Ermac20 Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 Witam, w rowerze Giant Talon RC LTD mam hamulce hydrauliczne Shimano Deore. Z przodu tarcza 180mm, a z tyłu 160mm. Czy jest sens i czy warto wymienić te tarcze na XT albo nawet XTR? Cytuj
djzatorze Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 Moim zdaniem nie. O wiele większą różnice zrobią porządne klocki. Tarcze z aluminiowym pająkiem przydają się na bardzo długich zjazdach - dłużej zejdzie zanim tarcza zacznie śmierdzieć z przegrzania Cytuj
Ermac20 Napisano 6 Sierpnia 2015 Autor Napisano 6 Sierpnia 2015 A czy taka tarcza XT albo XTR będzie sztywniejsza od takiej którą mam? Cytuj
djzatorze Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 Tak. Ale będzie to odczuwalne tylko przy dłuższych hamowaniach, kiedy to może się coś odkształcić pod wpływem temperatury. Cytuj
jasinski21444 Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 I przedewszystkim w szybkich zakrętach - tarcza nie będzie wtedy dzwonić Cytuj
Ermac20 Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Napisano 7 Sierpnia 2015 O... właśnie do tego dążyłem w tym poście, bo właśnie tak mam, że kiedy wchodzę szybko w zakręt to tarcza dzwoni o zacisk a ja białej gorączki dostaje. Którą zatem wybrać? XT czy XTR? Mam mocowaną na 6 śrub 180mm. Cytuj
jasinski21444 Napisano 7 Sierpnia 2015 Napisano 7 Sierpnia 2015 XT , xtra nie ma mocowanego na 6 śrub Cytuj
beskid Napisano 7 Sierpnia 2015 Napisano 7 Sierpnia 2015 O... właśnie do tego dążyłem w tym poście, bo właśnie tak mam, że kiedy wchodzę szybko w zakręt to tarcza dzwoni o zacisk a ja białej gorączki dostaje. Którą zatem wybrać? XT czy XTR? Mam mocowaną na 6 śrub 180mm. To, że dzwoni to też wina być może twojej wagi, wiotkości widła i tego, że ten Fox nie ma sztywnej osi. Możesz kupić dowolną tarczę Shimano na pająku ale nie koniecznie zjawisko musi zostać w 100% wyeliminowane. Cytuj
Ermac20 Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Napisano 7 Sierpnia 2015 No właśnie ja zdaje sobie sprawę że wina leży po stronie mocowania koła do amortyzatora i przy okazji chciałem zapytać czy da się tam zamontować sztywną oś, lub coś innego co usztywni koło? Może piastę inną? Cytuj
inTro84 Napisano 7 Sierpnia 2015 Napisano 7 Sierpnia 2015 U mnie "problem" z dzwoniącą tarczą rozwiązała zamiana standardowego zacisku 5 mm na 9 mm thru botl. Cytuj
Ermac20 Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Napisano 7 Sierpnia 2015 słyszałem o tym ale nie orientuje się co należy wymienić. Całą piastę? może jakieś propozycje? Będę wdzięczny... Cytuj
inTro84 Napisano 7 Sierpnia 2015 Napisano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) Ja dokonałem zmiany przy okazji budowy nowych kół. Piastę wiozłem DT 350 pod sztywną oś 15 mm i zamówiłem adapter pod thru bolt. Rozwiązanie na tyle przyszłościowe, że można zmienić kiedyś amortyzator na wersję ze sztywną osią i piasta będzie kompatybilna. Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez inTro84 Cytuj
Ermac20 Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Napisano 7 Sierpnia 2015 Masz może jakieś linki do tego adaptera bo w ogóle się nie orientuje o co chodzi... Cytuj
inTro84 Napisano 7 Sierpnia 2015 Napisano 7 Sierpnia 2015 Odnośnie adaptera możesz skontaktować się z forumowiczem @daveo. On składał mi koła i wykonał adapter. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.