Nameful Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Witam. Miałem pewien głupi wypadek, a mianowicie wsadziłem nogę do koła podczas jazdy i połamały się dwie szprychy w tylnym kole, a więc postanowiłem wstawić koło z mojego innego roweru. Wszystko ładnie przełożyłem, wyczyściłem, rower jeździ jak należy, ale jest jeden problem.. Zamontowałem hamulec i nie działa jak powinien, tzn. jak nacisnę rączkę hamowania i klocki zaczną ocierać o koło to ani rączka ani szczęka hamulca nie powraca do poprzedniego stanu. Jakby to inaczej określić, hamulec nie jest taki "sprężysty" jak powinien być. Moje pytanie jest następujące, czy powinienem coś wyregulować? Może coś źle przykręciłem.. Jestem zupełnie zielony w tym temacie, a hamulce są nowiutkie bo przerzuciłem się z tarczowych kilka miesięcy temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek_K Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Klocki nie mają rantu, który blokuje się na feldze? Klocki nie blokują się na oponie (jak ociera to oponę zniszczy przy okazji)? Jaki jest stan linek i pancerzy? Linka sunie gładko przez pancerz czy ma jakieś przycinki? Sprężyna ramienia hamulca prawidłowo zamontowana? Przy piwocie zazwyczaj są 3 otworki w które powinna być zamontowana końcówka sprężyny. Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez Leszek_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nameful Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Klocki nie blokują się, tylko szczęka (albo szczęki) hamulca nie odskakują do swojego pierwotnego ustawienia. Hamulce działały jeszcze 2 dni temu, przestały działać jak je rozłozyłem i złożyłem z powrotem, więc coś nie tak zrobiłem, ale nie wiem co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek_K Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Edytowałem poprzedniego posta - dopisek o sprężynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nameful Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Chodzi o tą sprężynę? Miałem z nią trochę problemu bo nie wiedziałem jak ją zamontować, ale po jakimś czasie załapałem o co chodzi i po zamontowaniu ona też nie zachowuje się jak sprężyna w innych hamulcach które mam. Jest za luźna i nie odskakuje w swoje miejsce jak ją przesunę palcem. Co powinienem zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek_K Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 W momencie gdy zakładasz ramię na piwot, dolna część sprężyny (wystający pręcik równoległy do piwota) powinna trafić w jeden z otworów od tego zależy siła napięcia sprężyny. Musisz sprawdzić w którym otworze będzie odpowiednio działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nameful Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 O jakich otworach mówisz? Gdzie te otwory są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 (edytowane) Jak zdejmiesz ramie z piwotu to obok piwotu są dziurki. Edytowane 5 Sierpnia 2015 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek_K Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 (edytowane) U mnie piwoty wykręcone, bo założyłem tarczówki, ale otwory na zdjęciu widać. Edytowane 5 Sierpnia 2015 przez Leszek_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinBB Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Skoro ramie v-ki nie było ruszane,to jedynie śrubka od napinania sprężyny mogła się zluzować albo wypaść,co dość często się zdarzało w kiepskich v-kach; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nameful Napisano 5 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Tylko że tam jest tylko jeden otwór Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek_K Napisano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 (edytowane) Pręcik (pkt nr 1 na zdjęciu) idzie w otworek. Sprężyna powinna być po odpowiedniej stronie zaznaczonego na zdjęciu jako pkt 2 wypustu. Możesz próbować z wyczuciem dogiąć sprężynę, ale najpierw sprawdź śrubkę o której pisał marcinBB. Edytowane 5 Sierpnia 2015 przez Leszek_K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.