RafalSBK Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Elo. Czy wasze MC 3.3 też są takie głośne przy powrocie? Mój kiedyś nie był taki głośny, tłumienie pracuje tak samo jak wcześniej, wszystkie regulacje działają. Nie wiem czy damper nie wymaga już serwisu.Jeżeli tak to czy da się go zrobić samemu lub jaki może być jego koszt? Proszę o szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 1 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Rafał jasne że tak. Budowa jest prosta. Wszystko się rozbija o końcówkę do napompowania komory IFP czyli też azotowej czy też komory antydobiciowej jak kto woli. Ja robiłem taką końcówkę z wentyla presty ucinając go na odpowiedniej wysokości i łączyłem go z igłą do pompowania piłki za pomocą żywicy epoksydowej. Gwint na igle idealnie pasuje do końcówki od pompki do amortyzatorów. Igłę przycinasz tak by działała ona(wewnątrz wentyla presty) jak bolec wciskający końcówkę wentyla w zaworze. Tyle, że zmierz czy gwinty będą pasowały akurat w Twoim damperze. Myślę, że nie będzie problemów bo dampery rs nie projektowali ludzie od foxa gdzie nie masz zaworu komory ifp tylko kawałek gumy i trzeba kombinować z wierceniem imbusów itd. Zerknij sobie do działu Marzocchi tam jest mój opis serwisu Roco 3PL - budowa jest wręcz identyczna. Jeśli masz wątpliwości czy dasz radę to pisz na priv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 1 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 (edytowane) Czyli tak jak myślałem, że bez dorobienia wentylka do IFP się nie obędzie... Teraz się dokładniej przyjrzałem temu damperowi, jest na 100% zapowietrzony. Blokada działa dopiero od polowy skoku, jak również do połowy skoku słychać pokwik, a powyżej połowy skoku jest już cisza. Więc zabiorę się za serwis, jak by co to ktoś pomoże poradą? Czy można już teraz stwierdzić które uszczelki trzeba będzie wymienić? Damper nie był serwisowany już co najmniej 2 lata. Edytowane 1 Sierpnia 2015 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 1 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 uszczelka na tłoczku IFP do wymiany do kupienia w Agromie czy innej Alfie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 (edytowane) Mam już dorobiony wentylek do komory IFP. Jednak zawór presta z igłą do pompowania piłki nie zadziałał. W MC 3.3 są inne gwinty, na szczęście znalazłem w magicznej skrzynce odpowiednią narzynkę. Tak to wygląda: I teraz nie jestem pewny jak się do tego dobrać. Jak również bardzo ciekawi mnie co ma w środku... Czy dobrze kombinuję, że teraz będę musiał dorobić kluczyk i odkręcić nakrętkę z czterema otworami??? I na jakiej głębokości osadzić kapsel IFP? długość dampera 165mm i 36mm skoku. Ciężko cokolwiek znaleźć na necie o tym damperze, jedynie serwis komory powietrznej na jakimś włoskim filmiku na YT, a o serwisie samego tłumika nic nie znalazłem. Z resztą... Ciężko to opisać, to trzeba zobaczyć: Edytowane 4 Sierpnia 2015 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Jeżeli nie znajdziesz informacji jak głęboko ma być tłoczek, trzeba to robić doświadczalnie. Zdjęcie jest za małe i nie widzę czy odkręć sie sam dekielek z góry czy cała tak "nakretka" z uszczelką. Najrozsądniej będzie kupić klucz nastawny na 2 bolce. A w środku magii nie ma, jak stary damper to czarny olej i głowica tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2015 Klucz bez problemu dorobię pod wymiar, uszczelka z podkładką obraca się niezależnie od nakrętki z otworami. A z IFP najwyżej oblicze sobie objętości komory i popychacza tłoczka, porównam z moim innym damperem, w którym znam głębokość osadzenia IFP. jakiś punkt odniesienia przynajmniej mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 Nic nie musisz obliczać Wystarczy, ze wsadzisz tłok na max głębokość, ewentualnie kilka mm mniej, i zalejesz olejem tak by tłoczysko było wciśnięte w 100%. Wtedy pompujesz ifp, a tłok sie ustawia tak że damper będzie pracował poprawnie. Tylko czy to będzie poprawna głębokość ... oto jest pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2015 dokładnie - patent od Kamila działa. Tyle, że wciskaj tłoczysko przy wykręconym wentylku IFP bo jakieś powietrze w tej komorze zawsze będzie i tłoczek będzie chciał wrócić na miejsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 6 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Obrzygał mnie olejem wczoraj, myślałem, że jak spuszczę powietrze z IFP to będzie ok, ale część powietrza z IFP musiała się przedostać do oleju i tam została. Sekcja zwłok wykazała, że kapselek IFP przesunął się na samo dno i pogiął wentylek od komory IFP. wewnątrz sporo kawałków uszczelek, a olej ma kolor ciemno brązowy metalik. Teraz jeszcze wiem, że nie obędzie się bez odkręcenia popychacza tłoczyska od oczka z regulacjami. Więc muszę jeszcze wyrzeźbić miękkie szczęki żeby chwycić popychacz. Jak skończę to wrzucę zdjęcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Dobrym sposobem i tanim, domowym, jest klocek dębowy oraz wiertło średnicy tłoczyska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 15 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Stary VS Nowy olej Jeden i drugi to olej Rock Shox'a 5W, taka sama ilość. W tym używanym pływa sporo opiłków i kawałki uszczelek i wentylka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Taki olej to norma po 1-2 latach jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalSBK Napisano 27 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 (edytowane) Udało się !!! Ale dopiero za trzecim razem. Okazało się, że trzeba go było składać w kąpieli olejowej, w misce z litrem oleju... A w okolicznym serwisie mówili, że część z olejem jest nie rozbieralna i że nie da się wyjąć iglicy... Dzięki za pomoc. Edytowane 27 Sierpnia 2015 przez RafalSBK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 I po raz kolejny ... Sami debile w serwisach ... pewnie dlatego ze są to koledzy, kuzyni, synowie właścicieli lub tez jak ja wykorzystuję swą wiedze w kraju obcym ale uczciwie płacącym, wiec nie ma nikogo ogarniętego do pracy Odnośnie kąpieli, tak to najprostszy sposób ale litr oleju ... Jednak jak złożysz go jeszcze z 5 razy dojdziesz do wprawy i nie będzie ci potrzebna litrowa bańka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 27 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2015 lub tez jak ja wykorzystuję swą wiedze w kraju obcym kurna rozłożyłeś mnie na łopatki Sorki Rafał za oftop ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.