Zhan Napisano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2015 Witam, Od niedawna jestem posiadaczem Scotta Geniusa z damperem LCR. Od czasu kupna jeździłem na rowerze i poza tym, że amortyzator był bardzo miękki wszystko było ok. Po zaopatrzeniu się w pompkę z nanometrem okazało się, że komora dodatnia ma zbyt niskie ciśnienie do mojej wagi. Po dopompowaniu do właściwej wartości amortyzator nieco się usztywnił i pracuje poprawnie ale w czasie pracy (zarówno przy naprężaniu jak i przy powrocie) słychać dźwięk przypominający przesuwanie paznokciem po płycie winylowej. Ponadto zauważyłem, że kiedy komora ujemna jest pusta a dodatnia napompowana słychać skwierczenie jakby ulatniającego się powietrza z okolic dźwigni blokady. Kiedy napompuje komorę ujemną efekt ten znika. W związku z tym zwracam się z pytaniem do bardziej doświadczonych kolegów, można z tymi dolegliwościami jeździć czy lepiej go rozebrać? Poprzedni właściciel twierdził, że serwis robiony był rok temu, rower używany w mieście. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 serwisowałem kilka razy takie dampery i na pewno nie jest to charakterystyczne dla jego pracy wiec proponował bym serwis. Powiedz jeszcze czy działają pozostałe regulacje tj. blokada, tłumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zhan Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Blokada działa, natomiast mam wrażenie, że tłumienie nie działa. Bujając rowerem w skrajnych położeniach pokrętła tłumienia nie czuję różnicy. Czy można gdzieś kupić zestaw uszczelek do tego dampera? Jak już go rozbiorę to pewnie przydałoby się mieć pod ręką nowy komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bender999 Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 proponowałbym kontakt z dystrybutorem może mają jeszcze jakieś zestawy naprawcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2015 Problem w tym ze regulacja, o ile tu nie jest inaczej, nie ma wiele wspólnego z uszczelkami. To mechaniczne ustawianie iglicy w najczęściej występującym prostym tłumiku odbicia. Więc pewnie uszkodzenie tez jest mechaniczne. Skoro blokada działa, to olej jest i wszystko jest szczelne. Wiec obstawiał bym ze coś że śruba popychającą iglice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.