henry123 Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Witam wszystkich, Sparwa jest taka - ojciec dał mi zlecenie żebym mu kupił w necie komplet opon do roweru Kettler. Obecnie ma załozone : - przód : stara i spękana Continental Town+Country 26x2.125..... 57-559 - tył : Chińczyk MAXXIS MTB (terenowa) 26x2.10 też już jest popękana na bokach. - ojciec waży około 100kg Jako że jestem trochę zielony z wyborem firm i rozmiarów to chciałem się Was poradzić, ojciec będzie jeździł głównie po aslafcie, ścieżki, jeśli teren to tylko drogi utwardzone - więc raczej opony z niskim oporem toczenia/typowo na asfalt - wstępnie myslałem aby wziąć te continental Town+Country x 2 sztuki za około 60-70zł szt. - czy to optymalny wybór? czy może zaproponujecie coś innego w cenie własńie do 50/70zł max. za sztukę? http://bikeboys.pl/opona-continental-town-country-26x2-10.html ps. i co z tym rozmiarem etrto, bo stara ma 57-559, a z podanego linka ma 54- 559 ma to jakieś znaczenie? pozdrawiam A może ten model Race King? : http://rowerek.pl/Products/Show/219375/Opona_Continental_Race_King_26_x_2_2_drutowka lub na przód i tył inną? np. Race King i Town&Country? co myślicie? Ogólnie pisząc mają być to opony do spokojnej jazdy głównie po asfalcie i drogach gruntowych utwardzonych, w miarę trwałe, dobre jakościowo i w przystępnej cenie - czy te Race King 26x2.2 spokojnie stykną? warto dopłacać do tych Conti Town&Country? bedzię duzo lżejsza jazda i lepszy komfort na TC? Podpowie/doradzi ktoś?
Shiryu Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 co z tym rozmiarem etrto, bo stara ma 57-559, a z podanego linka ma 54- 559 ma to jakieś znaczenie? Ta nowa jest o szalone 3 mm węższa Generalnie nie wiem, czy nie wystarczą tu opony 26x1,75, ale to już zależy od tego, jak ważny jest komfort (szersza będzie wygodniejsza, węższa będzie szybsza).
radziuGD Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 - tył : Chińczyk MAXXIS MTB (terenowa) 26x2.10 też już jest popękana na bokach. Maxxis to jeden z czolowych producentów opon Do opisanych zastosowań bardziej pasuje T&C niz RK Ewentualnie marathon od schwalba - tą drogą bym szedł
henry123 Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Napisano 4 Sierpnia 2015 Dzięki za info - komfort też się liczy - ojciec jeździ spokojnie...., to jeszcze doradźcie co do modelu opon z tych dwóch CONTI co podałem (ewentualnie inny model lub innej firmy).... znalazłem te Race KIng 26x2.20 (ewentualnie 26x2.00 - ale gdzieś czytałem opinie że te 2.20 są lepszy/wygodniejsze) w sklepie internetowym za 39zł, będą ok na asfalt wzgędem Town&Country? Chodzi o to w miarę żeby były w miarę trwałe, dobre jakościowo, z niskim oporem toczenia na asfalt, twarde drogi gruntowe (ojciec nie będzie jeżdził po żadnym trudnym terenie, ani błocie itp.) i w przystępnej cenie do 50/60zł. Maxxis to jeden z czolowych producentów opon Do opisanych zastosowań bardziej pasuje T&C niz RK Ewentualnie marathon od schwalba - tą drogą bym szedł Czyli co RK bardziej pasują w teren niż na asfalt/drogi gruntowe utwardzone - słabo się będzie trzymać, będą duże opory toczenia? SCHWALBE MARATHON odpadają , bo prawei 80zł za sztukę.
radziuGD Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 RK to (wg. producenta) bieżnik przeznaczony na trasy pucharu swiata xc oraz maratony mtb = ojciec nie odczuje żadnej z zalet tej opony, za to wszelkie wady już tak (opory toczenia, szum itd) Do tego RK w najtańszej wersji to szmata o papierowych sciankach z mieszanka nie za bardzo wiadomo stworzoną do czego, która na asfalcie padnie pewnie przy około 2kkm przebiegu. Chyba już bym wolał wormdrive od maxisa 26x1.9 - sumie porownywalne jakościowo do rk, tylko bieżnik lepszy pod wymagania z pierwszego postu.
henry123 Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Napisano 4 Sierpnia 2015 Czyli np. taki opis RK nalezy traktować z przymrużeniem oka? : http://tomek-mtb.blogspot.com/2012/05/continental-race-king.html "Twarde nawierzchnie - ogólnie rzecz biorąc Race King jest bardzo szybką oponą z gęstym bieżnikiem, który tworzą lekko wystające trójkąty poukładane pod różnymi kątami. Na wszystkich twardych nawierzchniach typu asfalt, drogi gruntowe, szutry, opony "idą jak burza". Toczą się bardzo lekko i cicho, dobrze trzymają w szybkich zakrętach." "Twarde nawierzchnie - ogólnie rzecz biorąc Race King jest bardzo szybką oponą z gęstym bieżnikiem, który tworzą lekko wystające trójkąty poukładane pod różnymi kątami. Na wszystkich twardych nawierzchniach typu asfalt, drogi gruntowe, szutry, opony "idą jak burza". Toczą się bardzo lekko i cicho, dobrze trzymają w szybkich zakrętach." Ale faktycznie może te obecenie produkowane są już gorsze jakościowo, bo tam są komentarze z lat wcześniejszych....
radziuGD Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 1. rk masz w cenie od 40 do ponad 200 na blogu opisywana jest supersonic, czyli taka za 200/sztukę 2. na podlinkowanym blogu kolega testował w zastosowaniu mtb
scirocco Napisano 5 Sierpnia 2015 Napisano 5 Sierpnia 2015 Marathony może i trwałe ale cięźkie strasznie. W jednym rowerze mam Maxxis Tomahawk - kupiłem w ciemno ale są super po mieście. Ja zamówiłem Race King do jazdy po twardym/suchym w wersji zwijanej 90zl/szt i zobaczymy czy się nadają.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.