Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Witam. Na wstępie powiem że nie chodzi mi o porównanie klasycznych rozwiązań(opona dętka) wzgledem szytki. Chodzi mi o opłacalność zmiany. Posiadam koła na obręczach alexrims DA22 oraz ze starymi oponami schwalbe rozmiar 700x23c. Opony była by już pora wymienić. Są miejscami popękane, oraz coraz częściej łapię "gumę" w różnych miejscach. Zastanawiam się nad zamianą opony i dętki na szytkę. Wiąże się to oczywiście ze zmianą kół. Piszą opłacalność mam namyśli to czy przy mojej amatorskiej jeździe(głównie do pracy z pracy oraz dłuższe trasy w weekendy) odczuję różnice w bezawaryjności. Po zmianie na nowe opony częstotliwość łapania "kapci" się zmniejszy. Oczywiście problem zapewne wróci gdy opona się zużyje. Koszt zakupu nowych opon zamknie się w ok 250zł. Natomiast koszt kół oraz szytek jest już sporo wyższy. Znam różnice między szyką a oponą. Ich wady i zalety. Interesuje mnie porada czy w moim przypadku cała zabawa się opłaci. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 @parmenidesRozwiniesz temat? Jakieś uzasadnienie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Szytki tez trzeba wymieniac. Nawet jak kupisz jakies pancerne, to beda nie mniej, nie wiecej pancerne jak pancerna opona. Do tego dochodzi wyzsza cena szytek. Nie wspominajac o kosztach nowych kol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 No ok. Właśnie to mnie interesowało. Pomyślę o tym przy okazji wymiany kół. W takim razie na jakie opony się zdecydować? Jakie będą dla mnie najlepszym rozwiązaniem. Wiem ze opona idealna nie istnieje. Poruszam się głównie po asfalcie. Zarówno w drodze do pracy jak i w weekend. Jakie nasze drogi są każdy wie. Sporo dziur i nierówności łatwo o uszkodzenie opony. Do tego rower służy mi przez większość roku. Tak więc deszcz nie jest mi obcy. Zdaję sobie sprawę że na mokrej nawierzchni przyczepność spada. Interesuje mnie by opona posiadała dobry system anty-przebiciowy i dobrą trakcją. Jeżeli przy tym będzie lekka nie obrażę się choć wiem że coś za coś. Cena zestawu to max 300zł rozmiar najlepiej taki jak dotychczas czyli 700x23c Szukałem w google porad. Niestety większość jest dość leciwa(2012r) i modele proponowane są niedostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 @parmenides Rozwiniesz temat? Jakieś uzasadnienie? nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 @parmenidesMiło z twojej strony Grunt to konstruktywnie wyjaśnić o co chodzi. Twoja odpowiedź jak by nie była zabawna praktycznie nic nie wnosi do zagadnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcz24 Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 jak chcesz się spóźniać do pracy to załóż szytkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 No, ale ty pytałeś czy warto, więc odpowiedziałem, że nie. Potem zapytałeś mnie czy rozwinę temat i odpowiedziałem, że nie. Zadaj odpowiednie pytanie lub poszukaj na forum. O oponach i szytkach jest pełno na naszym forum i na forum szosowym. Zakładasz kolejny temat, który też nic nie wnosi. Z lenistwa go zakładasz. A na lenistwo odpowiedź jest jedna: NIE. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 @marcz24Mimo że kwestie szytki już mam za sobą, to jestem ciekaw dla czego miał bym się spóźnić? @parmenidesMylisz się. Temat zbadałem. Interesowała mnie wasz opinia. Im więcej wiedzy tym lepiej. Pytanie było zadane dobrze. Natomiast odpowiedź jednym słowem bez wyjaśnienie może być przejawem lenistwa. Forum to(tak samo jak i inne z różnych dziedzin) jest po to by ludzie szukający odpowiedzi/porad ją uzyskali od osób które się na tym znają lub borykali się z tym samym problemem. Wiec nie dziw się że zadałem to pytanie skoro odpowiedzi nie znalazłem w innym miejscu. Jeżeli widzisz po raz enty i nie masz zamiaru w pełni odpowiedzieć, po prostu tego nie rób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Luz bracie, nie dogadamy się, więc się wyłączam. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Sorry że trochę się uniosłem ale opni podobnych twojej jest sporo . Ludzie uderzają na fora tematyczne by uzyskać odpowiedzi a często są odsyłani do google. Ja rozumiem że często pytania na forum są zadawane po raz enty i to denerwuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Wiem, Na poważnie mówiąc: szytki na dojazdy do pracy - nie warto. Dlatego, że za drogie i kłopotliwe w wymianie na trasie. Szytki przydadzą Ci się na wyścigach lub grupowych jazdach szosowych. Innego przeznaczenia dzisiaj raczej nie znajdą. Co do opon, to dołóż odrobinę i kup komplet Conti 4000 - dobrze trzymają, wolno się ścierają, trudno przebić, ładnie się toczą. Jeździłem na nich i polecam. Teraz mam inne opony, ale Conti pozostają jednymi z moich ulubionych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 do tego conti 4000 25c podobno rewelacyjnie na plus w porównaniu z 23c....ale nie dane było mi sprawdzić... ze względu na codzienne tyranie opon w takich samych warunkach - Michelin Pro3 23c się rozpadły, przednia wręcz pękła i wybuchła wraz z dętką - także awaryjne i na szybko założyłem na tył conti ultra race 23c zwijana i ma przód conti ultra sport 23c drut (akurat tak wyszło z różnych przyczyn) - rozmiar niby ten sam, ale jak na oponę za 50zł (mam na myśli ten przód z drutem) to jestem naprawdę pozytywnie zaskoczony - ciszej, przyjemniej niz michelin - nawet jak trochę cięższa to da się to przeżyć, to tylko tyranie po mieście także wiem że 'poniżej budżetu' , ale moim zdaniem warto polecić do takich zastosowań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Dzieki za odpowiedz. Sam rozważałem HUTCHINSON INTENSIVE 2 700x23 KEVLAR. Na papierze wygląda wporządku. Co oniej myslicie? Kolejna sprawa to szerokosc. Lepiej 23c czy 25mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Nie używałem tej opony. Na miasto to pewnie nawet 28 by było lepsze, bo krawężniki, kostka bauma na scieżkach rowerowych (sic!). 25 bedzie ok. Miasto kompletnie wyklucza szybką jazdę. Lepiej nastawić się na bezawaryjność i wygodę. Może zatem Conti 4 Seasons? Bardzo mocne opony. 25mm Conti 4 Seasons dadzą radę na mieście. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 28 odpada niestety nie wejdzie w rame za szeroka. Przymierzałem ze swoimi starymi kolami od crossa mial opony 622x28 i tarly o widelec. Opona 25 bedzie sporo wyższa(o ile jest wyższa)? Obecnie miedzy obejmą przerzutki przód a kolem jest maly przeswit. Z wyższą bedzie problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcz24 Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 już w sumie koledzy Ci odpowiedzieli..... wymiana szytki na trasie zajmie Ci zdecydowanie więcej czasu niż klasyczna opona i dętka co do opon jeżdże na 25 i dla mnie bardzo komfortowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 O komfort sie sie nie martwie jestem przyzwyczajony do wstrząsów. Chodzi mi o bez awaryjność. Chce zminimalizować szanse na przebicie. Nauczony doświadczeniem mam zawsze przy sobie zestaw naprawczy i pompkę a ostatnio tez i dętke. Mimo to zmiana w drodze denerwuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 wg moich obserwacji oprócz jakiś 'gwoździ' (ale wtedy żadna technologia w oponie szosowej nie pomoże) jeśli utrzymujesz ciśnienie w okolicach 8bar to raczej gumy po drode nie złapiesz, nawet katując po krawężnikach EDIT: żeby było precyzyjniej - powyższy wywód odnosi się do cięzkiej świnki 93kg, więc napisałem to z pełnym przekonaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Nie no, pane można złapać nawet na 2,2 oponach 26 cali napompowanych do 2 atm. Zazwyczaj w roku na szosie łapię ze 3-4 razy gumę, przy ok 12000 przejechanych km rocznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Wiem ze tego nie wyeliminuje. Chce tylko zminimalizować szanse na to. Mysle ze kupie conti 4000 cena nie jest az tak straszna a opinie dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 @Adam 2 atm to chyba w aucie , mowimy o szosowym slicku , gdzie 8 bar daje jakis tam efekt 'wypieprznika wiekoszsci materialu spod kola' to mialem na mysli @Krzysiek myslę że to dobry wybór Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
parmenides Napisano 31 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Ok, kumam. Te Conti to naprawdę wytrzymałe opony, a przy tym fajnie się na nich śmiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diakon166 Napisano 31 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2015 Dzieki za opinie Pozdrawiam Chodzilo wam o tą opinie http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5474648183 Jak z tą wysokoscią opony 25mm? Wiem pytanie moze i glupie ale martwie sie czy nie bedzie chaczyc. Odstep miedzy kolem a obejmą przerzutki to ok 5mm. Glupio by bylo wydac kase by potem nie moc skorzystac z opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.