MugenV12 Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Witam, Ostatnimi czasy zauważyłem, że technologia servo wave od Shimano w hamulcach hydraulicznych schodzi do coraz niższych grup osprzętu. I tu nasuwa mi się pytanie: Czy można wymienić w układzie hamulcowym samą dźwignię na inny model z wyższej grupy? Mam komplet br-m446 i zastanawiam się, czy ktoś próbował do takiego zacisku przykładowo bl-m615. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Będzie działać poprawnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkel512 Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Bez najmniejszego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 To ja się podepnę z dwoma pytaniami: 1. Aktualnie mam hamulce M395, czy wymiana dźwigni na coś lepszego zwiększy siłę hamowania? 2. Po odwróceniu roweru do góry nogami a nastepnie po postawieniu na kołach, klamka hamulca przy naciśnięciu wpada aż do chwytu, po kilku naciśnięciach wraca do normy. Czego to jest objaw? Zapowietrzenia? Za małej ilości płynu? Dodam że przód jest OK, objaw pojawia się tylko na tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MugenV12 Napisano 1 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 1. To zależy właśnie czy ma servo wave (krzywka), bo jeśli tak to przy metalicznych klockach lecisz przez kierownicę przy nagłym pociągnięciu za klamkę, jeśli się nie spodziewasz siły hamowania. 2. Jak odwracasz go na koła i działa to nic nie jest zapowietrzone. Od tego jest zbiornik wyrównawczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2015 Dzięki, od jakiego modelu zaczyna się Servo Wave? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 to ja podłącze się jeszcze pod temat. będę wymieniał klamkę tylnego hamulca. obecnie jest M445, myslałem nad Deore z Servowave. Tylko pytanie, czy jest sens dopłacać, skoro zacisk będzie ten sam? Drugie pytanie, jak wygląda proces wymiany klamki? Czy do nowej oliwki potrzebna jest jakaś zaciskarka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Ja zastanowiłbym się nad czymś innym. Czy nie byłoby bardziej opłacalne kupić cały nowy hamulec, a stary sprzedać nawet za niewielkie pieniądze. Nowa klamka Deore to lekką ręką 100zł. Do tego dochodzi odpowietrzanie. W serwisie 30-50zł. W warunkach domowych podobnie. A zostajesz z nienajlepszym zaciskiem. Nowy hamulec 200zł. Przemyśl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Tego na pewno nie zrobię, cały zestaw jest nowy (ma 400km jakieś), klamkę wymieniam ponieważ spieprzyły mi się śruby w klamce i nie mogę dostać nigdzie takich, które by dobrze trzymały. M445 kosztuje 60zł jakoś, M615 kosztuje 99zł. Opowietrzę i zaleje sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Rozumiem. W takiej sytuacji zaproponuję jeszcze coś innego. Z tego co kojarzę, jest to do zrobienia bez większych problemów w przypadku tej klamki. Szczególnie, że i tak ma iść do kosza. Zamiast wydawać pieniądze na nową klamkę, może lepiej rozwiercić/rozpiłować otwór w starej, kupić dłuższą śrubę (tak by przeszła na wylot) oraz nakrętkę i złapać to wszystko? Wtedy gwint w klamce nam niepotrzebny, a zawsze to parę groszy do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 to już było zrobione. Tylko że nie cholery nie mogę dostać odpowiednich śrub. Dostałem o 1mm krótsze, gwint złapał ale tak czy siak, ciekną. Dlatego zamiast szarpać nerwy, wolę zapłacić 60zł i mieć nową klamkę (+oliwka). Tylko pytanie, czy jesli wezme M615 to odczuję różnicę dzięki servowave? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Ale jak cieknie? Mówimy tu o śrubach mocujących, śrubach pokrywy zbiorniczka czy jeszcze jakichś innych? Tak czy siak, do tych zacisków, tym bardziej na tył, wziąłbym tańszą klamkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Ucieka olej z okolic śruby od dekla, tej bliżej śruby odpowietrzającej. Poza tym jak wkręcam lejek do odpowietrzania i pompuje olej od strony zacisku, to wyrzuca mi dość sporą ilość oleju. Dlatego jest do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Cały czas sądziłem, że mowa o samym mocowaniu klamki. Mój błąd. W takim razie pozostawiam jedynie wypowiedź o wyborze klamek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 jeszcze z chęcią dopytam o samą wymianę klamki. wystarczy zlać olej, odkręcić klamkę, założyć nową oliwkę i wkręcić nową? czy potrzeba coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2015 Skłaniałbym się nawet ku twierdzeniu, że wymiana oliwki może nie być potrzebna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 kupiłem oliwkę za 4,5zł, więc takie koszty ponieść mogę :-) wszystko będzie plug&play? odkręcam starą, wymieniam oliwkę, przykręcam nową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 (edytowane) Tak tylko przed montażem nowej będziesz musiał wyjąć końcówkę przewodu i po montażu oliwki umieścić ponownie tą końcówkę. Potem całość musisz odpowietrzyć. Pamiętaj że do hamulców Shimano musisz kupić olej mineralny Edytowane 10 Sierpnia 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Nie trzeba wymieniać oliwki... ludzie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
needlehole Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 kojarzy ktoś jaki jest potrzebny klucz do odkręcenia przewodu od klamki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) @@needlehole, 8mm lub 7mm Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 30 Sierpnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Klamka - zacisk 8mm Kalamitka w shimano 7mm W nowszych tanich shimano otwieranie przepływu w kalamitce 3mm. Otwieranie śruby odpowietrzającej w klamce 2mm lub czasami 2.5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.