Skocz do zawartości

[rama] Cube AMS 120 HPA PRO / Race do złożenia FSa


Eazy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś użytkuje rower na tej ramie lub po prostu ten model Cube? 

 

Rama taka, jak ta (tu wersja PRO): http://allegro.pl/rama-cube-ams-120-hpa-29-pro-nowa-21-nowa-i5594705825.html

 

Mam możliwość zakupić taką ramę (nową, z gwarancją) za około 800-900zł i zastanawiam się, czy warto w to się pakować. Musiałbym dokupić kilka rzeczy, ale niewielkim nakładem mógłbym zbudować FSa na bazie podzespołów z mojego Radona. Musiałbym zmienić skok w widelcu z obecnych 100mm na 120mm (Reba), kupić przednią przerzutkę direct mount, suport press fit, nową sztycę, prawdopodobnie stery (chyba, że da się przełożyć?), zacisk sztycy, adapter do tylnej piasty no i damper. Parę złotych pewnie wróciłoby ze sprzedaży obecnej ramy i niepasujących elementów, więc sumarycznie zakładam, że taka impreza kosztowałaby mnie około 1000-1200zł.

 

Damper myślałem, żeby zamontować na razie taki: http://allegro.pl/nowy-fox-triad-specjalized-200-mm-i5593727899.html Może w przyszłym sezonie pomyślałbym o czymś lepszym, ale na razie budżet będzie ograniczony, więc szukam czegoś do max. 400-500zł. Czy ten damper nada się na początek? Na rowerze nie skaczę póki co :)

 

Pytanie tylko, czy ta rama jest godna uwagi? Gdyby nie okazyjna cena to w ogóle w tym sezonie nie zawracałbym sobie tym głowy, ale za taką kasę to można kupić co najwyżej nową ramę HT Accenta / Dartmoor'a / On One

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób mocowania mają podobny (pod górną rurą). Natomiast faktycznie układ samego zawiasu jest już inny. Pytanie tylko, czym może się przejawić ów 'niezadowalający' sposób współpracy? 

 

Sprawa się zaczyna trochę komplikować. Nie dość, że kompatybilność dampera staje pod znakiem zapytania to jeszcze tylne koło będzie wymagać wymiany / zaplecenia nowej piasty pod oś 12mm. O ile koło to jeszcze pół biedy bo zmiana byłaby i tak na plus, o tyle budżet nie pozwoli raczej na 'szaleństwo' w kwestii dampera. Zwłaszcza, że 'parę' złotych pochłonie dopasowanie tylnego koła.

 

Nadal jednak nie wiem, czy sama rama jest w ogóle sensowną propozycją bo może niepotrzebnie się głowię nad tą 'przekładką' :)

 

EDIT: A taki DT Swiss? http://allegro.pl/mega-wyprzedaz-dt-swiss-x313-200-50mm-75-z-1499-i5586758150.html Skok wprawdzie 50mm zamiast 51. Pytanie, czy ten 1mm go dyskwalifikuje i czy sam damper jest w miarę rozsądną opcją?

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, jaki damper byłby w takim razie godny uwagi? 

 

Patrzyłem jeszcze na takie:

 

http://allegro.pl/damper-fox-float-r-200x51mm-lekki-228g-od-1zl-i5569793644.html (mam jednak obawy co do używek)

 

http://allegro.pl/damper-200x51-giant-a-r-i5582290432.html (ten z kolei zapewne 'strojony' pod Gianta podobnie, jak Triad)

 

http://allegro.pl/suntour-amortyzator-damper-epicon-lorp-200x50mm-cr-i5147181285.html (nowy, znów 50mm zamiast 51mm, lekko poza budżet, nie mam pojęcia co to jest warte i ile wytrzyma...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zobaczę jak się licytacja potoczy :) Trochę mam obaw co do używek, ale jeżeli cena będzie w granicach rozsądku to może będzie to warte ryzyka.

 

Czy ktoś mógłby się podzielić jakąś opinią na temat samej ramy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na rozmiar 21" to rama jest krótka i ma niską główkę sterową, kąt sterówki dosyć ostry, czyli sumując - stosunkowo krótki rower do maratonów ?, o skoku 120 mm, dziwadło ... sam producent zmienił ten projekt - wydłużył ramę, podniósłł główkę ramy wyostrzył sterówkę, czyli poszedł typowo w stronę maratonów ze skokiem  100mm i jeden model 120 mm ...

Moim zdaniem szkoda pieniędzy na ramę z aukcji.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym na tej ramie poskładać bardziej ścieżkowca ze skokiem 120mm niż rower do maratonów. No to dałeś mi do myślenia... :)

 

EDIT: Nie chodzi o ramę z aukcji tylko o ten model. Mogę go kupić za niewiele ponad 800zł i stąd ten dylemat.

 

EDIT 2: Tak patrzę i kąty ma w zasadzie identyczne, jak mój Radon 22'' (sterówka 69,5 vs 69 w Cube, podsiodłowa 73,6 vs 73,5 w Cube, główka ramy 140mm vs 135mm w Cube). Faktycznie jest natomiast krótszy o 14mm (630mm w Radonie vs. 616 w Cube). Biorąc pod uwagę, że w Radonie skracam obecnie mostek to wydaje mi się, że geometria będzie bardzo zbliżona. Czy może odnoszenie geo HT do FS to dwa inne światy?

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam inaczej - biorąc pod uwagę prawie identyczne kąty, jak w moim Radonie, czy pozycja w czasie jazdy będzie podobna? Na Radonie jeździ mi się wygodnie, ale rama wydaje mi się dosyć długa. Poza długością górnej rury to różnice w kątach są kosmetyczne a krótsza rura o 14mm raczej będzie na plus mając na uwadze to, że obecna wydaje mi się przydługa i czekam właśnie na krótszy mostek. 

 

A wydawało się, że będzie tak prosto... :)

 

edit: chyba faktycznie dam sobie spokój. Za dużo kombinacji a jeszcze nie ma pewności, że efekt końcowy będzie zadowalający. Lepiej chyba kupię sobie coś do mojego Radona :)

Edytowane przez Eazy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może agresywnego ścieżkowca z tego nie zrobisz,ale za te pieniądze opcja jest naprawdę godna uwagi.Dobra rama 29 FS na ścieżkę to koszt 5x wiecej.

W porównaniu do ht xc różnica będzie ogromna.

Przejeżdziłem poprzedni sezon Epicem29  rozciągnietym do 120mm z przodu i skróconym mostkiem - trasy zmieniły się diametralnie,powyjaśniałem kilka szlaków,które do tej pory sprowadzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będę musiał się z tym przespać :) Ciągnie mnie do FS, ale chciałbym, żeby miało to ręce i nogi. Szkoda, że nie ma żadnych użytkowników tej ramy, którzy mogliby podzielić się opinią. 

 

Dodatkowo sprawa nie jest tak prosta, jak samo przełożenie ramy i dorzucenie dampera. Moje obecne koła są na standardowe QRy. Z kolei ta rama jest z tyłu pod ośkę 12mm. Musiałbym zmienić koła. Najlepiej w komplecie, żeby pasowały wizualnie bo nie mam możliwości zakupienia mojego tylnego koła w wersji na X12. Po prostu w takiej nie występuje. Nie byłaby to może jakaś tragedia bo na takiej wymianie musiałbym dołożyć 100, może 200zł a zyskałbym na sztywności. Tylko pojawia się kolejny haczyk... takie komplety z tylną osią X12 generalnie są już z przednią piastą pod 15mm... moja Reba ma natomiast mocowania pod normalną ośkę QR. I znów... musiałbym sprzedać moją praktycznie nową Rebę i kupić okazyjnie coś pod 15mm. Alternatywą byłaby wymiana piasty w tylnym kole, tylko sensowna piasta na 12mm + koszt rozplatania i zaplatania koła (i znając życie jeszcze szprychy do tego) to wyjdzie prawie tyle co nowe koło. 

 

Tak więc oprócz niewiadomej, jaką jest sama rama pozostaje jeszcze szereg innych, mniejszych (lub większych), kwestii do rozwiązania. I to do tego w różnych wariantach. Gdyby moje obecne koła i widelec były pod X12/15 to byłbym prawie w domu. A tak trzeba trochę pokombinować :) Pomijam już detale typu sztyca + zacisk (ja mam 30,9 a tu jest 31,6), nowy suport (ja mam Hollowtech a tu jest press fit), stery (nie mam pojęcia, czy dadzą się przełożyć) i przednia przerzutka (moja jest na obejmę a tu jest direct mount). 

 

Liczę, że cała ta 'impreza' (uwzględniając koszt ramy, dampera i wszystkich innych 'gratów' i odliczając pieniądze za sprzedaż pozostałych po przekładce części i ramy) kosztowałaby mnie minimum 1500zł. Masa zachodu, spory wydatek. Gdybym miał pewność, że efekt końcowy będzie tego wart to byłoby taką decyzję podjąć dużo łatwiej. Natomiast  z tego co napisał rulez to niekoniecznie będzie to wygodny sprzęt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pośpiech jest złym doradcą, zauważ, że w krótszej (starszej) ramie główka jest niższa niż w twojej obecnej, będziesz zgarbiony, to nie jest pozycja dla "luźnej" jazdy ścieżkowcem. I nie chodzi tu o żaden rower do agresywnej jazdy, tylko " ścieżkowiec" dający większą stabilność, pewność prowadzenia i o wygodną pozycję ...  w ramie AMS tylne widełki są dłuższe, a baza kół,mniejsza co spowoduje przesunięcie ciężaru na przód roweru względem obecnego, ze wszystkimi tego konsekwencjami ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę właśnie od godziny i dumam nad geometrią :) 

 

Tutaj Cube (21'') http://www.centurybike.ro/index.php?route=product/product&product_id=10336 (strona jakaś rumuńska, ale w miarę dokładnie wymiary w tabeli rozpisane)

 

Tutaj Radon (22'') http://www.radon-bikes.de/bikes/mountainbike/hardtail/zr-team-29/zr-team-29-80/

 

Chainstay jest dłuższy, ale rozstaw kół też jest większy (chainstay 452 vs obecne 449 i rozstaw 1167 vs obecne 1153). Chainstay jest o 3mm dłuższy a rozstaw kół większy o 14mm od obecnego Zapewne dochodzi tutaj jeszcze odrobinę łagodniejszy kąt główki ramy od obecnego, co też z kolei pewnie przekłada się na trochę krótszą górną rurę. Tutaj różnicy też jest dokładnie 14mm. Czyli na dole 14mm więcej a na górze 14mm mniej (natomiast reach już tylko 7mm mniejszy).

 

Stack jest jednak faktycznie mniejszy o 12mm (635 vs 647) przy główce ramy niższej o 5mm (135 vs 140). Czyli pozycja wypadnie 7mm bliżej (reach) i 12mm niżej od obecnej. O ile bliżej jest ok, bo obecnie i tak zakładam krótszy mostek, to te 12mm niżej daje do myślenia... 

 

Śpieszyć się nie zamierzam bo rama nie zając a pieniędzy sporo do dołożenia, więc nic na szybko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Jestem nowy na forum i średnio się znam na rowerach ale jeżdżę sporo i właśnie na takiej ramie.

Rozumiem ze zamierzasz ja kupić w pewnym niemieckim sklepie wysyłkowym podobnie jak ja zrobiłem z tym że ja mam w kolorze black/blue.

Jeśli chodzi o mnie to rower sprawdza się na moje potrzeby idealnie.

Nigdy nie znałem się na liczbach kątach i wymiarach więc ciężko mi porównać teoretycznie z innymi ramami ale organoleptycznie mnie pasuje. Rower zjeżdża fajnie podjeżdża jeszcze lepiej, gorzej skręca ale ja mam ramę 23" więc szczyt zwinności to to nie jest.

Mam porównanie z Giantem Anthem i tutaj uważam że giantowskie 100mm skoku można sobie wsadzić podobnie jak cudowne zawieszenie maestro.

I z Santa Cruz tallboy i tutaj z żalem powiem że mógłbym się zamienić ;-)

Ogólnie według mnie rower robi to co powinien bo w terenie jest wystarczająco (jak na moje potrzeby) dzielny a trasy po 100km też robie bez żadnych konsekwencji, bólu czy innych niedogodności.

Ścigać się nie zamierzam więc dla mnie to optymalne rozwiązanie jedyna co zamierzam zmienić to wywalić jeden blat z przodu i zmienić damper.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...