Skocz do zawartości

[Na start] pedały i buty

Noxi

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, bede zaczynał przygote z kolarstwem, mój pierwszy rower to bedzie Tirban500, co myslicie o nowych pedałach i butach, jakies polecacie tam do wymiana, chodzi tez o to, zebym mogł sie zatrzmac na swiatłach, na jakis postoj itp. 300-400 zł to max jaki moge przeznaczyc na te dwie rzeczy.

Razem z Tribanem bedziesz mial pedaly z noskami. Nie musisz na poczatku wiec kupowac butow i pedalow. Wysuniecie buta z noskow to jeden ruch a wsuniecie buta to tez jeden ruch tylko troche inny :) po drugiej stronie pedalu masz taki wypust, opierasz na nim but i obracajac pedal do gory but wsuwa sie w nosek. Sprawa prosta do opanowania.

Sprawa prosta do opanowania.
 Może i prost ale dużo gorsza w awaryjnych sytuacjach szczególnie jeśli trochę mocniej ściśnie pasek bo but może się gdzieś zahaczyć i będzie problem. Więc jeśli może to nich od razu kupi porządne buty i pedały.

Jestem amatorem. Pierwsza w moim zyciu szose mam od dwoch tygodni. Nigdy nie jezdzilem ani w noskach ani w spd. Raz sprobowalem noskow i juz bez nich nie chce jezdzic. Te noski z Tribana to nie sa takie noski jak kilkadziesiat lat temu. Nie trzeba paskow mocno dociagac aby but trzymal dzieki elementowi z tworzywa. Oczywiscie to nie spd ale na poczatku drogi z szosa kiedy jeszcze nie wiadomo z czym to sie je warto moim zdaniem poczekac i na razie uzywac noskow. Ja juz np. wiem ze jak wsiadam na szose to raczej z niej nie schodze wiec butow mtb bym nie kupowal i jesli kiedys kupie buty to beda to buty raczej szosowe. Moja rada - jezdzic tym co bedzie w komplecie i czekac na wyklarowanie sie potrzeb.

Raz sprobowalem noskow i juz bez nich nie chce jezdzic.

To samo byś powiedział o spd. 

niej nie schodze wiec butow mtb bym nie kupowal i

A z domu jak wyjdziesz? Bez butów? Buty szosowe nie nadają się nawet do chodzenia krótkich odcinków bo szybko zniszczysz bloki i podeszwę.