gtb Napisano 5 Sierpnia 2015 Napisano 5 Sierpnia 2015 Mam Rebe RL 2012 i od pewnego czasu zauważyłem dziwną przypadłość blokady skoku - po zaciągnięciu manetki na kierownicy i ponownym je spuszczeniu blokada nie odbija ( muszę ją ręcznie podciągnąć ). Co ciekawe dzieje się to jak jest ciepło tak od 20 stopni w górę , ostatnio jak było chłodno ( około 14 stopni ) to blokada działała bez zarzutu. Jeśli wymaga to rozbierania amora to polećcie jakiś dobry serwis który to może rozebrać i przy okazji przeserwisować - ale taki który załatwi to wysyłkowo - mieszakam na zadupiu gdzie wszędzie daleko. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 5 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 5 Sierpnia 2015 Typowe objawy ... najłatwiej będzie naciągnąć sprężynę. Cytuj
GajekL Napisano 5 Sierpnia 2015 Napisano 5 Sierpnia 2015 najłatwiej będzie naciągnąć sprężynę Naciagnalem sprezyne o jeden obrot i tez czasem lubi nie odbic Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 5 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 5 Sierpnia 2015 No to może wyczyść i nasmaruj Ale tłumik lubi sie zassać i tyle. należy "zawachlować" ramą, czyli ugiąć widelec, natychmiast odbije. Cytuj
cyklista Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 Nie wiem jak w nowszych rocznikach, ale w starszych problem leżał po stronie manetki blokady skoku. Delikatne pod szlifowanie obejmy od strony dźwigni rozwiązywało problem. Sam to przerabiałem i po delikatnej korekcie nie miałem już problemów z wyłączeniem blokady. Cytuj
GajekL Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 No to może wyczyść i nasmaruj Trafna uwaga lecz nie pomaga! Cytuj
vpablov Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 Znana przypadłość Reby, po zwolnieniu blokady pociągnij kierownicę delikatnie do góry, lub podczas zwalniania blokady nie wywieraj nacisku na kierę. Cytuj
djzatorze Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 https://plus.google.com/photos/106387281512330598851/albums/5976303958071625409/5976304577270781762?banner=pwa&pid=5976304577270781762&oid=106387281512330598851 Podlinkowane niegdyś przez kol. Maniaka, na zdjęciu rozebrany tłumik MC i problematyczna sprężyna. Trzeba ją zamocować skręcając ją o 1 obrót, żeby mocniej odkręcała sie z powrotem. do tego warto wyczyścić ślizg pod pokrętłem trzymającym linkę Cytuj
gtb Napisano 6 Sierpnia 2015 Autor Napisano 6 Sierpnia 2015 Trochę się uspokoiłem , bo już myślałem że to coś poważniejszego. Czy jazda z tym może powodować jakieś dalsze następstwa ( mam na myśli nie używanie blokady ) - nie chciałbym zostać bez rowery w najbliższych 3-4 tygodniach ? Chętnie też namiary na dobre serwisy , które wysyłkowo by to naprawiły i przeserwisowały - wspomniana wcześnie Harfa krzyknęła za serwis 390 zł co wydaje mi się trochę przesadzone biorą pod uwagę cen nowego około 1500 zł. Cytuj
topol Napisano 6 Sierpnia 2015 Napisano 6 Sierpnia 2015 Mi pomaga dbałość by mechanizm blokady był czysty. I z tym musze źyć.Całe szczęście,źe to rower zapasowy. Dziś bym wybrał blokade na koronie/goleni. Mniej upierdliwy. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 6 Sierpnia 2015 Mod Team Napisano 6 Sierpnia 2015 No mi pomogło zeszlifowanie obejmy o 0.5mm pisałem o tym już parę lat temu. Ale i tak lubił sie zassać. Cytuj
Shah Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 (edytowane) Znana przypadłość Reby, po zwolnieniu blokady pociągnij kierownicę delikatnie do góry, lub podczas zwalniania blokady nie wywieraj nacisku na kierę. Ja mam właśnie taki przypadek. Nawet zrobiłem serwis i dalej to samo. Ale widzę, że to norma więc będę z tym żył Edytowane 22 Września 2015 przez Shah Cytuj
vpablov Napisano 22 Września 2015 Napisano 22 Września 2015 kwestia przyzwyczajenia, choć taka niedoróba nie powinna wyjść z fabryki Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.