Skocz do zawartości

[kierownica] wielopozycyjna, tzw. ósemka


0radek0

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o radę osoby które używają lub używały takiej lub podobnej kiery.

Dostępnych jest ledwie kilka modeli. Zastanawiam się nad dwiema:

Promax: http://allegro.pl/kierownica-rowerowa-promax-multipozycyjna-alu-i5175303210.html

Zoom: http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kierownice-rowerowe/miejskie-trekkingowe/p,kierownica-mtb-al-181-czarna-zoom,167029.html

Ktoś coś doradzi? Co lepsze? Jakie chwyty do takiej kiery polecacie?

Z góry dzięki za wszelkie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcę uzyskać /myślałem że to oczywiste/; możliwość chwytania kiery w różnych miejscach, a co za tym idzie zmianę obciążenia i odpoczynek dla dłoni i nadgarstków przy dłuższej jeździe, możliwe że zależy mi też na opcji "położenia się" nie wiem nie jeździłem  na takiej dopiero się wdrażam.

Pozycja... - nad tym dopiero pracuję. Pracuję też nad rowerem dostosowując do swoich wyobrażeń, a być może i potrzeb ;)

Między innymi przez poszukiwanie odpowiadającej mi kierownicy.

 

Kiera którą podałeś ma najgorsze foto jakie można było zrobić, do tego nie łatwo znaleźć inne, więc nie jestem w stanie nic o niej powiedzieć, poza tym że jest nieznacznie cięższa = gorsza ;)

Wolałbym potrzymać X-ACT HORNBAR, na foto coś widać, ale ten jest droższy, a ponieważ /prawdopodobnie/ będę potrzebował 4 szt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazane przez Ciebie kierownice skracają dość mocno dystans więc pozycja się zmienia. Aby zachować optymalną pozycję, jeśli taką już miałeś, to musiałbyś ustawienie skorygować dłuższym mostkiem.

Przy wyborze części nie patrzę na masę i cenę gdy priorytetem jest wygoda.

 

I zapomnij o stosowaniu tej kierownicy jako namiastki lemondki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem totalnym laikiem, przez ostatnie lata jeździłem wprawdzie codziennie, ale wyłącznie po mieście i na niewielkich dystansach. Obecnie "się sposobię" ;)

Mostek mam regulowany na zacisk  -  z przestawianiem nie ma najmniejszego problemu.

Interesuje mnie wyłącznie wygoda, komfort i dobre samopoczucie, z wyłączeniem wszelkiej fachowości i jedynie słusznych rozwiązań, w tym prawidłowych pozycji. Zwłaszcza że najbardziej lubię jeździć w 90' i do takiej pozycji się sposobię - a jak będę jeździł to się okaże. Zgadzam się że nie ma co oszczędzać, jednak jakieś tam ograniczenia każdy ma, a ja dodatkowo prawie wszystko kupuję razy cztery.

 

Od osób które na takiej kierze pomykają wiem że można się na nie położyć i że czasem się ta opcja przydaje.

 

 

robertrobert1 rzuciłem okiem na Twoją imponującą galerię i jestem pod wrażeniem, chyba nawet trochę zazdroszczę ;) Powoli zmierzam w taką właśnie stronę, ale chcę do takiego jeżdżenia dojść i chcę to zrobić po swojemu. Prostą kierę mam, z rogami jeździłem, a teraz chcę spróbować "8". Powiedz szczerze jeździłeś z taką kierą? Dlaczego zamieniłeś na rogi?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś z tego tematu Ci się przyda

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/178400-klamki-manetki-a-ich-pozycja-na-kierownicy-wielofunkcyjnej/

 

Z taką kierownicą zalet jest sporo, ale jest i wada którą ja starałem się wyeliminować.

 

Czyli - dłonie/ręce a hamulce, bo trzymając kierownicę w różnych pozycjach wyjdzie nam taka ze mamy naprawdę daleko do hamulców.

 

Co do chwytów to te pokazane prze zemnie na ostatniej fotce sprawdziły mi się wyśmienicie..

 

jka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jestem totalnym laikiem, przez ostatnie lata jeździłem wprawdzie codziennie, ale wyłącznie po mieście i na niewielkich dystansach. Obecnie "się sposobię" ;)

Mostek mam regulowany na zacisk - z przestawianiem nie ma najmniejszego problemu.

Interesuje mnie wyłącznie wygoda, komfort i dobre samopoczucie, z wyłączeniem wszelkiej fachowości i jedynie słusznych rozwiązań, w tym prawidłowych pozycji. Zwłaszcza że najbardziej lubię jeździć w 90' i do takiej pozycji się sposobię - a jak będę jeździł to się okaże. Zgadzam się że nie ma co oszczędzać, jednak jakieś tam ograniczenia każdy ma, a ja dodatkowo prawie wszystko kupuję razy cztery.

 

Od osób które na takiej kierze pomykają wiem że można się na nie położyć i że czasem się ta opcja przydaje.

 

robertrobert1 rzuciłem okiem na Twoją imponującą galerię i jestem pod wrażeniem, chyba nawet trochę zazdroszczę ;) Powoli zmierzam w taką właśnie stronę, ale chcę do takiego jeżdżenia dojść i chcę to zrobić po swojemu. Prostą kierę mam, z rogami jeździłem, a teraz chcę spróbować "8". Powiedz szczerze jeździłeś z taką kierą? Dlaczego zamieniłeś na rogi?

Na ósemce nie jeździłem długodystansowo tylko od czasu do czasu ... żonie i córce sprawiłem takie kierownice i mając porównanie do kierownic prostych jak do tej pory nie narzekają. ;-)

Osobiście uwielbiam rogi i co najwyżej lemondkę. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja dodatkowo prawie wszystko kupuję razy cztery

Z czystej ciekawości pytam. Masz 4 identyczne rowery, czy uszczęśliwiasz rodzinę? ;)

 

Ja proponuję najpierw pojeździć dłuższe dystanse z tym co masz i obserwować co jest nie tak, jakich pozycji rąk brakuje. Jak już mniej więcej będziesz wiedział, to wtedy dobierać sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zekker kupiłem cztery rowerki dla całej rodziny. Na siłę nie uszczęśliwiam, mamy rowery "od zawsze" i wszyscy jeżdżą. Ale od dawna przymierzałem się do nowego, składanego sprzętu, była okazja, zaryzykowałem, jak na razie nie żałuję.     Na razie kiera czeka na swoją kolej - trafiłem na promocje sakw Sport Arsenal  :icon_cool:

Obiecuje że jak już będzie o czym to napisze. Nie tylko mnie dziwi że mało kto z taką jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to sprzęt nietypowy i w domyśle dedykowany do dalszej turystyki, która u nas nadal słabo rozwinięta (zarówno infrastruktura jak i sami rowerzyści). Jakbyś pojeździł po trasach w Niemczech czy Francji, to pewnie widziałbyś o wiele więcej.

 

Osobiście jakoś nie podchodzi mi taki typ kierownicy. Miałem okazję jeździć z typowymi rogami z przełomu wieku i jakieś takie wielkie to było, a górny chwyt tak nie do końca wiadomo do czego ;)

Na co dzień jeżdżę z prostymi kierownicami i krótkimi rogami. W planach rozmnożenie rowerów i baranek w jednym z nich, który też oferuje różne chwyty, ale raczej ze sportowym zacięciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zamontować można, ale tylko na końcowym prostym odcinku, przez zagięcia manetka nie przejdzie. i teraz albo płaskim do wewnątrz i kable mogą się trochę blokować/utrudniać skręcanie, albo montaż w drugą stronę i wtedy niewygodny chwyt zewnętrzną stroną dłoni. Próbowałem okręcić manetkę takim chwytem przy złamanej ręce - udało się przerzucić dwa biegi i więcej nie miałem siły. Pełnosprawna osoba może mieć więcej możliwości, ale sam komfort użytkowania będzie podobny. W ogóle dziwię się że ludzie montują te kierownice przerwą do tyłu zamiast do przodu (gdzie nawet na materiałach producenta producenta jest odwrotnie, lub kształt kierownicy tego nie uzasadnia). Kolejna rzecz która mnie zastanawia, to w jakim celu przeciętnej budowy osoba montuje mulitpozycyjną kierownicę, albo rogi o rozstawie 600+, Taka kierownica powinna być około szerokości barków (rogi) lub minimalnie szersza (pod rekreację). Wszystko inne to unieszczęśliwianie się pod pozorem komfortu. Spróbujcie objąć stół - jak długo w takiej pozycji wytrzymacie? Szeroki chwyt jest tak samo wygodny przy dłuższej jeździe jak obejmowanie stołu. Pogooglowałem szukająć rozmiarów i bardziej należało by szukać ósemki o szerokości 560 niż 600 mm Cała aerodynamika na rowerze polega nie na skuleniu się w dół, a na zrobieniu z siebie jak najwęższego obiektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...