Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Przecież budowa tych hamulców jest prosta jak budowa cepa. Fizykę mieli? Naczynia połączone znają?

Jedyne co potrzebne to strzykawka z apteki, kawalek wężyka z zoologicznego i olej. Nie ma tu nic do "zdobywania".

Nie mogę się też zgodzić, że te hamulce to totalne padło ;)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Udało się odpowietrzyć tył, jest super ;) Teraz jeszcze przód, jednak muszę poradzić sobie z zaciskiem, który troche cieknie, widzę niewielką ilość oleju na plecach klocków. Jaki klucz jest potrzebny do rozkręcenia zacisku? Bo widziałem tylko, że to jakaś gwiazdka.

Napisano

Torx chyba 30 lub 35, nie pamiętam.

Śruby mają płytkie łby i zdarza się ukręcić gniazdo - śruby są mocno dokręcone.

Po co chcesz go rozkręcać? Tłoczki wyjdą przez szczelinę w zacisku, bez jego rozpoławiania.

Poza tym jeśli zacisk cieknie (trochę czy dużo - nie ma to znaczenia) to: hamulec będzie się zapowietrzał, klocki będą się brudzić, tarcza również z rezultatem w postaci utraty hamowania. Jeśli nie masz dostępu do zamienników to daruj sobie grzebanie tam - wyciek oznacza nieodwracalne uszkodzenie uszczelek.

Napisano

jeden tłoczek kiedyś po prostu wypadł, włożyłem go ale od tamtej pory daje o sobie znać poprzez właśnie to cieknięcie. więc nic nie da się z tym zrobić? czy wyjąć tłoczki, przeczyścić, przesmarować i włożyc?

Napisano

Jeśli cieknie to będzie ciekło, uszczelka ma dość. Wypadnięcie tłoczka nie ma tu nic do rzeczy, chyba że w jakiś magiczny sposób uszkodziłeś uszczelkę montując tłoczek lub pracował on wysunięty pod kątem. 

Napisano

Znalazłem, wychodzi, że kod uszczelki to: R15 M 20,8x25, 1x2 NBR

Czy do wymiany wystarczy sprężone powietrze aby wypchać tłoczki, torx żeby rozkręcić i owe uszczelki aby je podmienić a potem troche oleju aby nasmarować? Czy coś jeszcze?

Napisano

ok. 
pytanie troche z innej beczki, jaka powinna być prawidłowa moc hamulców? wymieniłem klocki z tyłu na spiekane, odpowietrzyłem układ i wydaje mi się, że jest za słabo. klamka jakby trochę za miekka. daje rade zblokować koło na asfalcie, jednak z lekkim trudem

Napisano

Żywice hamują praktycznie natychmiast mocno, półmetaliki potrzebują kilka hamowań a metaliki najwięcej. Proces ten wydłuża się jeśli tarcza jest nowa.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...