Zbytnio nie znam się na temacie a chciałbym zakupić nowe koła do roweru ( moje obecne, zawiodły mnie po 300km kulki i konusy w tylnym kole są do wymiany, - zawiodłem się na producencie (Giant) a chce mieć rower niezawodny wiec wymieniam obydwa).
Warzę 92 kg, jazda niewyczynowa, lasy, łąki, itd... chcę pojechać w góry bez obaw że coś będzie nie tak ... Lubię też zaliczać wszelkie leje po kałużach, dziury w drogach i krawężniki . Koła maja być pancerne -lubię mieć zawsze coś w zapasie.
Po przewertowaniu internetu uwagę skupiłem na częściach ( zestaw będzie składany w Daveo -wyczytałem że najlepiej składają koła):
Piasty: DT 240 bądź 350 (z większą uwagą na 350 -tańsze, niewiele cięższe od 240, mają stalowy bębenek(?) co nie generuje dalszych kosztów w postaci kaset z pająkiem);
Szprychy: DT Champion (2mm) lub Competeion (2mm);
Obręcze: ZTR Flow lub DT EX471; ew DT512
Brane pod uwagę:
1)350 SP(przód 28h; tył 32)+ Competention + EX471 (opcja tylko z IS);
3)240 (32h)+ Champion +ZTR FLOW (cl/is zestaw najdroższy, moim zdaniem najbardziej pancerny, wymaga "alu-kasety");
4)350 (32h)+ Champion +ZTR FLOW (cl/is ekonomiczne wersja 3, bez dodatkowych kosztów, ale najcięższe );
Zastanawiam się Center Lock czy IS który jest lepszy/praktyczniejszy ? ( myślę również nad zmianą hamulców z deore na XT, wiec tarcze też chyba zmienię)
Czy 24 szprychy proste są mocniejsze od 32 J-Bend?
Competention czy Champion ( pod względem stosunek wagi do wytrzymałości)?
Jaka waga będzie optymalna?
Na oku mam jeszcze zestaw nowych Dt Swiss EX1501 w podobnej cenie do zestawu składanego (1,2) od osoby prywatnej, Ale mam obawy że może być z nimi coś nie tak, brak gwarancji ... w ogóle mało opinii o nich, piasta to jakiś nowy wynalazek.
Chcę się zasięgnąć opinii ludzi który używają tych zestawów/ znawców tematu ...co brać?
Pytanie
Gość gośc
Witam.
Zbytnio nie znam się na temacie a chciałbym zakupić nowe koła do roweru ( moje obecne, zawiodły mnie po 300km kulki i konusy w tylnym kole są do wymiany, - zawiodłem się na producencie (Giant) a chce mieć rower niezawodny wiec wymieniam obydwa).
Warzę 92 kg, jazda niewyczynowa, lasy, łąki, itd... chcę pojechać w góry bez obaw że coś będzie nie tak ... Lubię też zaliczać wszelkie leje po kałużach, dziury w drogach i krawężniki . Koła maja być pancerne -lubię mieć zawsze coś w zapasie.
Po przewertowaniu internetu uwagę skupiłem na częściach ( zestaw będzie składany w Daveo -wyczytałem że najlepiej składają koła):
Piasty: DT 240 bądź 350 (z większą uwagą na 350 -tańsze, niewiele cięższe od 240, mają stalowy bębenek(?) co nie generuje dalszych kosztów w postaci kaset z pająkiem);
Szprychy: DT Champion (2mm) lub Competeion (2mm);
Obręcze: ZTR Flow lub DT EX471; ew DT512
Brane pod uwagę:
1)350 SP(przód 28h; tył 32)+ Competention + EX471 (opcja tylko z IS);
2)350 SP (przód 28h; tył 28)+ Competention + EX471 (CL bądź IS);
3)240 (32h)+ Champion +ZTR FLOW (cl/is zestaw najdroższy, moim zdaniem najbardziej pancerny, wymaga "alu-kasety");
4)350 (32h)+ Champion +ZTR FLOW (cl/is ekonomiczne wersja 3, bez dodatkowych kosztów, ale najcięższe );
Zastanawiam się Center Lock czy IS który jest lepszy/praktyczniejszy ? ( myślę również nad zmianą hamulców z deore na XT, wiec tarcze też chyba zmienię)
Czy 24 szprychy proste są mocniejsze od 32 J-Bend?
Competention czy Champion ( pod względem stosunek wagi do wytrzymałości)?
Jaka waga będzie optymalna?
Na oku mam jeszcze zestaw nowych Dt Swiss EX1501 w podobnej cenie do zestawu składanego (1,2) od osoby prywatnej, Ale mam obawy że może być z nimi coś nie tak, brak gwarancji ... w ogóle mało opinii o nich, piasta to jakiś nowy wynalazek.
Chcę się zasięgnąć opinii ludzi który używają tych zestawów/ znawców tematu ...co brać?
pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.