Skocz do zawartości

[koło] składam nowe koło do xc


Baraka

Rekomendowane odpowiedzi

1. Zastanawiam sie czy wymienić obydwa koła cyz tylko to które sie rozpadło , sutacja wygląda tak że przednie koło jest w idealnym stanie jeszcze pociągnie sporo km waży razem z oponą michelin at , zaciskiem i ciężką dentką dokładnie 2,10kg i nie wiem czy to dużo czy może być .

2. Koło tylne jest w całkowitej rozsypce nie dość że scentrowane to w piaście każda możliwa rzeczy do zepsucia jużjest zepsuta (około 10 k przebiegu) mialo prawo sie rozsypać . I teraz myśle co dać w to miejsce , co prawda kasy mam zawsze odłożone na czarną godzine to moge kupić coś z lepszych kół ,może ja powiem co potrzebuje a wy mi powiecie ile by to kosztowało .A więc tak koło musi przetrwać z 3 sezony albo lepiej , musi być w miare lekkie bo jeżdże typowo xc bez skoków chyba że jakiś mały uskok w terenie , i koło musi być w miare odporne na centre . (wiem że zaraz ktoś powie "tak to tylko w erze" :D ale bez przesady napiszcie co polecacie i zoabczymy przedział cenowy hmm powiedzmy od 100 do 350zł może troche więcej jakby coś naprawdę warte tej ceny było .

 

jeszcze wpadł mi do głowi jeden chyba głupi pomysł;) , kupić takie coś http://www.allegro.pl/item118318686_kolo_2...bkozamykac.html i jeżdzić puki sie nie rozpadnie, ile takie coś może wytrzymać bo jest lekkie jeżeli ta waga jest prawidzwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie odpisuje hmm wykombinowałem sam takie coś oceńcie :

 

obręcz http://www.allegro.pl/item118899101_nowe_o...czarna_28_.html

lub http://www.allegro.pl/item118898950_nowe_o...rebrna_26_.html

 

szprychy http://www.allegro.pl/item118821859__nowe_...ion_260mm_.html

widziałem też jakieś DT swiss Competition ale droższe nie wiem czy warto ?

 

piasta http://www.allegro.pl/item118916578_piasta...a_32h_nowa.html

lub http://www.allegro.pl/item119318126_nowa_p...uper_cena_.html

i najlepsze ale najdroższe http://www.allegro.pl/item119318019_nowa_p...uper_cena_.html

 

Nie wiem czy to co podałem to nie jakiś złom bo sie tak nie znam jak wy :) , ale jeszcze pytanie jedno czy warto kupować piaste z mocowaniem na tarczówki jak przez najbliższe 3 lata jestem pewny że będe jeździł na v-kach , jednak takie mocowanie troche waży:P

 

Jest ktoś na tym forum ?? czkeam na odpowiedzi i nic :) jeszcze jedno czy jest piasta novatec na 4 maszynach bez mocowania na tarcze ? bo m te tercze nie potrzbne a swoje waży

 

ej jest tu ktoś?? niby największoe forum o rowerach w polsce a już 2 dzień mi nikt nie odpowiada :034:

a jeszcze coś mi sie przypomniało jak jest różnica miedzy 32 a 36 szprych ? co lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Moja sugestia jest taka: jesli chcesz kupic piaste to kup sobie novateca, szprychy dt champion, obrecz mavica 317. Ja mam taki zestaw ważę 82kg, i jeżdźę na tym od 2 sezonów mam przebieg 10kkm i jak na razie piasta nie ma żadnych luzów :D . Centrowałem koła 2 razy(można powiedzieć że podciagałem szprychy :030: ) przed każdym sezonem. Waga piasty to 424gr, szprych 229gr, obreczy 441gr z opaska michelina koło mi ważu 1105gr. Chyba, że masz wiecej kasy to weż szprychy dt compettion i obrecz 517. A jeszcze jak Ci starczy kasy piaste xt lub xtr-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie potrzebuje sprzętu tak wysokiej klasy żeby myśleć o xtr , xt to maksimum moich możliwości i potrzeb też :D , co do obręczy 517 też dla mnie za wysoka pułka , a mavic 317 hmm w sumie fajna ale czym sie różni od alexrimx ace 18 która jest lżejsza i tańsza , a i jeszcze wciąż nie wime czy 32 czy 36 szprych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym sie różni na pewno marka :D . Nie jeździłem na alexrims ace 18 więc nie mam porównania co do mavica.

Może trwałością, ale nie jestem pewien na 100% więc nie wprowadzam w bład.

Jeśli ważysz wiecej niż 90kg weź 36, jeśli mniej kup 32. Ja mam 32. Kółka są nieco lżejsze :lol: !!!

A co do piast to się musisz zdecydować czy chcesz na maszynach czy na kuleczkach bo xt jest na kuleczkach a nie na maszynach!!! Xt jest lżejsze o jakies 30 do 40 gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waże 75 kg więc spokojnie myśle te 32 szprychy (zawsze to 4 szprychy taniej :lol: ) a tak na poważnie to teraz jeszcze tylko co do piasty nie jestem pewmny bo na początku myślałem nad tym novateckiem ale nie chce żadnych mocować na tarczówki a bez tego mocowania były tylko na 2 maszynowych a te na 4 maszynowych były z mocowaniem na tarcze :| , więc pozostaje mi xt bez mocowania na tarcze.Chyba że znacie jakieś piasty na 4 maszynach bez mocowania na tarcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tobie wystarcza to mi tymbardziej powinna wystarczyć :) no to co powiesz na takie rozwiązania :

1 tańsze : waga

-obręcz alexrimx ace18 64zł 449.00g.

-piasta novatec 32H 75zł 394.00g.

-szprychy dt champion 30zł 449.00g.

-nyple aluminiowe 16zł 11.00g.

całość 185zł , waga 1303 g

 

2 droższe

-obręcz mavic XM317 85zł 495.00g.

-piasta piasta deore xt 177zł 369.00g.

-szprychy dt compettion 64zł 212.00g.

-nyple aluminiowe 16zł 11.00g.

całość 342zł , waga 1087 g

 

Czyli za 216 gramów trzeba dopłacić 157 zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piasta XT jest ciezsza od novateca. Nie wazy 360g tylko 460g. Jeśli chcesz lekko i mozliwie tanio to:

-obręcz ace 18 449g

-piasta novatec na 2 łożyskach 405g

-szprychy dt competition ~ 200g

-nylpe alu 11g

 

całośc ~1065g :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie znalazłem ze XT wazy bez zacisku 370g zacisk wazy 60g. Czyli jednak to Novatec jest ciezszy bo ~390g to waga bez zacisku. Sorry za wprowadzenie w błąd.

Poza tym obliczyłem ze różnica w wadze na jednym kole (32 szprychy) między DT Copmpetitiom a Champion to 30g. Chyba to 30g nie warte wydawania 80gr wiecej na sztuce :033:

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opłaca sie dołożyć, obydwie szprychy są wykonane z kutego aluminium, jedyna różnica to to, że DT Competition są cieniowane, czyli tym samym o jakiś mały % ich wytrzymałość jest mniejsza od nie cieniowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...