Skocz do zawartości

[v-brake] czy sie oplaca


dwaxon

Rekomendowane odpowiedzi

hce aby kolo stalo w miejscu bo teraz u mnie na osiedlu jest taka "moda" ze kazdy ma hamulce wyrobione "na maxa" i piszcza az uszy bola :).a z durgije strony to zawsze chcialem miec dobre solidne hamulce.. ktorych nigdy nie mialem:/ no moze raz na paiec prob cos tam zapiszczalo jak mialem dupe podniosiona i pchalem rowr do przodu :E.a wlasnie jak ktos mowil gdybym siedzial nic sie nie wyslilam tlyko lekko naciskal raczke i by stal rower to bylbym bardzo zadowolony.czyli juz sie nie boje zebedzie slabo hamowac:).dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj byłem w sklepie rowerowym (INTI Sport) i koles powiedzial ze po pierwsze klocki sa slabo dokrecone i to jest spraawne wszystko i mi dokrecil wszystko i teraz jest glanc i wogole :033: a po drugie to na mojej ramie nie da sie zalozyc v-brakeow bo jakegos tam porzejscia by sie nie dalo zalozyc ... wiec z v-brakemi sie pozegnam... ale to nic jak ze tra mi sie klocki to kupie nowe i powiem zeby mi odrazu zrobili :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wg mnie jest niezbyt rozsądne (żeby nie powiedzieć gorzej). Blokowanie koła (na asfalcie itp.) zdziera opony

że głowa boli. W sumie jak byłem mały też tak robiłem. Trochę zmądrzałem jednak i teraz jak widze gości co tak robią (ciekawe czemu zawsze wtedy są w okolicy jakieś osobniki płci pieknej) to mi sie śmiać chce :033:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupiłem Unibike'a to katowałem swojego makro (właściwie to nie makro, ale wiadomo o co chodzi) tak, ze oponka starczala góra na 2-3miechy;) Tak fajnie piszczały na asfalcie jak były łyse:D A teraz to predzej zetre przednia opone, bo od kiedy go mam (1 miesiąc) nigdy nie zablokowałem tylnego koła na asfalcie, te pare razy w terenie sie nie liczy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn wiecie ja to chcialem zrobic bo na osiedlu wiele osob ma nowe rowery a co za tym idzie to i dobre hamulce... ale sa tacy co maja starsze rowery alei tak maja dobre hamulce wiec glupio mi bylo miec takie slabe... z jednej strony to przypal przed qmplami ale z drugiej tez wygoda... niezabardzo mi sie podobalo jak jechalem powoli i hamowalo mi to tak wolno i wogole nawet sie rozpedzic nie moglem.. a opone i tak mam tak lysa ze dlugo nie potrzyma... wiecmi na niej zabardzo nie zalezy.teraz wlasnie jak poprzednik napisal jak idzie jakas "krowa" to hamuje z piskiem i tylko wytrzeszcza oczy i zlazi... bo inaczej nie zejdzie ehh.. niestety takie miasto(zadupie?) gdzie jest jedna sciezka rowerowa ktora nikt nie jezdzi bo zrobili w najmniej potrzebnym miejscu... (jakby ktos chcial wiedziec to jest to biala podlaska)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze sie mozesz nad kierownica pochylic, jak odciazysz tylne kolo to nawet slaby hamulec powinien je zblokowac :) Pytanie po co.

Ja sie ucze hamowac tylko przednim. Ale i tak w naglych sytuacjach lapie za obydwa (chociaz za tylny juz slabiej). Hamowanie tylnym nie ma sensu bo nim i tak nie idzie zahamowac. A dopoki nie pochyle sie nad kierownica to hamujac przednim nie przelece przez nia (kwestia dobrego zaparcia sie o kiere :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chłopaki!!!Jak koło jest zablokowane to opona sie SLIZGA i droga hamowania się wydłuża.Po co w samochodach jest ABS(dla niewtajemniczonych - system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania)?Chyba nie po to żeby droga hamowania się wydłużała.Prawidłowo wyregulowane hamulce nie blokują kół.Bardzo mocno je ściskają i koło mocno i skutecznie wyhamowuje rower.Jak nie wierzycie to spróbujcie z kumplem z dobrze ustawionymi hamplami.Jeźcie z tą samą prędkością i zacznijcie hamować.Kumpel któremu nie zablokowały sie hample 1 wyhamuje(o ile te hamulce są lepszej klasy).No bo jeśli jakies szajsy to zatrzyma sie pod kołami ciężarówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chłopaki!!!Jak koło jest zablokowane to opona sie SLIZGA i droga hamowania się wydłuża.Po co w samochodach jest ABS(dla niewtajemniczonych - system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania)?Chyba nie po to żeby droga hamowania się wydłużała.

 

ABS w niektórych przypadkach powoduje wydłużenie drogi hamowania :P:) to tak na marginesie;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W niektórych wypadkach może i tak ale to nie jest jego zadaniem żeby wydłużać droge hamowania tylko ma ją skracać i powodować to żeby podczas hamowania możliwe było skręcanie.

 

poprostu trzeba umiec hamować a w razie potrzeby hamulec powinien zablokować koło.

 

zgadzam się z kolegą

ale nie to żeby od razu je blokował(bo znam i takie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...