Skocz do zawartości

[Opony] Proszę o pomoc w wyborze opon


henry123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Sparwa jest taka - ojciec dał mi zlecenie żebym mu kupił w necie komplet opon do roweru Kettler.

 

Obecnie ma załozone :

- przód : stara i spękana Continental Town+Country 26x2.125..... 57-559

- tył : Chińczyk MAXXIS MTB (terenowa) 26x2.10 też już jest popękana na bokach.

- ojciec waży około 100kg :)

 

Jako że jestem trochę zielony z wyborem firm i rozmiarów to chciałem się Was poradzić, ojciec będzie jeździł głównie po aslafcie, ścieżki, jeśli teren to tylko drogi utwardzone - więc raczej opony z niskim oporem toczenia/typowo na asfalt - wstępnie myslałem aby wziąć te continental Town+Country x 2 sztuki za około 60-70zł szt. - czy to optymalny wybór? czy może zaproponujecie coś innego w cenie własńie do 50/70zł max. za sztukę?

 

http://bikeboys.pl/opona-continental-town-country-26x2-10.html

 

ps. i co z tym rozmiarem etrto, bo stara ma 57-559, a z podanego linka ma 54- 559 ma to jakieś znaczenie?

 

pozdrawiam


A może ten model Race King? :

http://rowerek.pl/Products/Show/219375/Opona_Continental_Race_King_26_x_2_2_drutowka

 

lub na przód i tył inną? np. Race King i Town&Country? co myślicie?


Ogólnie pisząc mają być to opony do spokojnej jazdy głównie po asfalcie i drogach gruntowych utwardzonych, w miarę trwałe, dobre jakościowo i w przystępnej cenie - czy te Race King 26x2.2 spokojnie stykną? warto dopłacać do tych Conti Town&Country? bedzię duzo lżejsza jazda i lepszy komfort na TC?


Podpowie/doradzi ktoś?

Napisano

 

 

co z tym rozmiarem etrto, bo stara ma 57-559, a z podanego linka ma 54- 559 ma to jakieś znaczenie?
Ta nowa jest o szalone 3 mm węższa ;) Generalnie nie wiem, czy nie wystarczą tu opony 26x1,75, ale to już zależy od tego, jak ważny jest komfort (szersza będzie wygodniejsza, węższa będzie szybsza).
Napisano

 

- tył : Chińczyk MAXXIS MTB (terenowa) 26x2.10 też już jest popękana na bokach.

 

 

Maxxis to jeden z czolowych producentów opon :)

 

Do opisanych zastosowań bardziej pasuje T&C niz RK

Ewentualnie marathon od schwalba - tą drogą bym szedł

Napisano

Dzięki za info - komfort też się liczy - ojciec jeździ spokojnie...., to jeszcze doradźcie co do modelu opon z tych dwóch CONTI co podałem (ewentualnie inny model lub innej firmy).... znalazłem te Race KIng 26x2.20 (ewentualnie 26x2.00 - ale gdzieś czytałem opinie że te 2.20 są lepszy/wygodniejsze) w sklepie internetowym za 39zł, będą ok na asfalt wzgędem Town&Country?

Chodzi o to w miarę żeby były w miarę trwałe, dobre jakościowo, z niskim oporem toczenia na asfalt, twarde drogi gruntowe (ojciec nie będzie jeżdził po żadnym trudnym terenie, ani błocie itp.) i w przystępnej cenie do 50/60zł.


Maxxis to jeden z czolowych producentów opon :)

 

Do opisanych zastosowań bardziej pasuje T&C niz RK

Ewentualnie marathon od schwalba - tą drogą bym szedł

Czyli co RK bardziej pasują w teren niż na asfalt/drogi gruntowe utwardzone - słabo się będzie trzymać, będą duże opory toczenia? SCHWALBE MARATHON odpadają , bo prawei 80zł za sztukę.

Napisano

RK to (wg. producenta) bieżnik przeznaczony na trasy pucharu swiata xc oraz maratony mtb = ojciec nie odczuje żadnej z zalet tej opony, za to wszelkie wady już tak  (opory toczenia, szum itd)

Do tego RK w najtańszej wersji to szmata o papierowych sciankach z mieszanka nie za bardzo wiadomo stworzoną do czego, która na asfalcie padnie pewnie przy około 2kkm przebiegu.

 

Chyba już bym wolał wormdrive od maxisa 26x1.9 -  sumie porownywalne jakościowo do rk, tylko bieżnik lepszy pod wymagania z pierwszego postu.

Napisano

Czyli np. taki opis  RK nalezy traktować z przymrużeniem oka? :

 

http://tomek-mtb.blogspot.com/2012/05/continental-race-king.html

 

"Twarde nawierzchnie - ogólnie rzecz biorąc Race King jest bardzo szybką oponą z gęstym bieżnikiem, który tworzą lekko wystające trójkąty poukładane pod różnymi kątami. Na wszystkich twardych nawierzchniach typu asfalt, drogi gruntowe, szutry, opony "idą jak burza". Toczą się bardzo lekko i cicho, dobrze trzymają w szybkich zakrętach."

 

"Twarde nawierzchnie - ogólnie rzecz biorąc Race King jest bardzo szybką oponą z gęstym bieżnikiem, który tworzą lekko wystające trójkąty poukładane pod różnymi kątami. Na wszystkich twardych nawierzchniach typu asfalt, drogi gruntowe, szutry, opony "idą jak burza". Toczą się bardzo lekko i cicho, dobrze trzymają w szybkich zakrętach."

 

Ale faktycznie może te obecenie produkowane są już gorsze jakościowo, bo tam są komentarze z lat wcześniejszych....

Napisano

1. rk masz w cenie od 40 do ponad 200 na blogu opisywana jest supersonic, czyli taka za 200/sztukę

2. na podlinkowanym blogu kolega testował w zastosowaniu mtb

 

Napisano

Marathony może i trwałe ale cięźkie strasznie.

W jednym rowerze mam Maxxis Tomahawk - kupiłem w ciemno ale są super po mieście.

Ja zamówiłem Race King do jazdy po twardym/suchym w wersji zwijanej 90zl/szt i zobaczymy czy się nadają.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...