Marian Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 siemka byłem dziś w rowerowym po szprychy i sprzedawca powiedział mi że koła pod tarcze (w moim wypadku to tył) zaplata się inaczej niż zwykle szkuałem na necie ale nigdzie nic o tym niema więc może wy wiecie w czym ta różnica tkwi? a może nie ma różnicy tylko gość chciał zarobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domino Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 Zaplot na trzy lub cztery krzyze i po klopocie. Dlugosci szprych oczywiscie dobieramy w zaleznosci od tego jaki jest zaplot. Pamietaj ze piasty do tarcz maja zazwyczaj wyzsze kolnierze niz zwykle piasty. O tym ze po stronie kasety szprychy sa krotsze chyba juz nie musze przypominac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 no jest tak, ze pod tarcze inny zaplot, bo wtedy inne siły działają na szprychy niz przy vkach, ja mam vki i koles mi zaplótł koła tak jak pod tarcze i w sumie sie sprawdza, 3500km, duzo po górach i ani troche centry, w sumie to to nawet logiczne jest ze to by trzeba inny zaplot do tarcz, bo przeciez jak sie hamuje to vki trzymaja obrecz i sa troche inne siły działaja na szprychy niz w przypadku tarcz, tak mi sie wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 I w przypadku v-ek, i w przypadku tarcz najpopularniejszym (najczęściej stosowanym) zaplotem jest IMO na 3x. Nie ma specjalnego zaplotu specjalnie pod tarcze. O tym ze po stronie kasety szprychy sa krotsze chyba juz nie musze przypominac Ogólnie rzecz biorąc tak, ale niektóre piasty mają takie kołnierze, że długość z lewej i z prawej wychodzi ta sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DannyDaRida Napisano 9 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2006 nie spotkalem sie z czyms takim jak zaplot pod tarcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ralf Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 zagadajcie do tego goscia, on na allegro nazywa się Bodziek, spytajcie na czym to polega i może wam wyjaśni, nr. gg: 21400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 Z gościem nie gadałem, ale czytałem sporo o składaniu kół, kilka złożyłem, i konsultowałem się z serwisantem który zaplata od lat i jeszcze z jednym sklepem. Wszędzie zalecają 3x pod tarcze. Zresztą, wystarczy iść do rowerowego i zobaczyć jak są zaplecione koła w rowerach z tarczówkami - prawie wszystko to 3x (pomijając koła seryjne np z prostymi szprychami, XTR'y itp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marian Napisano 10 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 dzięki, zaplotłem tak jak mówicie na 3X i na razie jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_l_83 Napisano 10 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2006 Zaplot na trzy lub cztery krzyze i po klopocie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
specjalized Napisano 16 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2006 ja mam tarcze a koło na 3 krzyże i jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.