Skocz do zawartości

[regulacja wysokości] Jak to poustawiać


manfred1

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry za mną pierwsze kilometry na nowym starym rowerze. Ale coś czuje że moja sylwetka na rowerze nie jest poprawna. Na pewno kierownica manetki nie są idealnie ustawione . Dlatego może ktoś podpowie jak wszystko poprawnie ustawić względem mojego wzrostu 184 cm. Na necie są różne poradniki ale szukam coś po polsku tak aby dokłądnie było wytłumaczone od A do Z.

_1000634.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie uzyskasz instrukcji od A do Z bo takowej nie ma! Jest wiele wskazówek co jak m/w powinno być ale są to tylko wskazówki! Więc może jednak skożystaj z tych wskazówek i jeżdżąc powinieneś wyczuć co Ci jeszcze nie pasuje. A jak Ci się nie chce bo chcesz mieć od A do Z to wybierz się do bankomatu, pobierz troszke gotóweczki i wybierz sie na Bikefiting :P Tu przedewszystkim widać że łapy/klamki masz wycelowane w kosmos, na pewno trzeba je opuścić, pewnie nawet z całą kierą. I ciężko po zdjęciu ocenić ale przy tym wzroście myślę że zapewne masz za nisko siodło a jak powinno być poprawnie to poczytaj w tych poradnikach nie po polsku :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradniki są fajne i warto z nich skorzystać. Jednak podczas jazdy i tak wyłapiesz co jest nie tak. 

Osobiście swoja kierownicę ustawiałem wielokrotnie zmieniając położenie klamkomanetek czy też nachylenie całości góra/dół.  

Jeżeli jeszcze nie masz owijki szukaj takie z silikonem zamiast kleju. Umożliwi ci to jej wielokrotne poprawki.

 

Tak więc ustawiaj testuj nowe ustawienie. Zmień co ci nie pasuje i znowu testuj. W końcu znajdziesz idealną pozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj otrzymałem z zaprzyjaźnionego forum sposób na kierownicę

IId5JM.jpg

Jutro muszę kupić nową owijkę to i ustawię kierownicę. Co do siodełka to tak mam za nisko już poprawiłem tak aby kąt ugięcia w kolanie był w ok 10 st

Klamkomanetki i kierownice mają różne kształty wielkości i kąty. Jakoś nie do końca taki rysunek pomoże w Twoim problemie (Twoja kierownica to starszy typ Modolo i wygląda zupełnie inaczej niż ta  na rysunku) . Jeśli chcesz jeździć wygodnie to przed nawinięciem owijki ustaw tak kierownicę i mostek żeby dolny chwyt kierownicy był równolegle do ziemi lub pod niewielkim kątem czyli tak jak na rysunku :thumbsup: . Teraz ustaw klamkomanetki jak najwyżej ale tak żeby  w średnim chwycie  ( w Modolo nad tym garbatym wygięciem baranka do środka) swobodnie dostać do klamek hamulców i manetek  palcem środkowym i serdecznym. Takie ustawienie pomaga z operowaniem klamkami na stromych szybkich zjazdach i zakrętach w górach gdzie często trzeba wyhamować gwałtownie przed zakrętem i na ręce napiera cały ciężar rowerzysty przez dłuższy okres czasu. Opuszczanie klamek w dół powoduje przyjmowanie sportowej sylwetki ale jest bardzo niewygodne dla pleców i utrudnia hamowanie w górnym chwycie. Ustawienie siodełka to osobny temat i chyba jest na forum sporo na ten temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.ksmasters.fora.pl/serwis,11/ustawienie-siodelka,31.html

Pod tym linkiem dosyć przejrzyście pokazano ustawienie na szosie siodełka. Na wygodę jazdy na szosie wpływ ma tyle elementów że ciężko od razu znaleźć super przepis. Ostatnio znajomy który rozpoczął jazdę na szosie i po raz pierwszy założył spodenki z pampersem nie mógł dojść dlaczego ciągle odczuwa ból czterech liter już po 30,40km trasy. Wcześniej wydał nie mało na przejazd i pomoc na urządzeniu do ustawiania roweru pod siebie. Dopiero po kilku miesiącach ciągłych narzekań okazało się że spodenki kolarskie zakładał zamiast same na bawełniane gacie które obcierały i gniotły w kilku miejscach... :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowie mi ktoś jak odkręcić manetkę ? No lukam tam z tej z tamtej strony i nie mam zielonego pojęcia. A tak a propo ta moja kierownica jakaś taka niewydarzona powyginana.

 

PS

 

Ja sam tą kierownicę podniosłem może trzeba ją opuścić i wtedy nie ma potrzeby regulować hamulec z manetką. Bo mi się wydaje że ten typ musi być pochylony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odwiniesz gumę na łapie w przedniej części od zewnątrz, to zobaczysz pod spodem umieszczoną trochę pod kontem śrubę na imbus. Jak ją zluzujesz, to klamka da się przesunąć. Na zdjęciu faktycznie widać, że kierownica jest źle ustawiona. Dolna część chwytu powinna być ustawiona mniej więcej w poziomie. Jeżeli masz wątpliwości co do tego czy kierownica nie jest przypadkiem skrzywiona, to przyjrzyj się od przodu i od góry czy obie strony mają symetrycznie wykonane krzywizny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten typ kierownicy jest tak fikuśnie powyginany. Miał ułatwiać  chwyt całą płaszczyzną śródręcza. Jeśli wszystko jest symetrycznie po obu stronach to powinno być ok. Na zewnętrznych powierzchniach klamki w plastiku obudowy przy gumie widać takie wcięcie unosząc w tym miejscu gumę i wprowadzając imbus 5mm (rozmiar chyba w większości klamkomanetek Shimano) powinieneś poluzować czy dokręcić śrubę bez kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...