Skocz do zawartości

[koło] składam nowe koło do xc


Baraka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

1. Zastanawiam sie czy wymienić obydwa koła cyz tylko to które sie rozpadło , sutacja wygląda tak że przednie koło jest w idealnym stanie jeszcze pociągnie sporo km waży razem z oponą michelin at , zaciskiem i ciężką dentką dokładnie 2,10kg i nie wiem czy to dużo czy może być .

2. Koło tylne jest w całkowitej rozsypce nie dość że scentrowane to w piaście każda możliwa rzeczy do zepsucia jużjest zepsuta (około 10 k przebiegu) mialo prawo sie rozsypać . I teraz myśle co dać w to miejsce , co prawda kasy mam zawsze odłożone na czarną godzine to moge kupić coś z lepszych kół ,może ja powiem co potrzebuje a wy mi powiecie ile by to kosztowało .A więc tak koło musi przetrwać z 3 sezony albo lepiej , musi być w miare lekkie bo jeżdże typowo xc bez skoków chyba że jakiś mały uskok w terenie , i koło musi być w miare odporne na centre . (wiem że zaraz ktoś powie "tak to tylko w erze" :D ale bez przesady napiszcie co polecacie i zoabczymy przedział cenowy hmm powiedzmy od 100 do 350zł może troche więcej jakby coś naprawdę warte tej ceny było .

 

jeszcze wpadł mi do głowi jeden chyba głupi pomysł;) , kupić takie coś http://www.allegro.pl/item118318686_kolo_2...bkozamykac.html i jeżdzić puki sie nie rozpadnie, ile takie coś może wytrzymać bo jest lekkie jeżeli ta waga jest prawidzwa

Napisano

nikt nie odpisuje hmm wykombinowałem sam takie coś oceńcie :

 

obręcz http://www.allegro.pl/item118899101_nowe_o...czarna_28_.html

lub http://www.allegro.pl/item118898950_nowe_o...rebrna_26_.html

 

szprychy http://www.allegro.pl/item118821859__nowe_...ion_260mm_.html

widziałem też jakieś DT swiss Competition ale droższe nie wiem czy warto ?

 

piasta http://www.allegro.pl/item118916578_piasta...a_32h_nowa.html

lub http://www.allegro.pl/item119318126_nowa_p...uper_cena_.html

i najlepsze ale najdroższe http://www.allegro.pl/item119318019_nowa_p...uper_cena_.html

 

Nie wiem czy to co podałem to nie jakiś złom bo sie tak nie znam jak wy :) , ale jeszcze pytanie jedno czy warto kupować piaste z mocowaniem na tarczówki jak przez najbliższe 3 lata jestem pewny że będe jeździł na v-kach , jednak takie mocowanie troche waży:P

 

Jest ktoś na tym forum ?? czkeam na odpowiedzi i nic :) jeszcze jedno czy jest piasta novatec na 4 maszynach bez mocowania na tarcze ? bo m te tercze nie potrzbne a swoje waży

 

ej jest tu ktoś?? niby największoe forum o rowerach w polsce a już 2 dzień mi nikt nie odpowiada :034:

a jeszcze coś mi sie przypomniało jak jest różnica miedzy 32 a 36 szprych ? co lepsze?

Napisano

Witam. Moja sugestia jest taka: jesli chcesz kupic piaste to kup sobie novateca, szprychy dt champion, obrecz mavica 317. Ja mam taki zestaw ważę 82kg, i jeżdźę na tym od 2 sezonów mam przebieg 10kkm i jak na razie piasta nie ma żadnych luzów :D . Centrowałem koła 2 razy(można powiedzieć że podciagałem szprychy :030: ) przed każdym sezonem. Waga piasty to 424gr, szprych 229gr, obreczy 441gr z opaska michelina koło mi ważu 1105gr. Chyba, że masz wiecej kasy to weż szprychy dt compettion i obrecz 517. A jeszcze jak Ci starczy kasy piaste xt lub xtr-a.

Napisano

Nie no nie potrzebuje sprzętu tak wysokiej klasy żeby myśleć o xtr , xt to maksimum moich możliwości i potrzeb też :D , co do obręczy 517 też dla mnie za wysoka pułka , a mavic 317 hmm w sumie fajna ale czym sie różni od alexrimx ace 18 która jest lżejsza i tańsza , a i jeszcze wciąż nie wime czy 32 czy 36 szprych?

Napisano

Czym sie różni na pewno marka :D . Nie jeździłem na alexrims ace 18 więc nie mam porównania co do mavica.

Może trwałością, ale nie jestem pewien na 100% więc nie wprowadzam w bład.

Jeśli ważysz wiecej niż 90kg weź 36, jeśli mniej kup 32. Ja mam 32. Kółka są nieco lżejsze :lol: !!!

A co do piast to się musisz zdecydować czy chcesz na maszynach czy na kuleczkach bo xt jest na kuleczkach a nie na maszynach!!! Xt jest lżejsze o jakies 30 do 40 gr.

Napisano

Waże 75 kg więc spokojnie myśle te 32 szprychy (zawsze to 4 szprychy taniej :lol: ) a tak na poważnie to teraz jeszcze tylko co do piasty nie jestem pewmny bo na początku myślałem nad tym novateckiem ale nie chce żadnych mocować na tarczówki a bez tego mocowania były tylko na 2 maszynowych a te na 4 maszynowych były z mocowaniem na tarcze :| , więc pozostaje mi xt bez mocowania na tarcze.Chyba że znacie jakieś piasty na 4 maszynach bez mocowania na tarcze?

Napisano

Jeżeli tobie wystarcza to mi tymbardziej powinna wystarczyć :) no to co powiesz na takie rozwiązania :

1 tańsze : waga

-obręcz alexrimx ace18 64zł 449.00g.

-piasta novatec 32H 75zł 394.00g.

-szprychy dt champion 30zł 449.00g.

-nyple aluminiowe 16zł 11.00g.

całość 185zł , waga 1303 g

 

2 droższe

-obręcz mavic XM317 85zł 495.00g.

-piasta piasta deore xt 177zł 369.00g.

-szprychy dt compettion 64zł 212.00g.

-nyple aluminiowe 16zł 11.00g.

całość 342zł , waga 1087 g

 

Czyli za 216 gramów trzeba dopłacić 157 zł :)

Napisano

Piasta XT jest ciezsza od novateca. Nie wazy 360g tylko 460g. Jeśli chcesz lekko i mozliwie tanio to:

-obręcz ace 18 449g

-piasta novatec na 2 łożyskach 405g

-szprychy dt competition ~ 200g

-nylpe alu 11g

 

całośc ~1065g :)

Napisano

Własnie znalazłem ze XT wazy bez zacisku 370g zacisk wazy 60g. Czyli jednak to Novatec jest ciezszy bo ~390g to waga bez zacisku. Sorry za wprowadzenie w błąd.

Poza tym obliczyłem ze różnica w wadze na jednym kole (32 szprychy) między DT Copmpetitiom a Champion to 30g. Chyba to 30g nie warte wydawania 80gr wiecej na sztuce :033:

Pozdrawiam!

Napisano

A jaka jest różnica w wytrzymałości między Copmpetitiom a Champion ? bo jak są mocniejsze to te 25zł czy tam ile można dołożyć

Napisano

Nie opłaca sie dołożyć, obydwie szprychy są wykonane z kutego aluminium, jedyna różnica to to, że DT Competition są cieniowane, czyli tym samym o jakiś mały % ich wytrzymałość jest mniejsza od nie cieniowanych.

Napisano

No to już wszystko wiem co i jak jeszcze tylko jak to ma być zaplecione ??będe to w serwisie zaplatał ale jaki rodzaj tego mam wybrać? nie wiem czy to istotne ale zdecydowałem sie na 32 szprychy , zawsze 4 szprychy lżej ;)

Napisano

Jeżeli wybrałeś piastę na 32 szprychy nie możesz zapleść jej na 4 krzyże(jest to sztywniejsze rozwiązanie). Proponuję tył i przód standardowo czyli na 3 krzyże. Pozdrawiam!!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...