wlosiaty333 Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Witam poszukuję roweru MTB do około 6000 złotych. Myślałem mocno o najlepszym Talonie od Gianta, ale chyba jednak koła w rozmiarze 29 cali będą lepsze. Miłym dodatkiem byłoby posiadać z przodu amortyzator Foxa, jednocześnie chciałbym się dowiedzieć czy warto jednak spojrzeć na Rebę. Moje typy: Scott Scale 950 (słabe hamulce) Grand Canyon AL SLX 7.9 (boję się o serwis i brak możliwości przymierzenia) na 27,5 kusi mnie Talon RC LTD (ma wszystko czego chcę, oprócz wielkości kół) Mam 181 cm wzrostu (rosnę jeszcze) i ważę 85-90 kg A może mieć to wszytko gdzieś i kupić jakiegoś fulla koło 9000 zł? Nie zmarnuję się do mojej jazdy (głównie asfalt jednak), podoba mi się Giant Anthem X. Już sam nie wiem co o tym myśleć, doradzi ktoś coś? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
mmisiek9612 Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 jak głownie asfalt to kup sobie szosę, mieszczucha jakiegoś albo crosa ewentualnie. Po co Ci ten fox żeby krawężniki tłumił czy nierówno położone płyty chodnikowe??
wlosiaty333 Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 Czasami do fajnego terenu trzeba dojechać trochę kilometrów W terenie jazda będzie ostra, nie żałuję wyskoków, przejazdów po błocie, stromych, kamienistych czy piaszczystych zjazdach, jak również wjazdach na mniejsze czy większe szczyty. Szosą pojadę po asfalcie, rowerem górskim pojadę wszędzie
beskid Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 A może mieć to wszytko gdzieś i kupić jakiegoś fulla koło 9000 zł? Nie zmarnuję się do mojej jazdy (głównie asfalt jednak), podoba mi się Giant Anthem X. Głównie asfalt a teraz piszesz o ostrej jeżdzie; wyskoki, kamienie i te sprawy. Dla mnie fulle XC a takim jest Anthem są do niczego na takie zastosowanie.
Galvatron Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Rowery XC średnio nadają się do skakania, zwł. częstszego. Rama i amortyzatory mogą nie znieść dobrze rakich obciążeń. Tu trzeba solidnego roweru ścieżkowego o skoku zawieszenia 130-160 mm, jak Trance, Reign, Specialized Stumpjumper FSR lub Enduro. Ucierpi na tym efektywność pedałowania, ale coś za coś.
wlosiaty333 Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 Ale teraz zgłupiałem Jednak chyba zwykły rower MTB będzie najlepszy, tańszy, lżejszy lepszy na długie trasy, a czasami jakiś mały wyskok przetrwa Teraz tylko który?
beskid Napisano 26 Lipca 2015 Napisano 26 Lipca 2015 Ja za Ciebie rodzaju zwieszenia nie wybiorę. Napisałem tylko, że full xc jest do bani. Sztywniak na dobrej ramie da z pewnością ogrom frajdy z jazdy. Tylko na pewno nie Talon. Jeśli już to któryś XTC.
wlosiaty333 Napisano 26 Lipca 2015 Autor Napisano 26 Lipca 2015 Dlaczego nie Talon? A jakiś inny w tej cenie, na kołach 29? Nie chciałbym się bawić w karbon
Galvatron Napisano 27 Lipca 2015 Napisano 27 Lipca 2015 Nie słuchaj rego typu "mądrości ludowych". Nawet "marne" 100 mm skoku jes o wielet lepsze niż całkowicie sztywny tył. Tylko, jak wspomniałem, w wypadku takiego roweru trzeba uważać ze skokami. Ja za Ciebie rodzaju zwieszenia nie wybiorę. Napisałem tylko, że full xc jest do bani. Sztywniak na dobrej ramie da z pewnością ogrom frajdy z jazdy. Tylko na pewno nie Talon. Jeśli już to któryś XTC.Zlituj się i przestań wypisywać te bzdury, że już lepiej kupić HT niż fulla XC.
wlosiaty333 Napisano 27 Lipca 2015 Autor Napisano 27 Lipca 2015 Jeśli będę brał z dwoma amortyzatorami to Anthema X wezmę. Skończmy gadać o fullach, przejdźmy do Hardtaili. To którego wziąć do 6k?
mmisiek9612 Napisano 27 Lipca 2015 Napisano 27 Lipca 2015 Canyona albo poszukaj rowerów marki radon Na twoim miejscu brał bym HT. Bedzie lżejszy i szybszy szczególnie na tych asfaltowych odcinkach.
beskid Napisano 27 Lipca 2015 Napisano 27 Lipca 2015 Dlaczego nie Talon? A jakiś inny w tej cenie, na kołach 29? Dlatego nie Talon bo ma bardziej "turystyczną" geometrię. Potrzebujesz takiego roweru?? Nie wydaje mi się. Dlatego wspomniałem o XTC na alu ramie. Rower był do dostania za okolice 4,5K . Mając 6K do dyspozycji wsadził bym do niego dla przykładu całe XT i jeszcze parę groszy by zostało. Inna propozycja średniej kiszki to Author Egoist na pełnym XT. Skoro jednak chcesz 29er to nie bardzo rozumiem czemu nie zwiększysz budżetu do tych nawet 9K skoro tyle samo byś dał na fulla. Aby poczuć wszystkie zalety dużych kół potrzeba wyłożyć trochę więcej kasy niż na mniejsze koła. Nie u wszystkich ale jednak bo tutaj nie ma co oszczędzać. Również uważam, że jak chcesz coś solidnego w dobrych pieniądzach to Canyon. Czy to AL SLX czy CF 5.9 bo nie do końca kumam czemu się boisz karbonu. A tak w ogóle to warto by rozmawiać o tym co jest na dzisiaj dostępne na rynku.
Grizzli Napisano 27 Lipca 2015 Napisano 27 Lipca 2015 Jeśli będę brał z dwoma amortyzatorami to Anthema X wezmę. Skończmy gadać o fullach, przejdźmy do Hardtaili. To którego wziąć do 6k? tu masz sporo opcji: http://www.forumrowerowe.org/topic/171852-roweryramy-hardkorowe-sztywniaki/
wlosiaty333 Napisano 27 Lipca 2015 Autor Napisano 27 Lipca 2015 To ma być rower na lata, a słyszałem, że o karbon trzeba dbać. Mam dwa jakby typy jazdy na rowerze: 1. 200 kilometrów w ciągu jednego dnia (trochę las, trochę asfalt, szutry) 2. 20 kilometrów ostrego jeżdżenia po lesie Mam chwilowo lekko zmodyfikowanego Revela 3 Disca z 2012 roku i geometria jest ok Jakie Waszym zdaniem brać firmy pod uwagę? Giant, Scott, Author, Canyon, co jeszcze? Chciałbym skończyć moją wojnę 27,5 i 29. Do w/w jazdy który rozmiar będzie TEORETYCZNIE lepszy? I ostania zagwozdka, Reba czy Fox?
Galvatron Napisano 28 Lipca 2015 Napisano 28 Lipca 2015 27,5" daje lepszą zwrotność, kosztem przyczepności, trakcji i komfortu. Fox - pełny serwis co 125h jazdy (Evolution/Performance - 300-400 zł, Factory - 400-500 zł), ale między serwisami wystarczy wycierać górne golenie po każdej jeździe, trzeba wysyłać sprzęt do autoryzowanego serwisu w Warszawie, obowiązkowy przegląd w ciągu roku od dnia zakupu, żeby utrzymać gwarancję. RS - zmiana oleju w dolnych goleniach co 50h, nowy olej do tłumika i smarowanie spreżyny co 100h, zmiana uszczelek (koszt maks. ok. 150 zł ) najwcześniej po 200h, można wszystko robić samodzielnie bez utraty gwarancji.
wlosiaty333 Napisano 28 Lipca 2015 Autor Napisano 28 Lipca 2015 Nie myślałem, że teoretycznie takiego Foxa w ciągu wakacji powinienem serwisować 3-4 razy Jeśli chodzi o pracę, to RS czy Fox?
Galvatron Napisano 29 Lipca 2015 Napisano 29 Lipca 2015 https://www.google.pl/search?q=reba+or+fox+cdt+2015
wlosiaty333 Napisano 16 Sierpnia 2015 Autor Napisano 16 Sierpnia 2015 Sorry, że lekko odkopuję, ale zaszła delikatna zmiana. Hardtail do 8000 złotych, rama aluminiowa, Fox, najlepiej full XT i koła 29, coś się znajdzie? Dodatkowo, co sądzicie o hamulcach Formula C1?
beskid Napisano 16 Sierpnia 2015 Napisano 16 Sierpnia 2015 W tych pieniądzach większość już oferuje karbon. Jak koniecznie chcesz tyle wydać to szukaj tych z top-marek. Formula robi całkiem porządne hamulce i gdybym nie chciał mieć Shimano to coś od nich.
Galvatron Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Sorry, że lekko odkopuję, ale zaszła delikatna zmiana. Hardtail do 8000 złotych, rama aluminiowa, Fox, najlepiej full XT i koła 29, coś się znajdzie? Dodatkowo, co sądzicie o hamulcach Formula C1? Za 8K dostaniesz już fulla 29". Z tego, czego wymagasz, nie będzie miał tylko pełnego XT.
tobo Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Nie myślałem, że teoretycznie takiego Foxa w ciągu wakacji powinienem serwisować 3-4 razy Jeśli chodzi o pracę, to RS czy Fox? Powinieneś. Realnie sensowne jest ściąganie dolnych goleni, czyszczenie wnętrza, wlanie nowego oleju smarującego - gdyż to miejsce wystawione jest na dzialanie czynników zewnętrznych, natomiast sam tłumik i sprężyna powietrzna nie - bo są zamknięte w górnych goleniach. Ten zabieg serwisowy jest bardzo prosty, szybko wykonalny i przy użyciu bardzo podstawowych narzędzi. Rozsądek i doświadczenia innych podpowiadają że pierwszy taki przegląd powinno się zrobić przed pierwszym użyciem - weryfikacja fabrycznego złożenia widelca dla jego dalszej bezproblemowej eksploatacji. Kiedyś widelce miały kąpiel olejową - czyli tłumienie i smarowanie odbywało się za pomocą tego samego oleju. Jeśli by go nie było - widelec nie działałby jak trzeba (tłumienie). Dziś smarowanie i tłumienie są rozdzielone, więc fabryczny niedobór/brak oleju w dolnych goleniach niesie ryzyko wytarcia/zatarcia. Problem dotyczy obu firm a są one najpopularniejsze obecnie więc wyboru za bardzo nie ma.
Galvatron Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Na skutek samej pracy materiał uszczelek ulega zmęczeniu, a olej traci swoje właściwości. Nie trzeba do tego zanieczyszczeń.
wojtas7 Napisano 17 Sierpnia 2015 Napisano 17 Sierpnia 2015 Sorry, że lekko odkopuję, ale zaszła delikatna zmiana. Hardtail do 8000 złotych, rama aluminiowa, Fox, najlepiej full XT i koła 29, coś się znajdzie? Dodatkowo, co sądzicie o hamulcach Formula C1? Trek Stache 8
wlosiaty333 Napisano 18 Sierpnia 2015 Autor Napisano 18 Sierpnia 2015 Co sądzicie o Author Sector 29 2015? Chodzi mi o koła i ramę. http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/author/sector-29-2015
beskid Napisano 18 Sierpnia 2015 Napisano 18 Sierpnia 2015 Mając tyle kasy, chcąc karbon i na takie zastosowanie zainteresował bym się Giantem XTC 3. Powywalał bym tylko to co trzeba, wstawił po swojemu i już. Co do Authora to chyba najistotniejsze wady to koła i brak wew prowadzonych linek. Reszta "na topie".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.