stevann Napisano 2 Sierpnia 2015 Napisano 2 Sierpnia 2015 Witam Mam starego Rometa Wagant który stoi 10 lat bez używku, chciałbym go odnowić przede wszystkim wymienić na nowe hamulce tył oraz przód szczęki i klocki następnie wstawić nowsze przerzutki oraz wymienić korbę Znajde szczęki nowe np z shimano na tył i przód pasujące do takiej budowy ramy ? Aktualnie wygląda tak: http://pl.tinypic.com/r/e63pz8/8 Hamulce tył: http://pl.tinypic.com/r/nnvfcg/8 Hamulce przód: http://pl.tinypic.com/r/332qcuq/8 Przerzutki: http://pl.tinypic.com/r/2iatyco/8 http://pl.tinypic.com/r/2me94pt/8 To ma być nowy rower na nowych częściach, nie zamierzam kupować nowego sprzętu kolarskiego Cytuj
Garlock Napisano 2 Sierpnia 2015 Napisano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Shimano o długich szczękach raczej trudno będzie znaleźć, tu masz inne zamienniki http://www.forumrowerowe.org/topic/188397-hamulcestary-na-nowy/ Przerzutka: jeśli ma być nówka i z hakiem to zostaje tylko Tourney (najniższa grupa), jeśli zgadzasz się na opcję z hakiem przykręcanym to możesz wejść w Altusa, Acerę. Lub poszukać fajnych używek. P.S. A jaki jest powód wymiany? Stare padły, czy po prostu masz ochotę na "upgrade". Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez Garlock Cytuj
stevann Napisano 2 Sierpnia 2015 Autor Napisano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Dlaczego taki remont ?, ponieważ podoba mi się rama roweru i chcę całkowicie wymienić stare części na zupełnie nowe, dodatkowo przerabiając z miejskiego na szosówkę. A jeśli zastosuję przerzutki szosowe (różnią się od zwykłych?, jest większy wybór) razem z nową manetką to też nie ma szans ? Mam jeszcze pytanie dotyczące widelca oraz kół, gdybym chciał wymienić na lepszy nowocześniejszy widelec to czy nie będę miał problemów z sztycą długością, szerokością w główce itp ?. Nowe koła razem z nowymi oponami wejdą bez problemu o takim samym rozmiarze ?, czytałem gdzieś, żę to jest nie możliwe w starym rowerze 0.o A może bez przerzutek ala ostre koło, ale na nowych częściach od podstaw poza ramą, jak myślisz ? Jak twoim zdaniem, oplaca się wymieniać stare częśći na nowe i jaki jest później komfort jazdy ? Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez stevann Cytuj
Garlock Napisano 3 Sierpnia 2015 Napisano 3 Sierpnia 2015 Dlaczego taki remont ?, ponieważ podoba mi się rama roweru W pełni się z tobą zgadzam, masz ładnie zachowanego klasyka z epoki PRL chcę całkowicie wymienić stare części na zupełnie nowe jeśli stare działają, to nie rozumiem dlaczego chcesz to zrobić dodatkowo przerabiając z miejskiego na szosówkę Niezły pomysł, rozumiem, że przeróbka polegać ma na założeniu baranka, szosowych klamek ew. dołożenie przedniej przerzutki i wymiana korby na dwublatową. eśli zastosuję przerzutki szosowe (różnią się od zwykłych?, jest większy wybór) razem z nową manetką to też nie ma szans ? Możesz dać szosowe. Potrzebujesz tylko dodatkowy hak bo lepsze przerzutki są przykręcane śrubą a ty nie masz pod nią otworu w hakach ramy. I dlatego przykręcasz taki hak. A faktycznie używanych 105 8biegowych jest dość dużo. Mozna nawet upolować prawą klamkomanetkę 8 biegową za nieduże pieniądze, bo wiele osób przechodzi na 10 biegowe napędy i sprzedają stary osprzęt. Mam jeszcze pytanie dotyczące widelca oraz kół, gdybym chciał wymienić na lepszy nowocześniejszy widelec to czy nie będę miał problemów z sztycą długością, szerokością w główce itp Musisz kupić widelec z gwintem 1" i o długości takiej jak masz teraz jeśli nie chcesz zmienić geometrii roweru. To stary standard, nic rewelacyjnego raczej nie kupisz (mam na myśli nowe). Ja bym nie ruszał. Jedyny plus jaki widzę, to możliwość założenia koła ze współczesną piastą. Nowe koła razem z nowymi oponami wejdą bez problemu o takim samym rozmiarze ?, czytałem gdzieś, żę to jest nie możliwe w starym rowerze Nie wejdą. Nie ta szerokość piast, obręcze 27" (chyba takie masz w Wagancie) są większe niż współczesne 28" A może bez przerzutek ala ostre koło, ale na nowych częściach od podstaw poza ramą, jak myślisz ? Jeśli lubisz single to czemu nie. Wagant ma skośne haki, wiec łańcuch da się naciągnąć. Wymieniasz tylko wolnobieg na taki do singla. Jak twoim zdaniem, opłaca się wymieniać stare części na nowe i jaki jest później komfort jazdy ? Wg mnie nie opłaca się, chyba, że są zepsute. A co do komfortu jazdy, to zależy on głownie od wielkości, geometrii i materiału ramy (tego nie zmienisz) oraz siodełka. Zmiana przerzutek i manetek z nieindeksowanych na indeksowane jest fajna, ale jakoś drastycznie komfortu jazdy to nie zmieni. Jak chcesz mieć lepsze hamulce, to musiałbyś znaleźć koła na 27" aluminiowych obręczach. Trudna sprawa. A na chromowanych nawet dual-piwoty cudów nie zdziałają, zwłaszcza na mokrym. Ja bym ten rower wyczyścił, nasmarował, wymienił ew linki i pancerze, klocki hamulcowe. I jeździł. A w ramach tuningu jeśli masz ochotę pobawić się szosówką możesz włożyć kierownicę-baranka. Stalowe od pasatów, mistrali z klamkami szosowymi powinno dać się kupić za kilka złotych. Do szosowych klamek potrzebujesz inne linki hamulcowe (inne końcówki) Cytuj
stevann Napisano 3 Sierpnia 2015 Autor Napisano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) Wstawie baranka, tylko nie mam starych dzwigni szosowych mogę zastąpić całkiem nowymi ? Czyli nowych kół nie wstawię wraz z oponami z względu na piasty ? Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez stevann Cytuj
Garlock Napisano 3 Sierpnia 2015 Napisano 3 Sierpnia 2015 nie mam starych dzwigni szosowych mogę zastąpić całkiem nowymi ? Tak, bez problemu Czyli nowych kół nie wstawię wraz z oponami z względu na piasty ? Szerokość piast to podstawowy problem. Ale inna też jest średnica. Nowe 28" będą mniejsze. Czyli hamulce nie złapią ci za obręcz. A jeszcze dłuższych hamulców to raczej nie kupisz Cytuj
stevann Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Napisano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Istinieją troszkę nowsze szosówki kompatybilne z nowymi częściami typu hamulce, koła itp... ?? (jeśli tak to proszę o jakiś model) Nie chcę kupować całkiem nowej szosówki, ponieważ dopiero zaczynam jazdę, więc wolę coś starszego.W razie usterki możliwość na wymianę części na całkiem nową. Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez stevann Cytuj
Garlock Napisano 4 Sierpnia 2015 Napisano 4 Sierpnia 2015 Istinieją troszkę nowsze szosówki kompatybilne z nowymi częściami typu hamulce, koła itp... Zgadza się, ale nie Romety Nawet starsze szosówki wyprodukowane w zgniłym kapitaliźmie są bardziej kompatybilne ze współczesnym osprzętem niż peerelowskie romety. Cytuj
stevann Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Napisano 4 Sierpnia 2015 To miało być pytanie, nie wstawiłem "?" Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.