Skocz do zawartości

[amortyzator przedni] Rock Shock Revelation 426


Rekomendowane odpowiedzi

otóż zakupiłem ten amortyzator do mojej sztywnej ramy gdyż stary RST już miał niewyobrażalne luzy i kiepsko chodził bardzo zastanawiałem się nad Reconem ale sporo waże ( w porywach do 90) a w Reconie sprężyna jest akurat do masy jeźdźca 72 kg, mógłby być zbyt miękki. Wybrałem Revelationa mimo braku U-Turna gdyż Revelation ma dwie komory powietrzne które można dowolnie ustawić do mojej masy. Ma równiez blokade skoku i regulacje tej blokady, a na dole regulacje tłumienia, można w nim regulować skok ale trzeba rozebrać amorka (100 lub 130), w komplecie z amorkiem była pompka warta 149 sztuk złota, za całość zapłaciłem 1599 zł (założenie gratis)

 

na razie trudno mi coś więcej powiedzieć o tym sprzęcie moje pierwsze wrażenie było takie że myślałem ze spadne do tyły z siodełka (kierownica mi się znacznie podniosła) jednak po kilkinastu kilomotrach przyzwyczaiłem się, amortyzator działa świetnie, wybiera wszystko ale nie wykorzystuje jednocześnie całego skoku, jest troszke zabardzo napompowany, jak się pedałuje na stojąco to pompuje...nie przeszkadza mi to ponieważ mam blokade...

 

jak więcej się na nim przejade to dam znać jak się sprawuje, jak macie jakieś pytania to spoko, odpowiem w miarę możliwosci... polecam ten amorek ;) (szkoda że nie ma U-Turna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłęm wczoraj na amorku większy dystans...173 km (w większości asfalt) Jak jechałem po szutrze to na takich kamyczkach amor działał gdzieś tak od 0 do max 40mm skoku...widać to było po kurzu na goleniach. Jak się pedałuje na stojąco to sporo pompuje ale na szczęście jest blokada. Już w ogóle nie czuje tego że kiera jest wyżej niż kiedyś a kark mnie chyba mniej boli :)

 

w sklepie mi powiedzieli żeby tych golenie w ogóle żadnymi specyfikami nie pielęgnować a olej do amora powinien być oryginalny RS ( litr kosztuje 95 zł ) jak golenie sa usyfione to poczekać jak wyschną i miękką szczotką zmiotką trzeba je przeczyścić w poprzek goleni

 

co do sztywności bocznej amora to nie mam zabardzo żadnego porównania, wiem że jak skręcam to racze mi ocieraja o zaciski prawie zawsze (mam delikanty luz na piaście)

 

to by było na razie tyle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiałem się nad Reconem ale sporo waże ( w porywach do 90) a w Reconie sprężyna jest akurat do masy jeźdźca 72 kg, mógłby być zbyt miękki.

 

 

Z kad te rewelacje? Roznica miedzy sprezyna revelation (dual air) a recon (solo air) jest taka, ze w recon nie mozna ustawiac niezaleznie cisnien w komorach, reszta jest identyczna. tak samo mozna je dostosowac do masy jezdzca.

 

Wybrałem Revelationa mimo braku U-Turna gdyż Revelation ma dwie komory powietrzne które można dowolnie ustawić do mojej masy.

 

recon tez ma 2 komory i tez mozna go dowolnie ustawic do masy :)

 

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pojechałem sobie w okoliczne pa-górki to stwierdziłem że ciężko się na nim podjeżdża a na niektórych podjazdach się nie da, wtymsamym czasie mój kumpel na gili zapiaprza pod góre jak odrzutowiec :D

 

I jeszcze jedno, ten amor bardziej by pasował do fula o podobnym skoku i charakterystyce pracy bo jak najeżdżam przodem na nerówność to amor się ugnie...następnie wjeżdżam tyłem i amor też się ugina, jakbym miał fula byłoby inaczej ,anarazie nie nażekam a z pracy Revelationa jest bardzo zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sklepie mi powiedzieli żeby tych golenie w ogóle żadnymi specyfikami nie pielęgnować a olej do amora powinien być oryginalny RS ( litr kosztuje 95 zł ) jak golenie sa usyfione to poczekać jak wyschną i miękką szczotką zmiotką trzeba je przeczyścić w poprzek goleni

 

LOL. Gdzie Ci powiedzieli zeby nie smarowac? Chyba po to ci powiedzieli zeby ci szybko warstwa cierna padla i zebys musial kupic nowego amorka ;)

Uwierz mi na slowo i lec kupic brunoxa. Przed lub po jezdzie wyczysz golenie szmatka i popsikaj golenie (jesli masz tarcze to uwazaj zeby rozpylony smar nie osiadal na nich). Nastepnie popompuj troche amorkiem zeby syf powychodzil az bedzie czysto.

Nie zajmuje to wiele ale wydluzy ci zywotnosc amorka...

 

PS 130 na podjazdy to duzo :) Kolega smiga na ht na pike`u ale skreca do 95 jak ma podjazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOL. Gdzie Ci powiedzieli zeby nie smarowac? Chyba po to ci powiedzieli zeby ci szybko warstwa cierna padla i zebys musial kupic nowego amorka :D

Uwierz mi na slowo i lec kupic brunoxa. Przed lub po jezdzie wyczysz golenie szmatka i popsikaj golenie (jesli masz tarcze to uwazaj zeby rozpylony smar nie osiadal na nich). Nastepnie popompuj troche amorkiem zeby syf powychodzil az bedzie czysto.

Nie zajmuje to wiele ale wydluzy ci zywotnosc amorka...

 

PS 130 na podjazdy to duzo :) Kolega smiga na ht na pike`u ale skreca do 95 jak ma podjazdy...

nie uzywam brunoxa do zadnego z dotychczas uzywanych widelcow. najdluzej korzystalem z widelca 3 lata i nie widzialem zadnej roznicy w dzialaniu ani trwalosci widelca.

czy wydluzy zywotnosc widelca? przez dwa lata uzywania marzocchi z czarnymi goleniami (przy jezdzie rowniez w zimie przy duzym zasoleniu ulic), BEZ czyszczenia goleni z przylepionego do nich blota (czyscily sie same kolejnego dnia gdy widelec sie uginal :) nie zauwazylem zadnej roznicy w pracy widelca, zadnych strat w szczelnosci widelca i zadnego "siwienia" goleni. widelec przejechal ok 18 000 km do tej pory.

jak dla mnie to dobry chwyt reklamowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

po miesiącu użytkowania stwierdzam że jest delikatny luz który był od nowości

 

drugie moje spostrzeżenie to to że jedna goleń górna jest nieco jaśniejsza od drugiej, tak jakby ten teflon jest cieńszy albo jaśniejszy czy ###### wie co :/

 

praca amortyzatora bez zmian...nadal idealna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

co do brunoxa to zmaruj, to dobrze robi uszczelkom i goleniom :(, jeżeli chodzi o brak U-turna>>uzywasz regulacji skoku? Kuzyn ma duke z U-turnem>>napoczątku bawił sie tym itp. potem stało sie to co najmniej bezuzyteczne a bije tylko mase. Wracając do recona>>to najwyzszy recon na regulacje powietrzem :)

Edytowane przez piotrekpasti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Chciałbym troszkę wrócić do tego tematu, ponieważ rozglądam się za jakimś amorkiem. Jednym z typów jest RS revelation 426 Coil U-Turn (to nie pomyłka - Coil;)). Ma mi służyć do xc, czasami trochę ostrzejszego. Ważę ok 75kg, mam 17 lat i 192cm wzrostu, więc sadła może jeszcze trochę przybyć;p Szukam czegoś właśnie z u-turnem i blokadą skoku, bo to się przydaje na podjazdach. Jeżeli chodzi o RS, to podoba mi się też Floodgate. W tym amorku skok przedstawia się następująco - 85-130mm, więc całkiem duże możliwości regulacji. Najchętniej wziąłbym coś podobnego o skoku 85-115mm, bo 130 nigdy nie wykorzystam i na wadze bym trochę zaoszczędził, ale nic mi nie wpadło w oko:/ Chyba, że Wy polecicie coś w tej cenia o podobnych parametrach. Z tym, że amor musi mieć mocowanie pod tarcze ISO, bo mam stare, 4 tłoczkowe xt i nie przykręcę ich do post mount:/

 

A to link do tego amorka w sklepie w stanach

 

http://www.pricepoint.com/detail/15539-315...-XC-Headset.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do smarowania goleni to bajka ,po to są simeringi ,mgła olejowa siada sobie na golenie i same sie smarują ,amortyzatory w motocyklach i samochodach nie wymagają smarowania a dostają ostro wiecej w kość .Oczywiście można smarować,ale można też nie smarować i jeden czort .Jak płacisz 1500 za amor to powinien on mieć uszczelki które załatwiają takie rzeczy .Jestem po technikum mechanicznym i mam znajomych którzy smigają motocyklami i wiem że goleni sie nie smaruje .A jeżeli smarujecie golenie bo amorek zaczyna zamulać ,to wtopiliście kase .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to w sklepie w stanach to to samo, co w harfie? Bo np. w harfie nie piszą nic o floodgate i blokadzie skoku, a w tamtym sklepie tak. W ogóle nie podoba mi się opis amortyzatorów w harfie. Na fotce np widać amor z u-turnem na goleni, a w opisie nic nie ma na ten temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisali przecież na stronie Harfy, że ma Motion Control. A więc i blokadę, i floodgate.

Jakis dziwny jest ten widelec - wg opisu: Adjustability: U-Turn, Air Pressure Via Positive and Negative Schrader Air Valves / Change Spring - czyli że dual air i sprężyna stalowa w jednym? Jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...