empe Napisano 9 Sierpnia 2015 Napisano 9 Sierpnia 2015 Zdjąłem oponę, dętkę, zacisk, odjąłem wagę tarczy hamulcowej i wyszło mi że przednie koło 28" w moim crossie waży ok. 970-1000g. Czy występują wyraźnie lżejsze koła 28" takie żeby wszystko pasowało na moją dotychczasową oponę? Oznaczenia na obręczy: ALEXRIMS DISC 6061H - T6 DOUBLE WALL 622x19 Opona: 44-622 [28x1.65 - 700x42C] 3.0-5.5 bar
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2015 Napisano 9 Sierpnia 2015 Owszem. Nawet poniżej 700g. Ograniczeniem są tylko pieniądze. Stąd pytanie, ile jesteś w stanie wydać i czy widzisz sens w takiej zmianie?
empe Napisano 9 Sierpnia 2015 Autor Napisano 9 Sierpnia 2015 Myślałem tak do 1,5tys. 300g na jednym kole wydaje się dużo a czy widzę w tym sens? Owszem, właśnie dążę do zbudowania jak najlżejszego roweru w miarę moich możliwości i na ten moment to właśnie moje obecne koła wydają się być tu dużym balastem
malutki Napisano 9 Sierpnia 2015 Napisano 9 Sierpnia 2015 za te pieniądze można już ładne, lekkie kółka kupić złożyć. napisz jeszcze jakich hamulców używasz (tarcza/v-brake) żeby można zawęzić wybór
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2015 Napisano 9 Sierpnia 2015 Co prawda przekraczając budżet i na 6 śrub, ale jeśli ma być ultralekko: http://www.daveo.pl/towar,id-392,dt350s_straightpull_ztr_crest_26_pillar_tb2016_1440g.html Do dogrania jest jeszcze kwestia mocowania piast.
jasinski21444 Napisano 9 Sierpnia 2015 Napisano 9 Sierpnia 2015 na 6 śrub, ale jeśli ma być ultralekko: DT350s StraightPull / ZTR Crest 26" / Pillar TB2016 (1440g) - Daveo I nie są 28
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2015 Napisano 9 Sierpnia 2015 Hah, faktycznie Miały być te: http://www.daveo.pl/towar,id-391,dt350s_straightpull_ztr_crest_pillar_xtra_29er_1490g.html Ewentualnie w budżecie i z CL: http://www.daveo.pl/towar,id-384,dt350s_dtm442_pillar_psr_tb2016_29er_1659g.html Ewentualnie można też odezwać się bezpośrednio do właściciela i zapytać o inne opcje.
malutki Napisano 10 Sierpnia 2015 Napisano 10 Sierpnia 2015 te będą się mieściły w budżecie i Waga kompletu 1580 g.: http://www.velotech.sklepna5.pl/towar/1131/komplet-kol-tubeless-29-ztrnovatec.html
empe Napisano 10 Sierpnia 2015 Autor Napisano 10 Sierpnia 2015 No faktycznie waga super i cena też mi by odpowiadała, ale... nie wziąłem jednego pod uwagę - limity wagowe. Podane tutaj 90kg niestety przekraczam :/ Gdybym mógł tak gdzieś dorwać koła z najwyższego modelu crossa od "Cube Tonopah SL" "Waga kół jest również bardzo ważna, dlatego rower został zbudowany na super lekkich kołach CSW MA 2.9 z piastami DT Swiss." Ciekawi mnie to czy np. gdybym był właścicielem takiego roweru i uszkodziłbym jedno koło to czy dałoby radę je jakoś ściągnąć od dystrybutora? No bo co w takiej sytuacji robić?
malutki Napisano 10 Sierpnia 2015 Napisano 10 Sierpnia 2015 wątpię że seryjne kółka będą lżejsze niż składane. pozatym te ori od cube nie będą tanie. Podaj swoją wagę. Poczytaj też w odpowiednim dziale o składaniu kół. Ja w swoim 29erze mam koła na dt350/533D i zestaw waży ok 1900g i przy mojej wadze 125kg dają rade.
Fenthin Napisano 10 Sierpnia 2015 Napisano 10 Sierpnia 2015 "Waga kół jest również bardzo ważna, dlatego rower został zbudowany na super lekkich kołach CSW MA 2.9 z piastami DT Swiss." Ciekawi mnie to czy np. gdybym był właścicielem takiego roweru i uszkodziłbym jedno koło to czy dałoby radę je jakoś ściągnąć od dystrybutora? No bo co w takiej sytuacji robić? Z tego co czytam, te koła wcale nie są super lekkie. Około 1900g. I co znaczy uszkodzić? Obręcz można wymienić, szprychy czy piastę też. Problemem w przypadku kół stricte systemowych może być ewentualny rachunek ekonomiczny.
empe Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Napisano 11 Sierpnia 2015 A co myślicie o tym? http://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=34838/Kola_Bontrager_Affinity_Comp_700C_TLR_Road_Disc_ i pytanie: wiem ze srednica ta sama, ale do crossa to ja bardziej powinienem patrzeć na kola 700C, czy 29er ?
Fenthin Napisano 11 Sierpnia 2015 Napisano 11 Sierpnia 2015 700c to to samo co 28" i 29". Ważniejsze jest, jakiej szerokości oponę masz w planach założyć. Im węższa obręcz, tym węższa musi być opona.
empe Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Napisano 11 Sierpnia 2015 Tak, wiem ze średnica jest taka sama, ale czy szerokość obręczy również? Oponę zakładam taką jak napisałem w pierwszym poście. I jaki ja mam teraz rodzaj mocowania osi? 9mm, czy 15, czy może jeszcze jakiś inny? No bo teraz mocno zaczalem się zastanawiać nad ostatnią Twoja propozycją: http://www.daveo.pl/towar,id-384,dt350s_dtm442_pillar_psr_tb2016_29er_1659g.html tylko nie rozumiem tych wszystkich oznaczen a kola chciałbym żeby pasowaly bez zadnych adapterow itp. Na zasadzie zdejmuje jedne, zakładam drugie.
Fenthin Napisano 11 Sierpnia 2015 Napisano 11 Sierpnia 2015 Szerokość to szerokość. Każda obręcz może mieć inną. Przy tej samej średnicy. Można przewidywać, że koła oznaczone 700c będą węższe niż 28" czy 29", ale wynika to wyłącznie z tego, że pierwsze oznaczenie częściej stosuje się w przypadku rowerów szosowych, drugie cross/trekking, trzecie MTB, ale wcale nie jest to reguła. Gdybyś wrzucił zdjęcia swoich kół, byłbym w stanie odpowiedzieć na pytanie o mocowanie.
malutki Napisano 11 Sierpnia 2015 Napisano 11 Sierpnia 2015 tylko nie rozumiem tych wszystkich oznaczen a kola chciałbym żeby pasowaly bez zadnych adapterow itp. Na zasadzie zdejmuje jedne, zakładam drugie. ten adapter to takie cudo: wkładasz w piastę i masz "normalną" oś a zawsze będziesz mógł kół użyć do mtb. na tył polecam thrubolta 135/10 mm. Tył zyskuje na sztywności
malutki Napisano 12 Sierpnia 2015 Napisano 12 Sierpnia 2015 To standardowe ośki 9mm na szybkozamykacz 5mm. Te ostatnie zaproponowane koła będą spokojnie pasowały z użyciem wspomnianego adaptera
empe Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Napisano 12 Sierpnia 2015 Czyli u mnie przód to oś 9mm? Taki adapter to pewnie ze 100gr niepotrzebnego dociążenia :/ A w tylnym kole co jest u mnie? Też 9mm? O czym mówią te oznaczenia? 135mm quick realase 135mm Thrubolt 142x12mm
malutki Napisano 13 Sierpnia 2015 Napisano 13 Sierpnia 2015 135mm quick realase 135mm Thrubolt 142x12mm 135 qr to taka oś jak masz aktualnie. 135 Thrubolt to piasta o standarowej szerokości ale na sztywną oś 10mm. oś: http://fcdn.mtbr.com/attachments/wheels-tires/647407d1318947645-9mm-thru-bolt-skewers-38811.jpg piasta: http://www.wheelbuilder.com/images/D/dt-240-sp-cl-142x12-650.jpg 142x12 lub X12 to nowy standard osi, niestety go sobie nie zamontujesz adapter 15/qr waży ok 50g
empe Napisano 13 Sierpnia 2015 Autor Napisano 13 Sierpnia 2015 Aha, czyli oś to jest ten cały "pręt" w szybkozamykaczu? Więc dla czego piszesz że szybkozamykacz mam 5mm ?
Fenthin Napisano 13 Sierpnia 2015 Napisano 13 Sierpnia 2015 Nie. Oś to oś, szybkozamykacz to szybkozamykacz. W przypadku QR masz oś 9 lub 10mm (w zależności czy przód, czy tył). Plus szybkozamykacz o średnicy 5mm. Thrubolt to oś będąca sama w sobie szybkozamykaczem i ta ma 10mm. Osie 12mm jak wyżej, Ciebie nie interesują.
empe Napisano 14 Sierpnia 2015 Autor Napisano 14 Sierpnia 2015 Znalazłem dla siebie jeszcze taką propozycję - niby wszystko pasuje, obie osie 9mm, mocowanie Centerlock no i super cena: http://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=34333/Kola_Shimano_Deore_XT_WH-M785_29er_F-29_R-29_2014 Tylko muszę najpierw dorwać jakąś dokładną wagę i poważyć swoje obecne koła żeby się nie okazało że zyskałem 100g. Albo wziąć nadgodziny i dołożyć do tych. Super waga. Tylko nie mogę się dopatrzyć jak są tu tarcze mocowane? http://www.formicki-bike.pl/pl/Produkty/?id=30915/Kola_Progress_XCD-EVO_Disc_29''_All_Mountain_pod_Shimano
empe Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Napisano 18 Sierpnia 2015 W przypadku QR masz oś 9 lub 10mm (w zależności czy przód, czy tył).Dokładnie tak. Dzisiaj pomierzyłem to suwmiarką i rzeczywiście z przodu jest 9mm a z tyłu oś jest nagwintowana i tutaj wyszło już 10mm. I teraz proszę powiedzcie bo zamówiłem już te koła XT a tam podane jest że obie osie 9mm. Czy na pewno będzie to pasować bo już zgłupiałem :/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.