale np ufo czy x517 sa wg producetow takowych do wagi chyba 75 czy 80kg Kumpel waży ~95kg, używa X517 - bez problemów, wszystko ok. Co do tematu - wolę składane Zastanawiałem się nad crossmaxami ale doszedłem do wniosku, że lepiej złożyć na dobrych komponentach.
verul Napisano 23 Sierpnia 2006 Autor Napisano 23 Sierpnia 2006 Jakie komponenty bys proponowal? Troche sie boje serwisu pozniej takiego kola (gotowego). Czy da sie zlozyc w tej samej cenie (do 1500) kolo tak samo wytrzymale i wazace mniej wiecej tyle samo (czyli: nie ciezsze)?
skrzynia Napisano 23 Sierpnia 2006 Napisano 23 Sierpnia 2006 Szprychy np competition, piasty - na tył jakieś dt ze sprzęgłem Hugi, na przód przód nic nie ciekawego nie przychdzi mi do głowy... Do tego np wspomniane X517, chyba, że chcesz coś mocniejszego.
szakq Napisano 24 Sierpnia 2006 Napisano 24 Sierpnia 2006 moze ten szosowy novatec na przod bedzie lekko i tanio...coprawda moze lekki dysonans w porownaniu do tylu ale wazne zeby dobrze chodzila firma chyba ma drugorzedne znaczenie a na przodzie trudniej cos popsuc
Jacke Napisano 24 Sierpnia 2006 Napisano 24 Sierpnia 2006 Jak rozmawialem o 517 to smiali sie bo strasznie duzo rozwalalo sie tych obreczy. Duzo lepsze sa 717. Nie wiem jak Wy ale mi sie crossmaxy enduro (xl i sl tez )bardzo podobaja. Mam blisko serwis, sa bardzo wytrzymale, wagowo tez niezle sie prezentuja no i ten wyglad jest powalajacy Jak chcesz bardzo lekkie to soul kozak moze? Super lekkie piasty. Jak masz kase to dt
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.