Skocz do zawartości

[stery] Trzaskające stery przy nacisku (filmik)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od pewnego czasu próbuję zlokalizować przyczynę tych oto trzasków: https://vid.me/XSSC

 

Rower jest stosunkowo nowy, kupiony w marcu. Przez pierwsze miesiące wszystko było w porządku, kiedy jednak ze sterów zaczęły wydobywać się dziwne trzaski podczas jazdy oddałem rower do warsztatu. Mechanik rozebrał całe stery i nasmarował wszystko co się dało łącznie ze śrubami, ale trzaskanie nie ustąpiło. Na własną odpowiedzialność zażyczyłem sobie wymiany łożysk na maszynowe, bo myślałem że to mogła być wina fabrycznie zamontowanych łożysk wiankowych. Przez tydzień było cicho, ale problem znowu wrócił.

 

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy może to być coś z ramą?

 

Na wszelki wypadek jeszcze dodam, że sprawdzałem również bez przedniego koła i nadal udaje mi się wydobyć trzaski ze sterów.

Napisano

Bardzo mozliwe, ze ktoras miska lub lozysko siedzi krzywo lub jest nie docisniete - ja tak mialem z lozyskiem w sterach zintegrowanych.

Napisano

Też bym powiedział że to może być wina źle poskładanego przodu. Jeżeli da się wyczuć luzy z przodu to spróbuj mocniej dokręcić śrubę u góry rury sterowej. Zaciśnie to mocniej całość i trzaskanie powinno zniknąć. 

 

Napisano

Mam identyczne trzaski szczególnie podczas jazdy na stojąco gdzie pedałuję nie tylko masą ciała ale muszę też podciągać za kierownicę. W moim wypadku jest pewne, że to z mostka (obejma kierownicy) bo w serwisie mi to raz poskręcali a jak ostatnio zmieniłem nachylenie mostka i obróciłem nieco kierownicę to trzaski powróciły - dokręciłem mocno, trochę przycichło. Nie chcę z dokręcaniem przedobrzyć (na oko jest już dokręcone mocno) a klucza dynanometrycznego nie mam, żeby wymagane 10Nm dokręcić.

Napisano

Aż głupio się przyznać, ale śruba łącząca obydwie części zacisku ustalającego kąt mostka nie wytrzymała... Dobrze, że przy przeglądzie a nie w trasie O.o . Chyba w poniedziałek się jednak zaopatrzę w klucz dynanometryczny, przy okazji zakupu śruby oczywiście. Można wkręcić jakąś zwykłą ze sklepu - oczywiście identyczną geometrycznie - czy musi być jakaś specjalnie obrabiana cieplnie etc? W momencie jej zrywania nastąpił "strzał z dekielka", więc nasuwa się pytanie: czy poza dwoma zębatymi deklami dociskowymi, sprężyną i śrubą coś jeszcze wchodziło w skład blokady?

Napisano

Dwa zębate dekle dociskowe? Mostek z regulowanym kątem?

Śruby mostków są "cechowane" - zazwyczaj nie noszą żadnego oznaczenia twardości jednakże przyjmuje się że w rowerze śruby powinny być klasy 8.8. Takie bym zamontował.

Napisano

Może i posługuję się niefachową terminologią, ale staram się możliwie najlepiej zobrazować co widzę. Nie rozumiem zdziwienia regulacją kąta nachylenia mostka bo widywałem takie i w innych rowerach - no chyba, że kolega zdziwiony czymś innym :) . Dziękuję za radę odnośnie parametrów śruby.

Napisano

Prawdopodobnie chodzi o gwiazdkę @@JaromirRK, Mam racje? 

Najlepiej by było gdybyś zrobił zdjęcie tych uszkodzonych części 

 

Nie o to chodziło.

Nie mam możliwości fotografowania chwilowo, ale wystarczy wpisać w Google grafika "mostek rowerowy regulowany" i wyskoczy sporo zdjęć rozwiązań podobnych do mojego. No ale problem generalnie uznaję za rozwiązany bo po czyszczeniu trzaski na zacisku kierownicy umilkły (przed zerwaniem śruby xD), a to co urwałem dokupię i ma śmigać :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...